Διαφημίσεις στους αρχαίους ναούς;
περί ενοικίασης της Ακρόπολης, ο κριτικός τέχνης Ν. Μπαρτέτσκο, γράφει ένα ενδιαφέρον άρθρο στην εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Το ξεχωρίσαμε γιατί συνιστά μια υπεράσπιση της Ελλάδας, όχι με την έννοια ότι κατανοεί και επικροτεί την ιδέα της εμπορικής αξιοποίησης των αρχαιολογικών χώρων, αλλά με την έννοια ότι εξηγεί πως η εισπρακτική αυτή μέθοδος έχει εφαρμοστεί επανειλημμένα, και μάλιστα όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και αλλού, ειδικά εκεί όπου πολλοί τώρα τύπτουν τα στήθη τους. Ο Μπαρτέτσκο υπενθυμίζει την περίπτωση της Βεργίνας, όπου το 1977 είχε ανακαλυφθεί ο τάφος του Φιλίππου 2ου.
Η τέφρα του Μακεδόνα βασιλιά ήταν ακόμα τυλιγμένη σε μια εκλεκτή πορφύρα που για να συντηρηθεί σωστά θα απαιτούνταν χρόνια. Η εμπορική εκμετάλλευση του ευρήματος όμως απαιτούσε αποκατάσταση σε λίγους μήνες. Και οι συντηρητές συνέπραξαν με τίμημα να καταστραφεί το μεγαλύτερο μέρος της πορφύρας. Το κομματάκι που απέμεινε όμως εκτέθηκε έγκαιρα στη Θεσσαλονίκη προσελκύοντας επισκέπτες και κέρδη.
tags: prionokordela.gr