Έως και 35% ακριβότερα από πέρυσι είναι πλέον τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τα ελληνικά νησιά...
Μετά τις αλλεπάλληλες αυξήσεις των διεθνών τιμών του πετρελαίου και τον υπερδιπλασιασμό των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις προχώρησαν πριν από λίγες μέρες σε μία ακόμα αύξηση, την τρίτη μέχρι στιγμής φέτος. Μάλιστα, αν οι αυξημένες διεθνές τιμές διατηρηθούν, αναμένεται και μία ακόμα αύξηση στις αρχές Ιουλίου.
Ωστόσο, το ποσοστό της αύξησης δεν είναι οριζόντιο, διαφοροποιείται δηλαδή ανάλογα με το δρομολόγιο, την απόσταση και το αν τα εισιτήρια αφορούν επιβατικά αυτοκίνητα ή φορτηγά και επιβάτες.
Με αυτά τα δεδομένα, πάντως, πακέτο εισιτηρίων μετ’ επιστροφής για τετραμελή οικογένεια με αυτοκίνητο και καμπίνα σε νησί, που πέρυσι κόστιζε 600 ευρώ, φέτος θα κοστίζει άνω των 850 ευρώ, εξηγούν ταξιδιωτικοί πράκτορες.
Την ίδια ώρα, το μεταφορικό ισοδύναμο, η επιδότηση που δίνει το Δημόσιο στους νησιώτες και στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη νησιωτική χώρα για τις μεταφορές, έχει να καταβληθεί από πέρυσι τον Ιούνιο.
Θα πρέπει να σημειωθεί επίσης πως στο ίδιο διάστημα, δηλαδή από πέρυσι τέτοια εποχή έως σήμερα, οι τιμές των καυσίμων χαμηλού θείου που υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τα περισσότερα πλοία της ακτοπλοΐας –αυτά που δεν φέρουν πλυντηρίδες θείου ή αλλιώς scrubber– έχουν αυξηθεί από τα επίπεδα των 450 δολαρίων ο μετρικός τόνος σε επίπεδα άνω των 1.300 δολαρίων. Μάλιστα τα υψηλότερων προδιαγραφών καύσιμα που χρησιμοποιούν τα ταχύπλοα έχουν αυξηθεί ακόμα και άνω των 1.400 δολαρίων.
Υπενθυμίζεται πως, όπως εκτιμούν κύκλοι της αγοράς, τα καύσιμα ως ποσοστό των λειτουργικών εξόδων των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων κινούνται διαχρονικά μεταξύ 40% και 60%, ανάλογα με το ύψος των τιμών και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και των πλωτών τους μέσων. Σήμερα έχουν υπερβεί το άνω όριο αυτού του εύρους. Το συνολικό επιπλέον κόστος που θα κληθούν να πληρώσουν οι ακτοπλοϊκές-μέλη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας φέτος σε σχέση με πέρυσι υπολογίζεται πλέον πως θα υπερβεί τα 200 εκατομμύρια ευρώ που είχαν εκτιμηθεί τον Μάρτιο.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, οι οφειλές του Δημοσίου προς τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις για εκτελεσθέντα δρομολόγια δημόσιας υπηρεσίας, τα γνωστά και ως άγονες γραμμές, των προηγούμενων ετών έχουν φτάσει πάλι τα 60 εκατομμύρια ευρώ. Τα 40 εκατομμύρια εξ αυτών αφορούν την Attica Συμμετοχών.
Οι ακτοπλόοι δηλώνουν πως έχουν μέχρι τώρα απορροφήσει μεγάλο μέρος των αυξήσεων των τιμών των καυσίμων και πως οι αυξήσεις που έχουν γίνει στα εισιτήρια επαρκούν οριακά και μόνον για να μην κλιμακωθούν σε επικίνδυνα επίπεδα οι ζημίες. Eχουν, δε, προτείνει στο υπουργείο Ναυτιλίας την επιβολή μηχανισμού προστασίας από τις υπερβολικές αυξήσεις στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων στη βάση της μέσης τιμής του προηγούμενου διαστήματος, την προσωρινή μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα του 6%, την επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών όπως κατά τη διάρκεια της πανδημίας, την προκήρυξη επιπλέον γραμμών δημόσιας υπηρεσίας (αφού όλες οι γραμμές έχουν γίνει de facto άγονες), την αύξηση των μισθωμάτων κατά 30% τουλάχιστον για τις υφιστάμενες άγονες γραμμές, την προσωρινή αναστολή των υποχρεωτικών εκπτώσεων που προβλέπονται για διάφορες κατηγορίες επιβατών και την ενίσχυση της ρευστότητας του κλάδου με την άμεση καταβολή του μεγαλύτερου μέρους των οφειλών του Δημοσίου.
Τα βάρη στις τσέπες των Ελλήνων αυξάνει όλο και περισσότερο το ράλι των τιμών στα καύσιμα, που έρχεται να προστεθεί στο κοκτέιλ ανατιμήσεων σε αγαθά και ενέργεια, με το οποίο βρίσκονται ήδη αντιμέτωποι οι καταναλωτές, καθώς ο πληθωρισμός καλπάζει.
Με τις τιμές της βενζίνης να έχουν πάρει «φωτιά», οι Έλληνες καλούνται να βάλουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να προμηθευτούν τα αναγκαία για τις μετακινήσεις του καύσιμα, τα οποία «ροκανίζουν» πλέον σημαντικό μέρος του διαθέσιμου εισοδήματός τους.
Η «αιμορραγία» που υφίστανται οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί από το δυσβάσταχτο κόστος των καυσίμων αντανακλάται στα στοιχεία του ΟΟΣΑ, που υπολογίστηκαν στη βάση των τιμών βενζίνης. Στο σχετικό γράφημα αποτυπώνεται το ποσοστό του μέσου μηνιαίου μισθού που απαιτείται για την αγορά 60 λίτρων βενζίνης σε επιλεγμένες χώρες.
Όπως φαίνεται, οι Έλληνες χάνουν το διπλάσιο ποσοστό του μέσου μισθού σε σχέση με τους Γερμανούς.
Ειδικότερα, στην Ελλάδα το ποσοστό του μέσου μηνιαίου μισθού που χρειάζεται προκειμένου να προμηθευτεί κανείς 60 λίτρα βενζίνης ανέρχεται στο 5,58%. Η χώρα μας βρίσκεται μπροστά από μία σειρά από ευρωπαϊκές χώρες όπως η Σλοβακία όπου το αντίστοιχο ποσοστό είναι 5,33%, η Πορτογαλία (5,27%), η Εσθονία (4,96%), η Λετονία (4,81%), η Λιθουανία (4,54%), η Μ. Βρετανία (3,11%) και η Γερμανία (2,92%). Στις ΗΠΑ το ποσοστό του μέσου μισθού που απαιτείται για την αγορά βενζίνης ανέρχεται στο 1,22%.
Ακολουθήστε τον Ανεξάρτητος Τα Νέα στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.
Πηγή: /www.kathimerini.gr/economy/561923002/aktoploika-eisitiria -Posted by Anexartitos.Ta.Neα
Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here
Δημοσίευση σχολίου
.Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.
. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
. Περισσότερα στους όρους χρήσης.. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου