Ο Τούρκος ΥΠΕΞ Μεβλούτ Τσαβούσογλου, έστειλε επιστολή σε 25 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), στον Ύπατο Εκπρόσωπο της ΕΕ Ζοζέπ Μπορέλ, στα Μόνιμα Μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ), στον Γενικό Γραμματέα του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ και στον Γραμματέα του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες στάλθηκαν ηλεκτρονικές επιστολές με τις οποίες ζητείται η μείωση του ΕΕΧ στα 6 μίλια!...
Σε αυτές εξηγείται η θέση και οι απόψεις της Τουρκίας «για τη λύση των προβλημάτων του Αιγαίου», καθώς «οι παράνομες ενέργειες και μαξιμαλιστικές απαιτήσεις της Ελλάδας», όπως αναφέρουν τουρκικά ΜΜΕ, επικαλούμενα διπλωματικές πηγές.
Επίσης, στις επιστολές, η τουρκική πλευρά φέρεται να αναφέρει, πάντα σύμφωνα με τουρκικά ΜΜΕ, ότι υπάρχει μια σειρά από προβλήματα στο Αιγαίο, όπως τα χωρικά ύδατα και ο εναέριος χώρος, ο περιορισμός της υφαλοκρηπίδας και των χωρικών υδάτων, η κυριαρχία της Ελλάδας από έγκυρες διεθνείς συνθήκες καθώς και το ότι υπάρχουν νησιά και βραχονησίδες που δεν ανήκουν στην ελληνική κυριαρχία σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες.
Kάτωθι είναι ο χάρτης με τα 10 ν.μ.. Όπως θα παρατηρήσετε δημιουργεί μία «αλυσίδα» Ελλάδας στο Αιγαίο:
Στις επιστολές, όπου τονίζεται ότι η Ελλάδα ισχυρίζεται πως έχει 10 ναυτικά μίλια εναέριου χώρου, παρά το ότι το πλάτος των χωρικών υδάτων στο Αιγαίο είναι 6 ναυτικά μίλια.
Επιπλέον, στις επιστολές αναφέρεται ότι η Τουρκία πιστεύει πως τα ζητήματα του Αιγαίου μπορούν να επιλυθούν στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου με την αμοιβαία αναγνώριση των θεμελιωδών δικαιωμάτων και των έννομων συμφερόντων των δύο χωρών.
Οι επιστολές τέλος, αναφέρουν ότι παρά τη στάση της Τουρκίας υπέρ του διαλόγου και της συνεργασίας, η Ελλάδα αποφεύγει τον διάλογο, κλιμακώνει τις εντάσεις και μεταφέρει στην ΕΕ μέρος των προβλημάτων του Αιγαίου.
O Εθνικός Εναέριος Χώρος (ΕΕΧ) είναι ο αέρας πάνω από το έδαφος και την αιγιαλίτιδα ζώνη (χωρικά ύδατα) ενός κράτους, στην οποία αυτό ασκεί απόλυτη κυριαρχία.
Η αιγιαλίτιδα ζώνη της Ελλάδας είναι 6 ναυτικά μίλια από της ακτές της (ηπειρωτικές και νησιωτικές), οπότε και ο εναέριος χώρος της θα έπρεπε να ταυτίζεται, σύμφωνα με τα διεθνώς κρατούντα.
Όμως, με το προεδρικό διάταγμα της 18ης Σεπτεμβρίου 1931 της κυβέρνησης του Ελευθερίου Βενιζέλου η Ελλάδα όρισε τον εναέριο χώρο της στα 10 ναυτικά μίλια, σε μία εποχή που η αιγιαλίτιδα ζώνη ήταν μόλις 3 ν.μ. (στα 6 ν.μ θα οριστεί το 1936).
Η έκταση του ελληνικού εναερίου χώρους στα 10 ν.μ. επαναβεβαιώθηκε από το ελληνικό κράτος και το 1988 με την κύρωση του κώδικα αεροπορικού δικαίου (Ν.1815 της 11ης Νοεμβρίου 1988).
Όλες οι χώρες, από τότε μέχρι σήμερα σέβονται αυτό το «ελληνικό παράδοξο», όπως έχει χαρακτηρισθεί, εκτός από την Τουρκία.
Η γείτων μέχρι το 1974 δεν είχε κι αυτή εγείρει καμία αμφισβήτηση του καθεστώτος των 10 ναυτικών μιλίων δημιουργώντας συνθήκες de facto αποδοχής.
Από τότε διαρκώς αμφισβητεί το εύρος του εναερίου χώρου από τα 6 στα 10
ναυτικά μίλια και με την πάροδο του χρόνου τον παραβιάζει όλο και
περισσότερο με τα πολεμικά της αεροπλάνα, καθώς τον θεωρεί διεθνή εναέριο χώρο.
Ακολουθήστε τον Ανεξάρτητος Τα Νέα στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.
Πηγή: -Posted by Anexartitos.Ta.Neα
Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here
Δημοσίευση σχολίου
.Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.
. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
. Περισσότερα στους όρους χρήσης.. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου