Full width home advertisement

Travel the world

Climb the mountains

Post Page Advertisement [Top]


 

 Οι Κινέζοι είναι εδώ και είναι ασταμάτητοι. Και με αυτοκίνητα όπως το ZEEKR X και ελληνική «διεύθυνση» απειλούν πλέον τους luxury κατασκευαστές της Ευρώπης μέσα στην έδρα τους...

 

Ας το παραδεχτούμε: Η Κίνα είναι αυτή την στιγμή η δύναμη που βγάζει τις “ειδήσεις” της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Και μάλιστα, σε κάθε επίπεδο.

Είτε σε ό,τι έχει να κάνει με τις (καθυστερημένες) απόπειρες των Ευρωπαίων να φρενάρουν την επέλασή τους, είτε σε ό,τι αφορά την καινοτομία και τεχνολογικές εξελίξεις, είτε στην σχεδόν καθημερινή αναφορά σε κάποιο νέο μοντέλο μιας άγνωστης μέχρι χτες μάρκας που “από το πουθενά” βγάζει γλώσσα στα ιερά και όσια της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

 


 

Μία τέτοια περίπτωση θα μας απασχολήσει και εδώ. Μία εταιρία με το όνομα ZEEKR η οποία μέχρι πριν λίγο καιρό ήταν μία μακρινή made in China υπόθεση.

Αλλά με ένα εξελικτικό άλμα από αυτά που χαρακτηρίζουν τους Κινέζους, φθάνει μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα να βρίσκεται προ των πυλών της Ευρώπης και να απειλεί καταξιωμένα ονόματα και πεποιθήσεις.

Η ZEEKR είναι το τμήμα ηλεκτρικών πολυτελείας του γκρουπ Geely, η οποία έρχεται να προστεθεί δίπλα στην Volvo και την Polestar, στοχεύοντας όμως σε ένα διαφορετικό κοινό, με έμφαση περισσότερο στις τεχνολογίες διασύνδεσης.

 

Ξεκίνησε την λειτουργία της τον Μάρτιο του 2021, και ήδη έχει κάνει αισθητή την παρουσία της στην Κίνα, ενώ με δύο νέα μοντέλα, το σεντάν 001 και το SUV “X” μπαίνει πλέον για τα καλά και στην Ευρώπη, έχοντας στο τιμόνι έναν Έλληνα, τον Σπύρο Φωτεινό.

Η αρχή γίνεται από τις Σκανδιναβικές χώρες, όπου τα αυτοκίνητα θα είναι διαθέσιμα σταδιακά μέσα στους επόμενους μήνες. Και αυτό όχι μόνο γιατί είναι οι πιο δυναμικές αγορές σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Αλλά και γιατί η Geely αξιοποιεί στο μέγιστο το κέντρο σχεδίασης και εξέλιξης που έχει εδώ και πάρα πολλά χρόνια στο Γκέτενμποργκ της Σουηδίας, το οποίο αποτελεί το κέντρο των δραστηριοτήτων της εταιρίας, και την βάση για την εξέλιξη μοντέλων με ευρωπαϊκά χαρακτηριστικά τόσο στην σχεδίασή όσο και στην οδηγική προσέγγιση.

 







Το νέο ZEEKR X είναι ένα μοντέρνο SUV στην κατηγορία C, το οποίο χρησιμοποιεί και αυτό (όπως και το άλλο μοντέλο της εταιρίας, το μεγαλύτερο 001) την πλατφορμα SEA που ήδη υπάρχει και στο νέο Volvo EX30.

Το μήκος του φθάνει τα 4,32 μέτρα και το μεταξόνιο σα 2,75 μέτρα, κάτι που του εξασφαλίζει πρωτόγνωρους χώρους για τα δεδομένα του μεγέθους του (αν και αν το πορτ-μπαγκάζ στα 362 λίτρα είναι μάλλον στο κάτω όριο).

Το αμάξωμα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, ισορροπημένο και χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες. Τα πιο χαρακτηριστικά του στοιχεία είναι τα λεπτά εμπρός φωτιστικά σώματα, η δυναμική μάσκα και η φαρδιά τρίτη κολόνα, η οποία οδηγεί σε ένα εντυπωσιακό πίσω μέρος.

 





 

Κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία όπως οι πόρτες χωρίς πλαίσια, οι λεπτοί καθρέπτες και οι ενσωματωμένες χειρολαβές, το κάνουν και ιδιαίτερα αεροδυναμικό με Cd 0,28.

Το σαλόνι ακολουθεί και αυτό την λογική της μίνιμαλ αισθητικής και των καθαρών γραμμών, ακολουθώντας γενικά και την σχολή της Tesla με ελάχιστους φυσικούς διακόπτες. Τα υλικά να δείχνουν premium και την συναρμολόγηση βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα ακόμα και για τα δεδομένα των ευρωπαϊκών κατασκευών.

Πολλά από τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι βιώσιμα ενώ οι πινελιές πολυτέλειας στον εξοπλισμό είναι παντού εμφανείς, από τα καθίσματα με μασάζ έως το ηχοσύστημα της Yamaha με τα 13 ηχεία.

 

Κάτω από αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα αισθητική προσέγγιση του σαλονιού, κρύβεται ένα πολύ ισχυρό υπολογιστικό υπόβαθρο, με επίκεντρο έναν δυνατό επεξεργαστή, τον 815 της Qualcomm.

Η ZEEKR  επενδύει πολλά στο ψηφιακό πακέτο και τις δυνατότητες διασύνδεσης των αυτοκινήτων της, και το Χ δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση, προσφέροντας κορυφαίες 5G δυνατότητες με over the air ενημερώσεις.

 

Το ψηφιακό πακέτο είναι πλούσιο, με πίνακα οργάνων υψηλής ανάλυσης 8,8 ιντσών, κεντρική οθόνη 14,6 ιντσών και ένα εντυπωσιακό head-up display 24,3 ιντσών με τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας.

Υπάρχει επίσης ένα εξελιγμένο σύστημα φωνητικών εντολών με τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και μαζί διάφορες έξυπνες λειτουργίες, όπως η ειδοποίηση για το αν έχει ξεχαστεί κάποιος στο πίσω κάθισμα ή η το Pet Mode έτσι ώστε να διατηρείται η θερμοκρασία σε σωστά επίπεδα αν αφήσετε το κατοικίδιό σας μέσα στο όχημα.

 

Το ZEEKR X χρησιμοποιεί ηλεκτρικά μοτέρ της εταιρίας ενώ η μπαταρία των 69 kWh είναι τεχνολογίας NMC και προέρχεται από την CATL.

Υπάρχει στάνταρ αντλία θερμότητας για καλύτερη διαχείριση της ενέργειας της μπαταρίας, ενώ σημαντικό είναι το γεγονός ότι ο on-board φορτιστής είναι των 22 kW, κάτι που σημαίνει ταχύτατη φόρτιση σε DC ταχυφορτιστές. Χάρη στην δυνατότητα φόρτισης έως τα 150 kW σε DC, η μπαταρία μπορεί να φορτίσει από το 0-80% σε λιγότερο από 3 λεπτά.

 

 

Σε ό,τι έχει να κάνει με τις επιλογές σε κινητήριες μονάδες, υπάρχουν δύο εκδόσεις. Η Long Range με έναν ηλεκτροκινητήρα και απόδοση 272 ίππων, με το 0-100 χλμ./ώρα να γίνεται σε 5,6 δευτερόλεπτα.

Και μία τετρακίνητη έκδοση Privilege, με δύο κινητήρες συνδυαστικής ισχύος 428 ίππων με το 0-100 χλμ/ώρα να επιτυγχάνεται σε 3,8 δευτερόλεπτα. Η αυτονομία στην πρώτη περίπτωση φθάνει τα 445 χιλιόμετρα και στην δεύτερη τα 425 χιλιόμετρα με βάση το πρότυπο WLTP.

Καθώς το SUV της ZEEKR χρησιμοποιεί το δάπεδο που βλέπουμε και στις ευρωπαϊκές μάρκες της Geely έχει δοθεί αρκετή φροντίδα και στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου.

 

 

Η διάταξη των αναρτήσεων είναι αρκετά προσεγμένη, με γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, μεγάλους τροχούς (19 και 20 ιντσών αντίστοιχα για κάθε έκδοση) και μεγάλα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, που διαθέτουν και σύστημα ανάκτησης της ενέργειας.

Το ZEEKR X διαθέτει επίσης όλα τα σύγχρονα συστήματα παθητικής ασφάλειας, μεταξύ των οποίων και επτά αερόσακους (με τους δύο εμπρός να έχουν μία ούτε λίγο ούτε πολύ, 19 διαφορετικά συστήματα για την υποβοήθηση του οδηγού που του παρέχουν ικανότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

 

 

Τέλος, η ZEEKR ακολουθεί μία ιδιαίτερα επιθετική πολιτική στην προώθηση των αυτοκινήτων της, με ειδικές ενέργειες σε ότι αφορά την χρηματοδότηση και την υποστήριξη. Παράλληλα προσφέρει εντυπωσιακές εγγυήσεις, που φθάνουν τα 5+5 χρόνια ή 200.000 χιλιόμετρα για τα μηχανικά μέρη και 8 χρόνια ή 200.000 χιλιόμετρα για την μπαταρία.

Όσο για την τιμή του, προς το παρόν υπάρχει μία ανακοίνωση από τους υπεύθυνους για 44.990 ευρώ στην αγορά της Ολλανδίας που θα κυκλοφορήσει αρχικά, η οποία δείχνει αρκετά ανταγωνιστική με δεδομένη την ποιότητα και την τεχνολογία που κουβαλά αυτό το πολύ ιδιαίτερο SUV.

Σε κάθε περίπτωση, το ZEEKR X δείχνει ξεκάθαρα πόσο σοβαρά έχουν πάρει οι Κινέζοι την παρουσία τους στην Ευρώπη. Και το πόσο δύσκολο θα είναι να ανακοπεί αυτή η πορεία με τεχνητά μέσα και με περιορισμούς που δύσκολα θα μπορέσει να αντέξει η σημερινή πραγματικότητα της αγοράς όπως έχει διαμορφωθεί πλέον.

Η Κίνα βγάζει “ειδήσεις” καθημερινά. Η Ευρώπη ακούει;

 



 

pixiz-19-09-2018-03-25-22

 

 

Κάντε μας like στο facebook   

 

click-go-back-button

 

 

 

 

 


  
Πηγή:       www.newsauto.gr/news/apoklistiko-afto-ine-to-elliniko-zeekr-x   -Posted by Anexartitos.Ta.Neα

 

road%2Bnews


Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here  

 

 
 Δημοσίευση σχολίου  

 

.Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. 

 
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.


. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές. 

 
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.


. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.


. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.


. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.


. Περισσότερα στους όρους χρήσης.

 

        . Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.

 

 

 

 

 

Θέλεις να προσφέρεις ;

.com/img/a/
Κάνοντας σήμερα τη δική σας δωρεά, μας βοηθάτε να συνεχίσουμε τη λειτουργία μας...

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]