'Ενα εκρηκτικό μείγμα το οποίο εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους τόσο για τη συνέχιση υπάρξεως της Ελλάδας και των Ελλήνων όσο και της Ευρώπης και των Ευρωπαίων…
Το Ισλάμ αναφέρεται ως θρησκεία μονοθεϊστική την οποία διαμόρφωσε ο Μουχάμαντ (Μωάμεθ) στις αρχές του 7ου μ.Χ. αιώνα.
«Γραμματικώς η λέξη islam είναι απαρέμφατο του ρήματος aslama, το οποίο σημαίνει ΄΄αποδέχομαι΄΄, υποτάσσομαι, παραδίνομαι• συνεπώς συμπυκνώνει τις έννοιες που εκφράζουν οι λέξεις: αποδοχή, παράδοση, υποταγή, αφοσίωση. Ο απαρεμφατικός τύπος προσδίδει δυναμικό τόνο συνέχειας• πρόκειται για μια ΄΄εσωτερική κατάσταση, η οποία επαναλαμβάνεται και ανανεώνεται΄΄».1
Η λέξη islam «ήταν κατά την προϊσλαμική περίοδο σε χρήση στο εμπορικό λεξιλόγιο των ανθρώπων της Μέκκας και σήμαινε τη ΄΄συμφωνία΄΄, τη ΄΄συνθήκη΄΄, το λόγο τιμής για το ΄΄κλείσιμο΄΄ μιας υποθέσεως. Ο Μωάμεθ με το κήρυγμά του έδωσε νέο περιεχόμενο και δύναμη στον παλαιό όρο, χρησιμοποιώντας τον από την πρώτη φάση της δράσεώς του, για να δηλώσει την υπαρξιακή υπακοή στην κλήση του Αλλάχ και να προσδιορίσει το σκοπό και τον προσανατολισμό των οπαδών του».2
Οι οπαδοί τού Ισλάμ ονομάζονται muslim (μουσουλμάνος, – νοι), ενώ στα ελληνικά ονομάζονται και Μωαμεθανοί (όρος που δεν γίνεται αποδεκτός από τους μουσουλμάνους διότι δεν λατρεύουν αυτόν καθαυτόν τον Μωάμεθ παρά το ότι ακολουθούν τη διδασκαλία του). Το ιερό τους βιβλίο είναι το Κοράνιο, το οποίο θεωρούν ως το πρώτο στήριγμα του «οίκου του Ισλάμ», ενώ τα Χαντίθ είναι το δεύτερό τους στήριγμα και -τρόπον τινα- συμπληρώνει το πρώτο.
«Σημείο αναφοράς στην εκδήλωση της καθημερινής θρησκευτικότητας, στην έκφραση του θεολογικού και μη λόγου, στο στοχασμό, στην τέχνη, στην κοινωνική συμπεριφορά και, τέλος, στην έκφραση πολιτικών αντιλήψεων παραμένει μέχρι σήμερα στον κόσμο του Ισλάμ το Κοράνιο».3
Ο Μωάμεθ επιτελούσε καθημερινώς μια έντονη διαθρησκευτικότητα και δημιούργησε το Ισλάμ, προσεταιριζόμενος στοιχεία από τον Ιουδαϊσμό και τον Χριστιανισμό. Θεώρησε τον Χριστιανισμό μέγεθος περιορισμένο τοπικώς και χρονικώς και υιοθέτησε τακτικές βίας και επιθετικότητας για να μειώσει την επιρροή του. Ενδεικτικά αναφέρονται κάποια αποσπάσματα του Κορανίου που συνηγορούν στο ανωτέρω:
Κεφάλαιο (Σούρα) Β΄: «Μάχεσθαι μέχρις ότου αποσοβηθή αφ’ υμών ο κίνδυνος του πειρασμού, και όταν δεν υπάρχη άλλη λατρεία ειμή η του μόνου Θεού. Αν οι εχθροί θέσωσι τέρμα εις τας πράξεις αυτών, τότε ας παύσωσιν αι εχθροπραξίαι, εκτός αν πρόκειται περί ασεβών».4
Κεφάλαιο (Σούρα) Δ΄: «Εάν γυνή τις υμών πράξη ατιμίαν τινά (σσ. πορνεία ή μοιχεία), προσκαλέσατε τέσσαρας μάρτυρας εξ υμών, και αν ούτοι καταμαρτυρήσωσι, τότε κλείσατε αυτήν εις τον οίκον, μέχρι θανάτου της, ή μέχρις ου προμηθεύση αυτή ο Θεός μέσον σωτηρίας».5
Κεφάλαιο (Σούρα) Θ΄: «Όταν παρέλθωσιν οι ιεροί μήνες (σσ. σεληνιακοί μήνες), τότε φονεύετε τους πολυθεϊστάς όπου αν συναντήσετε, ζωγρείτε δε πολιορκούντες και ενεδρεύοντες αυτούς. Εάν όμως μετανοήσωσιν, άφετε αυτούς ελευθέρους, καθότι ο Θεός είναι μακρόθυμος και ελεήμων».6
Κεφάλαιο (Σούρα) ΙΖ΄: «Θα εξαφανίσωμεν ή θα τιμωρήσωμεν σκληρώς απάσας τας χώρας της γης προ της ελεύσεως της ημέρας της κρίσεως. Αύτη εστίν απόφασις εγγεγραμμένη εις τας αιωνίους δέλτους».7
Κεφάλαιο (Σούρα) ΜΖ΄: «Οπόταν συναντάτε τους απίστους φονεύετε και κατασφάζετε συγκρατούντες στερεώς τα δεσμά τού αιχμαλώτου».8
Μετά το θάνατο του Μωάμεθ, η βία και η επιθετικότητα έναντι οποιουδήποτε «μη μουσουλμάνου» συνεχίστηκαν «κατά τας γραφάς» με ένταση (φορές μειούμενη, φορές αυξανόμενη). Σύμφωνα με τον Goldziher «Οι υπέρμαχοι του Ισλάμ δεν είχαν να ασχοληθούν τόσο με τη μεταστροφή των απίστων στην πίστη όσο με την υποταγή τους».9 Παρά ταύτα, παλαιότερα κείμενα χριστιανών της εποχής υποτιμούσαν την παρουσία του Ισλάμ.
Αυτή η λάθος εκτίμηση πολλών και η ήπια πολεμική εναντίον του Ισλάμ, σε συνδυασμό με την τρέχουσα κάθε φορά πολιτική, οδήγησε σταδιακώς σε τραγικά αποτελέσματα, ήτοι -μεταξύ άλλων- σε εποικισμούς και εξισλαμισμούς: «Είναι ουσιαστικά αδύνατο να υπολογίσουμε την έκταση στην οποία οι μουσουλμάνοι εποίκησαν τις πόλεις της Ανατολής κατά το τέλος του 12ου και τις αρχές του 13ου αιώνα (….) Υπήρχαν επίσης πόλεις -όπως η Δάδυβρα- όπου οι χριστιανοί εκδιώχθηκαν εντελώς και η πόλη εποικίστηκε αποκλειστικά από μουσουλμάνους. Η εφαρμογή τέτοιας πολιτικής βίαιας εκδίωξης και εποικισμού αναμφίβολα εξηγεί τη γρήγορη εξάλειψη του χριστιανισμού από την Άγκυρα του 12ου αιώνα και ίσως επίσης και από άλλες πόλεις».
Σήμερα, οι μουσουλμάνοι παγκοσμίως αποτελούν περίπου το 20% του πληθυσμού, δεδομένου ότι σημείωσαν μεγάλη αύξηση: «(…) στο δεύτερο ήμισυ του 20ού αιώνα από το 15% έφθασαν στο 20% του πληθυσμού της γης. Σε πολλές χώρες της Ασίας και της Αφρικής έχουν την απόλυτη πλειοψηφία.
Ολόκληρη η τεράστια ζώνη που εκτείνεται από τον Βόλγα προς βορρά μέχρι τη Μαδαγασκάρη προς νότο και από το Καράτσι του Πακιστάν ανατολικά μέχρι το Ντακάρ της Σενεγάλης δυτικά είναι ισλαμική, ενώ ανατολικότερα δεσπόζει ο μουσουλμανικός όγκος της Ινδονησίας. Εκτός αυτού, η σύγχρονη μεγάλη μετανάστευση πληθυσμών -κυρίως προς το Δυτικό κόσμο- έχει ως αποτέλεσμα την παρουσία μουσουλμάνων σε περισσότερες από 184 χώρες».11 Αν, μάλιστα, συνυπολογισθούν η λαθρομετανάστευση, οι προσφυγικές ροές και ο πόλεμος που έχει εξαπολύσει διάφορες ομάδες τζιχαντιστών, τότε ο θρησκευτικός δυναμισμός και η -όχι μόνο θρησκευτική- επεκτατικότητα δεν πρέπει -για άλλη μια φορά- να υποτιμηθούν.
Εξάλλου, δεν είναι χρονικώς μακρινή η χαρακτηριστική δήλωση του 1997 τού Ταγίπ Ερντογάν (τότε δημάρχου Κωνσταντινουπόλεως): «Η δημοκρατία μας είναι μόνο το τραίνο στο οποίο επιβαίνουμε μέχρι να επιτύχουμε το στόχο μας. Τα τζαμιά είναι οι στρατώνες μας, οι μιναρέδες είναι οι ξιφολόγχες μας, οι τρούλοι τα κράτη μας και οι πιστοί οι στρατιώτες μας».12
Εντός αυτού του αδρομερούς παρουσιαζόμενου πλαισίου, ο προσεκτικός μελετητής του Ισλάμ, του Κορανίου και της απανταχού συμπεριφοράς των μουσουλμάνων μπορεί να εντοπίσει τα εξής:
1) Το Ισλάμ υπονομεύει τον κοσμικό χαρακτήρα τού κράτους, διότι έχει θρησκευτικό χαρακτήρα.
2) Είναι ασύμβατο με τις θεμελιώδεις ελευθερίες που αναγνωρίζονται από τα κράτη της λεγόμενης -δοκίμως ή αδοκίμως- «δύσης».
3) Χρησιμοποιεί ρητορική μίσους και υποκινεί σε τέλεση ανθρωποκτονιών.
4) Ανάγει το Κοράνιο πάνω από το Νόμο κάθε χώρας, άρα επιδιώκει την ανομία και την κατάλυση του πολιτεύματος, αρνούμενο να συμμορφωθεί προς τους νόμους εξαιτίας θρησκευτικών πεποιθήσεων.
5) Υπονομεύει την ειρήνη και την ασφάλεια στις χώρες όπου υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν σε άλλη θρησκεία, δόγμα, δοξασία.
6) Θεωρεί οποιονδήποτε «μη μουσουλμάνο» άπιστο ο οποίος πρέπει να προσηλυτισθεί ή να εκτελεσθεί.
7) Προτρέπει σε εκτέλεση οποιουδήποτε ήταν ισλαμιστής και αποφάσισε να αλλάξει θρησκεία ή δόγμα, δηλαδή ασκεί τρομοκρατία.
8) Με (παρα)λογική «μονόδρομου» αρνείται την εξασφάλιση της αναγνώρισης και του σεβασμού των δικαιωμάτων των άλλων, αφού συλλήβδην τους θεωρεί «απίστους», συνεπώς αντιτίθεται στο γενικό, στην ευνομούμενη πολιτεία και στη δημοκρατία.
9) Διεκδικεί ιδιαίτερη αντιμετώπιση των μουσουλμάνων και συνεπώς ακυρώνει την έννοια της ισονομίας.
10) Υιοθετεί τον φόνο, ακυρώνοντας την ανθρώπινη ύπαρξη.
Η συνέχιση της υπάρξεως των γενεσιουργών αιτίων και των σχεδίων για ένταση της μετανάστευσης, της λαθρομετανάστευσης και των προσφυγικών ροών, η υπογεννητικότητα Ελλήνων και λοιπών Ευρωπαίων (κατοίκων βασικών περιοχών υποδοχής των ανωτέρω), η επιδίωξη να θεωρείται το Κοράνι σαν υπέρτατος νόμος και -κυρίως- η αδυναμία της «δυτικής» φιλελεύθερης νομολογίας αλλά και η όσμωση που επιλέγεται μεταξύ χριστιανών και μουσουλμάνων (από τους πρώτους) δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα το οποίο εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους τόσο για τη συνέχιση υπάρξεως της Ελλάδας και των Ελλήνων όσο και της Ευρώπης και των Ευρωπαίων εν γένει -και όχι μόνο. Διότι έθνη και λαοί οδηγούνται σε απεθνοποίηση και ισλαμοποίηση (με ό,τι σημαίνουν αυτά) και διά της αντικατάστασης πληθυσμών, και διά του προσηλυτισμού και της μεταστροφής γηγενών στο Ισλάμ.
Όπως σημειώνει ο Χρήστος Τσιαχρής, «οι νόμιμοι ή παράνομοι μουσουλμάνοι μετανάστες είναι πιθανό να επιδιώξουν τη βίαιη κατάληψη της εξουσίας και την εγκαθίδρυση ισλαμικών καθεστώτων. Αν δεν καταφύγουν στη βία, εκμεταλλευόμενοι το δίκαιο των ευρωπαϊκών κρατών θα συνεχίσουν να πολιτογραφούνται οι ίδιοι ή τα τέκνα τους -επομένως κι αυτοί θα είναι οι μελλοντικοί ψηφοφόροι ισλαμικών κομμάτων που θα επιδιώξουν την εγκαθίδρυση θεοκρατικών κρατών.
Ακόμα, όμως, και αν δεν πολιτογραφηθούν σε κάποιο κράτος της Ευρώπης, επικαλούμενοι τα ανθρώπινα δικαιώματα θα κατορθώνουν να παραμένουν στην Ευρώπη υπό καθεστώς πρόσφυγα ή μετανάστη, συντελώντας στον εξισλαμισμό της».13 Σύμφωνα με τον Γιάννη Κολοβό, «Η όλη κατάσταση οδηγεί στην διάλυση της κοινωνικής συνοχής και στην δημιουργία αισθήματος ανασφάλειας για τους γηγενείς, καχυποψίας απέναντι στους μουσουλμάνους και γενικότερης δυσανεξίας με τους μετανάστες».14
Εν κατακλείδι: Το Ισλάμ είναι ωρολογιακή βόμβα για την Ελλάδα, την Ευρώπη γενικότερα και κάθε κοινωνία που θέλει να ζει ελεύθερα. Οι συζητήσεις και οι ενέργειες πρέπει να μετατοπίσουν την προτεραιότητα από το «ποιος ευθύνεται» στο «πώς λύνεται το πρόβλημα». Τα εθνικά κινήματα θα μπορούσαν να δώσουν τη λύση, με υπευθυνότητα και σοβαρότητα.
Παραπομπές:
- C. J. Adams, A Reader’s Guide to the Great Religions (New York, London 1965), 288 στο Αναστασίου (Γιαννουλάτου) – Αρχιεπισκόπου Τιράνων και πάσης Αλβανίας, Ισλάμ – Θρησκειολογική επισκόπηση, εκδ. ΤΟ ΒΗΜΑ – Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε., Αθήνα, 2016, σελ. 29
- Αναστασίου (Γιαννουλάτου) – Αρχιεπισκόπου Τιράνων και πάσης Αλβανίας, Ισλάμ – Θρησκειολογική επισκόπηση, εκδ. ΤΟ ΒΗΜΑ – Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε. (ειδική έκδοση – φωτοτυπική ανατύπωση παλαιοτέρου ομότιτλου βιβλίου), Αθήνα, 2016, σελ. 29
- Αλέξανδρος Καριώτογλου, Εισαγωγή στο Κοράνιο, στο Το Ιερό Κοράνιο, εκδ. δημιουργία, Αθήνα, 1995, σελ. ιζ΄
- Το Ιερό Κοράνιο, μετάφραση – σχόλια Γεράσιμου Ι. Πεντάκη, Κεφ. Β΄ – Η ΒΟΥΣ, εδάφιο 189, εκδ. δημιουργία, Αθήνα, 1995, σελ. 32
- Το Ιερό Κοράνιο, ό.α., Κεφ. Δ΄ – ΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ, εδάφιο 19, σελ. 65
- Το Ιερό Κοράνιο, ό.α., Κεφ. Θ΄ – Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ, εδάφιο 5, σελ. 136
- Το Ιερό Κοράνιο, ό.α., Κεφ. ΙΖ΄ – Η ΝΥΚΤΕΡΙΝΗ ΟΔΟΙΠΟΡΙΑ, εδάφιο 60, σελ. 205
