Full width home advertisement

Travel the world

Climb the mountains

Post Page Advertisement [Top]


 

 Αυξήσεις έως 15% των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα μεταφερόμενα οχήματα, φέρνει η εφαρμογή του νέου ρυθμιστικού πλαισίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον περιορισμό των εκπομπών άνθρακα και θείου της επιβατηγού ναυτιλίας στη Μεσόγειο...

 

Ακτοπλοϊκές έχουν ήδη ανακοινώσει στους εμπορικούς συνεργάτες τους αυτές τις αυξήσεις, ενώ τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να προβούν σε ανάλογες ανακοινώσεις και άλλες εταιρείες.

Οι συγκεκριμένες αυξήσεις προκύπτουν από την άνοδο των τιμών των δικαιωμάτων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (ETS), στις οποίες επί του παρόντος υπάγονται οι γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής, την έναρξη εφαρμογής του κανονισμού SECA (Sulfur Emissions Control Area) στη Μεσόγειο, την εφαρμογή του κανονισμού Fuel EU που επιβάλλει την καύση ακριβότερης ποιότητας καυσίμου ή την υποκατάστασή του με αυξημένη προσθήκη βιοκαυσίμου (το οποίο ωστόσο δεν είναι ακόμη επαρκώς διαθέσιμο) για να μειωθούν οι εκπομπές άνθρακα, αλλά και τις αυξήσεις στο μισθολογικό κόστος κατά 5%, σύμφωνα με τη συλλογική σύμβαση εργασίας που υπεγράφη με τα ναυτεργατικά σωματεία στα τέλη του προηγούμενου έτους. 

 

Παράλληλα, στις Κυκλάδες αλλά και στις άλλες γραμμές του Αιγαίου, που δεν υπόκεινται ακόμη στο σύστημα εμπορίας ρύπων της ΕΕ –αλλά θα ενταχθούν από το 2029–, οι αυξήσεις αναμένεται να είναι κατά τι ηπιότερες, της τάξης του 10% έως 12%.

Για παράδειγμα, τα εισιτήρια των φορτηγών οχημάτων στα δρομολόγια Πειραιάς – Κρήτη θα επιβαρυνθούν κατά 2,5 ευρώ ανά γραμμικό μέτρο, σύμφωνα με επιστολή που απέστειλαν ήδη στους εμπορικούς συνεργάτες τους οι "Μινωικές Γραμμές".

Αντίστοιχα, η τιμή καμπίνας ανά άτομο για το ίδιο δρομολόγιο υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί και σε άλλες εταιρείες από τα 96 ευρώ πέρυσι τον Αύγουστο στα 110,4, ενώ για απλή μετάβαση με το εισιτήριο οικονομικής θέσης από τα 37 ευρώ στα 42,5. Κάποιοι από τους προαναφερθέντες κανονισμούς, όπως τα δικαιώματα εκπομπής ρύπων (ETS), δεν αφορούν όλα τα δρομολόγια, καθώς επί του παρόντος εφαρμόζονται μόνο στις γραμμές της Αδριατικής και της Κρήτης. Ωστόσο, από τέλη του 2029 θα επεκταθούν σε όλο το Αιγαίο.

Το θέμα απασχόλησε την Τρίτη ημερίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας που έγινε υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κατά τη διάρκεια της οποίας παρουσιάστηκε μελέτη του ΙΟΒΕ με τίτλο "Η επίδραση από την εφαρμογή της νομοθεσίας "Fit for 55” στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας στην Ελλάδα". Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, η εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών ενδέχεται να επιφέρει αύξηση του λειτουργικού κόστους των ακτοπλοϊκών κατά περίπου 320 εκατ. ευρώ έως το 2031.

Οι πιθανές συνέπειες αυτής της αύξησης του κόστους περιλαμβάνουν τη μείωση της συχνότητας των δρομολογίων και την αύξηση των τιμών των εισιτηρίων, με αποτέλεσμα τη μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 10,4% το 2031.

Επιπλέον, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, η εφαρμογή των μέτρων θα επιφέρει και απώλεια θέσεων εργασίας λόγω της συνολικής μείωσης της δραστηριότητας της ακτοπλοΐας. Η μελέτη εκτιμά επίσης ότι η συνολική απώλεια του ΑΕΠ θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 650 εκατ. έως το 2031, ενώ οι απώλειες θέσεων εργασίας να ανέλθουν σε 16.000 σε ολόκληρη την ελληνική οικονομία.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας στο πλαίσιο της ημερίδας υπογράμμισε την ανάγκη ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου με νέα πράσινα πλοία, σημειώνοντας πως από την πλευρά του το υπουργείο έχει καταφέρει να εξασφαλίσει κάποια από τα απαραίτητα κεφάλαια, μεταξύ άλλων και μέσω ΣΔΙΤ, σε ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 265 εκατ. για τη ναυπήγηση πράσινων πλοίων. Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Διονύσιος Θεοδωράτος εξήγησε πως οι ακτοπλοϊκές έχουν ήδη επενδύσει περισσότερο από 1 δισ. για την αναβάθμιση του στόλου. Αξίζει να σημειωθεί πως το συνολικό κόστος της πράσινης μετάβασης και ανανέωσης του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ.

 



 

 


pixiz-19-09-2018-03-25-22

 

 

Κάντε μας like στο facebook   

 

click-go-back-button

 

 

 

 

 


  
Πηγή:  www.capital.gr/oikonomia/3895998/auxiseis-fotia-eos-15-sta-aktoploika-logo-prasinis-metabasis/          -Posted by Anexartitos.Ta.Neα

 

road%2Bnews


Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here  

 

 
 Δημοσίευση σχολίου  

 

.Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. 

 
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.


. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές. 

 
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.


. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.


. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.


. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.


. Περισσότερα στους όρους χρήσης.

 

        . Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]