Η επόμενη κινεζική έφοδος δεν θα είναι με τα διάσπαρτα μαγαζιά στις γειτονιές. Όλα δείχνουν, ότι πλέον η επόμενη κίνηση των κινέζικων θα είναι...
ψηφιακή και θα αφορά τα πάντα: από ρούχα και παπούτσια μέχρι ακίνητα. Με 632 εκατομμύρια χρήστες τού διαδικτύου, η Κίνα έχει ήδη γίνει η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου στον κόσμο, με περίπου 300 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις καταγεγραμμένες το 2013. Τα ψηφιακά «καταστήματα» έχουν αλλάξει την εικόνα του κινεζικού λιανεμπορίου στο εσωτερικό και σύντομα, οι ειδικοί, περιμένουν την επίθεση στο εξωτερικό, η οποία θα είναι πολύ ευκολότερη και σίγουρα θα κοστίζει λιγότερο για τους κινέζους εμπόρους.
Από το 2012, μόνο το περίπου ένα τέταρτο των μικρών και μεσαίων κινεζικών επιχειρήσεων έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για λειτουργίες όπως προμήθειες, πωλήσεις και μάρκετινγκ. Όταν θα μπουν όντως στο διαδίκτυο αυτές, όπως και οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις, θα μπορέσουν να συντονίσουν τις δραστηριότητές τους, να βρουν νέους τρόπους για να συνεργαστούν και να επεκτείνουν τις προσβάσεις τους μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Και αυτήν την φορά, η κινεζική επίθεση θα είναι μαζική και δεν θα αφορά μόνο τις δραστηριότητες που σήμερα γνωρίζουμε. Κινέζοι αγοραστές σπιτιών και ενοικιαστές, αναζητούν όλο και περισσότερο το ιδανικό σπίτι τους σε διαδικτυακούς τόπους όπως ο SouFun.com, που συνδυάζει καταχωρήσεις και διαφημίσεις. Η ικανότητα να εντοπίσουν γρήγορα σοβαρούς αγοραστές, εξορθολογίζει τις αναζητήσεις ακινήτων και τις συναλλαγές, μειώνοντας το κόστος των κατασκευαστών και των υπηρεσιών μάρκετινγκ. Οι τοπικές κυβερνήσεις μπορούν τώρα να διεξάγουν δημοπρασίες γης διαδικτυακά και η Taobao έχει ξεκινήσει μια πλατφόρμα δημοπρασιών για κατασχεμένες ιδιοκτησίες. Κατασκευαστές, εργολάβοι και αλυσίδες ξενοδοχείων, τώρα συχνά αγοράζουν δομικά υλικά, εξοπλισμό και διακοσμητικά σε πλατφόρμες e-commerce που μειώνουν το κόστος των αγορών κατά 5% -30%.
Εταιρείες διαχείρισης ακινήτων πειραματίζονται με online κοινότητες, που συνδέονται με τους κατοίκους ενός συγκεκριμένου συγκροτήματος κατοικιών, για να διεξάγουν τακτικές διοικητικές εργασίες και εργασίες συντήρησης ή να προσφέρουν υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας. Η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Κίνα είναι ακόμα στα σπάργανα, αλλά υπάρχουν τεράστια περιθώρια ανάπτυξης, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο καθιστά τις πληροφορίες για κάθε όχημα και κάθε πράξη πιο εύκολα διαθέσιμα.
Οι αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου προσφέρουν άμεση και απευθείας πρόσβαση στους καταναλωτές, μαζί με υπηρεσίες υποστήριξης, όπως οι πληρωμές και τα logistics. Το παιγνίδι θα αρχίσει να γίνεται πιο πολύπλοκο αλλά και μαζικό, καθώς πολλές μικρές και μεσαίες κινεζικές επιχειρήσεις γίνονται μικρο-πολυεθνικές που πωλούν σε πελάτες στο εξωτερικό, σε αγορές business -to-business. Οι εταιρείες start-up θα μπορούσαν να είναι μια πηγή πρωτοποριακών ιδεών. Στην πραγματικότητα, οι μεγαλύτεροι κινεζικοί γίγαντες του διαδικτύου, όπως η Alibaba και η Tencent, είναι σχετικά νέες εταιρείες.
Για δύο δεκαετίες, η Κίνα βασίστηκε σε μεγάλες επενδύσεις κεφαλαίου και στην επέκταση του εργατικού δυναμικού για να τροφοδοτήσει την ανάδυσή της, αλλά τώρα οι κινητήρες της ξεμένουν από καύσιμο. Το επόμενο στάδιο της ψηφιακής ανάπτυξης θα φέρει αναμφίβολα κινδύνους και εμπόδια, αλλά με την απελευθέρωση του δυναμικού τής παραγωγικότητας των ιδιωτικών επιχειρήσεων, το διαδίκτυο μπορεί να βοηθήσει την Κίνα να εκπληρώσει το στόχο να κινηθεί προς την κατεύθυνση ενός πιο βιώσιμου οικονομικού μοντέλου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου