Full width home advertisement

Travel the world

Climb the mountains

Post Page Advertisement [Top]


 

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει με ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα ο πρόεδρος της ΠΟΞ Γιάννης  Χατζής, ο οποίος αφού προειδοποιεί για “κόπωση” στον ελληνικό Τουρισμό, κάνει λόγο για “τιμωρητική διάθεση” της κυβέρνησης απέναντι στον κλάδο, που συνεισφέρει τα μάλα στην ελληνική οικονομία αλλά και κοινωνία. Μάλιστα όπως λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΠΟΞ. …

 

”Οι επιχειρήσεις μας δεν ζητούν ευνοϊκή μεταχείριση. Απαιτούν όμως να αντιμετωπίζονται με σεβασμό. Και δυστυχώς, όσο κι αν φαίνεται, με μια επιφανειακή προσέγγιση, ότι η τιμωρητική πολιτική απέναντι στον ξενοδοχειακό κλάδο προσφέρει βραχυπρόθεσμα δημοσιονομική ανακούφιση στον προϋπολογισμό, μακροπρόθεσμα θα έχει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα για την ελληνική οικονομία”.


 Αναφορικά με τα στοιχεία της κίνησης ο πρόεδρος της ΠΟΞ υπογραμμίζει ότι “…Είναι πλέον σαφές ότι οι περισσότεροι τουριστικοί προορισμοί της χώρας μας δεν εμφανίζουν τη δυναμική που είχαν τα προηγούμενα δύο χρόνια. Παρά την αύξηση  στις αφίξεις φέτος, οι επισκέπτες που έρχονται στη χώρα μας αφήνουν λιγότερα χρήματα σε ονομαστικές αξίες σε σχέση με πέρυσι (Μ.Κ.Δ. 2024: 570 ευρώ, Μ.Κ.Δ. 2023: 588 ευρώ) όπως επιβεβαιώνουν και τα πρόσφατα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος. Ο αποσπασματικός και επιλεκτικός τρόπος παρουσίασης των δεδομένων δεν μπορεί να αποκρύψει την πραγματικότητα. Το 2019 παραμένει, σε όρους πραγματικού ΑΕΠ, η χρονιά-ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό (Πραγματική Μ.Κ.Δ. 2023 περίπου -13% από Πραγματική Μ.Κ.Δ. 2019)”.

 

 

Και επισημαίνει εμφατικά ότι “…Η Ελλάδα διαθέτει 10.500 ξενοδοχεία, εκ των οποίων τα 8.000 είναι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις. Έχει αναλογιστεί κανείς τις συνέπειες που θα έχει αυτή η συνεχής πολιτική επιβαρύνσεων στη βιωσιμότητα αυτών των μονάδων; Πώς θα μπορέσουν αυτές οι κυρίως μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις, που στερούνται πρόσβασης στο τραπεζικό σύστημα και εξαιρούνται από επενδυτικά προγράμματα, να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους και να βελτιώσουν το επίπεδο των υπηρεσιών τους ώστε να αντεπεξέλθουν στον ολοένα αυξανόμενο διεθνή ανταγωνισμό; Έχει σκεφτεί κανείς τις μακροπρόθεσμες συνέπειες που αυτή η «πρακτική» θα έχει στην ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού και κατ’ επέκταση της ελληνικής οικονομίας;”

 

 

Η ανάρτηση

Η ανάρτηση του προέδρου της ΠΟΞ Γιάννη Χατζή, έχεις ως ακολούθως:

“Είναι πλέον σαφές ότι οι περισσότεροι τουριστικοί προορισμοί της χώρας μας δεν εμφανίζουν τη δυναμική που είχαν τα προηγούμενα δύο χρόνια. Παρά την αύξηση  στις αφίξεις φέτος, οι επισκέπτες που έρχονται στη χώρα μας αφήνουν λιγότερα χρήματα σε ονομαστικές αξίες σε σχέση με πέρυσι (Μ.Κ.Δ. 2024: 570 ευρώ, Μ.Κ.Δ. 2023: 588 ευρώ) όπως επιβεβαιώνουν και τα πρόσφατα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος. Ο αποσπασματικός και επιλεκτικός τρόπος παρουσίασης των δεδομένων δεν μπορεί να αποκρύψει την πραγματικότητα. Το 2019 παραμένει, σε όρους πραγματικού ΑΕΠ, η χρονιά-ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό (Πραγματική Μ.Κ.Δ. 2023 περίπου -13% από Πραγματική Μ.Κ.Δ. 2019).

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, οφείλουμε να προστατεύσουμε την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Δυστυχώς, παρατηρούμε ότι συμβαίνει το αντίθετο. Περίπου έναν χρόνο μετά τις ανακοινώσεις για την επιβάρυνση του ξενοδοχειακού προϊόντος με το τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση, το Υπουργείο Εσωτερικών, σύμφωνα με σχετικά δημοσιεύματα, εξετάζει το ενδεχόμενο αύξησης του τέλους παρεπιδημούντων, επαναφέροντάς το στα επίπεδα προ του 2009.

 

 

Με λύπη διαπιστώνουμε ότι, ενώ πολλοί κλάδοι ωφελούνται από την επιτυχία του ελληνικού τουρισμού, ο ξενοδοχειακός κλάδος είναι και πάλι ο μόνος που καλείται να πληρώσει το τίμημα αυτής της επιτυχίας. Ίσως αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι, σε αντίθεση με άλλους κλάδους της οικονομίας, εμείς δεν μπορούμε (και δεν θέλουμε) να μεταφέρουμε τις επιχειρήσεις μας στο εξωτερικό.

Η Ελλάδα διαθέτει 10.500 ξενοδοχεία, εκ των οποίων τα 8.000 είναι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις. Έχει αναλογιστεί κανείς τις συνέπειες που θα έχει αυτή η συνεχής πολιτική επιβαρύνσεων στη βιωσιμότητα αυτών των μονάδων; Πώς θα μπορέσουν αυτές οι κυρίως μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις, που στερούνται πρόσβασης στο τραπεζικό σύστημα και εξαιρούνται από επενδυτικά προγράμματα, να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους και να βελτιώσουν το επίπεδο των υπηρεσιών τους ώστε να αντεπεξέλθουν στον ολοένα αυξανόμενο διεθνή ανταγωνισμό; Έχει σκεφτεί κανείς τις μακροπρόθεσμες συνέπειες που αυτή η «πρακτική» θα έχει στην ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού και κατ’ επέκταση της ελληνικής οικονομίας;

Και για να απαντήσω στο διαχρονικό επιχείρημα ότι ο ξενοδοχειακός κλάδος στηρίχθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας: Τα ξενοδοχεία μας έλαβαν την υποστήριξη που τους αναλογούσε, βάσει της συνεισφοράς τους στην ελληνική οικονομία και την απασχόληση. Και μόλις άρχισε να επανέρχεται η κανονικότητα, άρχισαν να επιστρέφουν πολλαπλάσια τη στήριξη που έλαβαν. Οι επιχειρήσεις μας δεν ζητούν ευνοϊκή μεταχείριση. Απαιτούν όμως να αντιμετωπίζονται με σεβασμό. Και δυστυχώς, όσο κι αν φαίνεται, με μια επιφανειακή προσέγγιση, ότι η τιμωρητική πολιτική απέναντι στον ξενοδοχειακό κλάδο προσφέρει βραχυπρόθεσμα δημοσιονομική ανακούφιση στον προϋπολογισμό, μακροπρόθεσμα θα έχει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα για την ελληνική οικονομία”.

 

 

 

 

 


pixiz-19-09-2018-03-25-22

 

 

Κάντε μας like στο facebook   

 

click-go-back-button

 

 

 

 

 


  
Πηγή:    https://money-tourism.gr/    -Posted by Anexartitos.Ta.Neα

 

road%2Bnews


Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here  

 

 
 Δημοσίευση σχολίου  

 

.Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. 

 
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.


. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές. 

 
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.


. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.


. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.


. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.


. Περισσότερα στους όρους χρήσης.

 

        . Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]