Full width home advertisement

Travel the world

Climb the mountains

Post Page Advertisement [Top]


Μπορεί το θετικό οικονομικό κλίμα στις κύριες χώρες από τις οποίες έρχονται τουρίστες στην Ελλάδα να βοήθησε σημαντικά στην αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού από το 2012 και μετά (οι επισκέπτες έκαναν περισσότερα ταξίδια, συχνά με υψηλότερη...


 δαπάνη, μικρότερης όμως συνήθως διάρκειας), ωστόσο αυτά τα ευνοϊκά δεδομένα δεν προβλέπεται να διατηρηθούν στα ίδια θετικά επίπεδα. 

 Της Βασιλικής Κουρλιμπίνη

Τόσο το Brexit, που αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα για τη ζήτηση από τη Μεγάλη Βρετανία, που αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη "δεξαμενή" τουριστών μετά τη Γερμανία, όσο και η επάνοδος ανταγωνιστικών προορισμών (Τουρκία, Αίγυπτος), με χαμηλότερη φορολογία από την Ελλάδα, σε υψηλές θέσεις στην παγκόσμια τουριστική κατάταξη, προβληματίζουν έντονα τους επιχειρηματίες του κλάδου.


Τα παραπάνω ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Γιάννης Ρέτσος, κατά τη διάρκεια της ανοικτής συνεδρίασης του ΣΕΤΕ το βράδυ της Πέμπτης, κάνοντας παράλληλα λόγο για δύο σοβαρούς κινδύνους: Ο πρώτος είναι οι πιθανές μεταβολές του τουριστικού ρεύματος και των εισπράξεων από τις παραδοσιακές, καθιερωμένες αγορές και ο δεύτερος το υπερφορολογημένο τουριστικό πακέτο. Πρόκειται για δύο παράγοντες που ο τουριστικός κλάδος έχει επισημάνει ήδη από την αρχή της χρονιάς και θεωρούνται πως μεταβάλλουν τη ροή των εσόδων.


Είναι ενδεικτικό πως στην Κροατία και την Ελλάδα εφαρμόζονται οι υψηλότεροι συντελεστές (13%) ΦΠΑ για τη διαμονή στα τουριστικά καταλύματα, ωστόσο στην Ελλάδα η επιβάρυνση για τις λοιπές υπηρεσίες ανερχόταν σε ποσοστό 24%, ενώ στην Κροατία σε 5% - 13%. Επιπλέον, πρόσφατη μελέτη του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ είχε δείξει πως η μείωση της μέσης κατά κεφαλήν δαπάνης μεταξύ 2005 και 2018 φτάνει το 30% (από  745,7 ευρώ σε 519,6 ευρώ), ενώ παράλληλα σημειωνόταν πως για να ανέβουν τα έσοδα από τον Τουρισμό θα έπρεπε να ανέβει η ποιότητα των υπηρεσιών και να γίνεται καλύτερη διαχείριση των προορισμών.


Για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος, όπως ανέφερε ο κ. Ρέτσος στην ομιλία του, οι μίνιμουμ προϋποθέσεις είναι ένα φιλικό επενδυτικό περιβάλλον για νέες μεγάλες επενδύσεις, με απλούστευση των διαδικασιών, αλλά και ασφάλεια δικαίου. Δεύτερον, χρειάζεται ένα φορολογικό πλαίσιο που δεν θα επιβαρύνει την ανταγωνιστικότητα με την υψηλή φορολογία. 

"Θα πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι οι όποιες αποσπασματικές κινήσεις επιμέρους μείωσης φορολογικών συντελεστών δε λύνουν κανένα πρόβλημα ανταγωνιστικότητας. Δεν μπορούμε να μειώνουμε τον ΦΠΑ στην εστίαση, αλλά όχι στα ποτά για παράδειγμα. Αυτό που χρειάζεται, αυτό που χρόνια ζητάμε, είναι ένας συνολικός σχεδιασμός, μια συγκροτημένη πολιτική γύρω από το ζήτημα της φορολογίας".



Σύμφωνα πάντως με τα τελευταία στοιχεία της ΤτΕ, την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2019, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν αύξηση κατά 37,2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 και διαμορφώθηκαν στα 760 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά 7,8% και διαμορφώθηκε στις 1.936 χιλ. ταξιδιώτες
https://www.facebook.com/Anexsartitos/
✉️ Κάνε εγγραφή για να λαμβάνεις περισσότερα άρθρα σαν αυτό στο email σου!


✉️ Κάντε μας like στο facebook  




 Πηγή:  
  /www.capital.gr   Posted by Anexartitos.Ta.Neα



Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here  

 
 Δημοσίευση σχολίου  
  Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. 
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές. 
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.
. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
. Περισσότερα στους όρους χρήσης.


. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]