- Το Ιερό Κοράνιο, ό.α., Κεφ. ΜΖ΄ – Ο ΜΩΑΜΕΘ, εδάφιο 4, σελ. 375
- I. Goldziherm Vorlesungen uber den Islam, Heilderberg 1925, s. 25, στο Μ. Μπέλλος κ.ά. Η Ορθόδοξη Εκκλησία σε Ανατολή και Δύση – Η Ορθοδοξία ως Κληρονομιά, τ. β΄, εκδ. ΕΑΠ, Πάτρα, 2001, σελ. 118
- Σ. Βρυώνης, Η παρακμή του μεσαιωνικού ελληνισμού στη Μικρά Ασία και η διαδικασία εξισλαμισμού (11ος – 15ος αιώνας), εκδ. Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα, 1996, σελ. 165
- Αναστασίου (Γιαννουλάτου), ό.α., σελ. 32
- Χρήστος Τσιαχρής, Μιναρέδες – Οι λόγχες τού Ισλάμ στην Ευρώπη, εκδ. Θούλη, Αθήνα, 2014, σελ. 13
- Χρήστος Τσιαχρής, ό.α., σελ. 159
- Γιάννης Ηλ. Κολοβός, Το τέλος μιας ουτοπίας, εκδ. ΠΕΛΑΣΓΟΣ, Αθήνα, 2008, σελ. 245
Πού οδηγούν τη Συρία οι σφαγές στις παράλιες επαρχίες
Η “κουκούλα” υπερίσχυσε της “γραβάτας” – και το “τζιχαντιστικό DNA” του Άχμεντ αλ Σάραα, άλλως Τζολάνι, αποδεικνύεται ισχυρότερο κάθε προσπάθειας κανονικοποποίησης των νέων κυριάρχων της Δαμασκού. Με την πλήρη συνέργεια της Τουρκίας του Ταγίπ Ερντογάν, η αλαουιτική και δευτερευόντως η χριστιανική μειονότητα της δυτικής Συρίας γίνονται αντικείμενο γενοκτονικής βίας, η οποία ευφημιστικά παρουσιάζεται ως “σύγκρουση” με “απομεινάρια του καθεστώτος Άσαντ”, καίτοι μεταξύ των θυμάτων περιλαμβάνονται εκατοντάδες άμαχοι.
Από την περασμένη Πέμπτη, οι παράλιες επαρχίες της Λατάκιας και της Ταρτούς δέχονται επίθεση των δυνάμεων των κυβερνώντων, προς καταστολή αυτού που αποκαλούν “ένοπλη ανταρσία” των πιστών του προηγούμενου καθεστώτος. Όλα ξεκίνησαν από επίθεση εναντίον περιπόλου των δυνάμεων ασφαλείας της προσωρινής κυβέρνησης στη Τζάμπλε, όπου και συνελήφθη ως υποκινητής ο άλλοτε επικεφαλής της υπηρεσίας πληροφοριών της Πολεμικής Αεροπορίας, ταξίαρχος Ιμπραχίμ Χουάιτζα.
Όμως οι αριθμοί δίνουν μια περισσότερο περίπλοκη εικόνα.
Σύμφωνα με το βρετανικών συμφερόντων Συριακό Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, τουλάχιστον 745 άμαχοι έχουν χάσει τη ζωή τους, δεχόμενοι πυρά από κοντινή απόσταση, καθώς και 125 άνδρες των κυβερνητικών δυνάμεων και 148 μαχητών ένοπλων ομάδων που τους αντιμάχονται. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πολλαπλασιάζονται τα βιντεοσκοπημένα τεκμήρια των εγκλημάτων εναντίον απλών πολιτών, στους δρόμους ή στα ίδια τους τα σπίτια, αλλά και της μεγάλης κινητικότητας στα τουρκο-συριακά σύνορα, λόγω της συνεχούς αποστολής ενισχύσεων.
Οι δρόμοι που οδηγούν στις παραθαλάσσιες περιοχές έκλεισαν στο πλαίσιο προσπάθειας να ελεγχθεί η κατάσταση, σύμφωνα με πηγή του υπουργείου Άμυνας που επικαλείται το συριακό πρακτορείο ειδήσεων. Δόθηκε διαταγή στις δυνάμεις ασφαλείας να “αποκαταστήσουν την τάξη” στις πόλεις Τζάμπα, Ταρτούς και Λαττάκεια, πρόσθεσε η ίδια πηγή κάνοντας λόγο για συλλήψεις “μεγάλου αριθμού πλιατσικολόγων”, ενώ ο υπουργός Παιδείας Ναζίρ αλ Κάντρι ανακοίνωσε το κλείσιμο των σχολείων μέχρι και τη Δευτέρα στις επαρχίες Λαττάκεια και Ταρτούς.
Στη ρωσική βάση του Χμέιμιμ συγκεντρώθηκε σημαντικός αριθμός αμάχων που αναζητούν προστασία. Παράλληλα, η Ιερά Σύνοδος του ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου Αντιοχείας με απόφασή της προέφερε τους ναούς και τις μονές της περιοχής για την φιλοξενία καταδιωκόμενων πολιτών. Κοινή δήλωση εξέδωσαν ο Ελληνορθόδοξος πατριάρχης Αντιοχείας Ιωάννης, ο Συρορθόδοξος πατριάρχης Ιγνάτιος Εφραίμ και ο Ελληνοκαθολικός (Μελχίτης) πατριάρχης Ιωσήφ καταδικάζοντας τις “σφαγές αθώων αμάχων” και απευθύνοντας έκκληση για “άμεσο τερματισμό αυτών των φρικιαστικών ενεργειών”, δημιουργία συνθηκών εθνικής συμφιλίωσης και υπεράσπιση της εδαφικής ακεραιότητας της Συρίας.
Υπενθυμίζεται ότι η κοινότητα των Αλαουιτών (ετερόδοξος κλάδος του Ισλάμ από τον οποίο προέρχεται και η οικογένεια Άσαντ) αντιπροσωπεύει περί το 12% του συριακού πληθυσμού, ενώ οι Χριστιανοί όλων των δογμάτων περί το 10%.
Ο μεταβατικός πρόεδρος της Συρίας Αχμέντ αλ Σάρα εμφανίζεται πάντως ασυγκίνητος. Δηλώνει ότι οι τρέχουσες εξελίξεις είναι εντός “των αναμενόμενων προκλήσεων” και απευθύνει εκκλήσεις για εθνική ενότητα, σύμφωνα με βίντεο που μεταδόθηκε από αραβικά μέσα ενημέρωσης, μεταξύ των οποίων το σαουδαραβικό τηλεοπτικό δίκτυο Arabiya TV που παρουσίασε πλάνα από ομιλία του σε τζαμί.
Το βράδυ της Παρασκευής είχε πάλει προειδοποιήσει τους Αλεβίτες αντάρτες να “καταθέσουν τα όπλα προτού να είναι πολύ αργά”.
Την ίδια ημέρα, η Τουρκία προειδοποίησε, δια του εκπροσώπου του υπουργείου Εξωτερικών Οντζού Κετζελί, ότι “οι εντάσεις στη Λαττάκεια και στα περίχωρά της και η στοχοποίηση δυνάμεων ασφαλείας μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τις προσπάθειες που αποσκοπούν να οδηγηθεί η Συρία προς την ενότητα και την αδελφοσύνη”. Πρόσθεσε δε ότι “τέτοιες προκλήσεις μπορεί να καταστούν απειλή για την ειρήνη στη Συρία και στην περιοχή”.
Ομοίως το ιορδανικό υπουργείο Εξωτερικών ανακοίνωσε ότι το Χασεμιτικό βασίλειο “υποστηρίζει τη Συρία σε κάθε μέτρο που λαμβάνει για την προστασία της ασφάλειας της και απορρίπτει οποιαδήποτε ξένη ανάμειξη και προσπάθειες που αποσκοπούν να ωθήσουν τη γειτονική της χώρας στο χάος”.
Πρόκειται προφανώς για το αφήγημα που θέλει την αναταραχή να οφείλειται στην ανάμιξη του “ιρανικού δακτύλου”, μολονότι από τον πάλαι ποτέ “άξονα της αντίστασης” παρουσία στη Συρία διατηρούν μόνο οι Ιρακινοί σιίτες πολιτοφύλακες (Χασντ αλ Σάαμπι), μετά την αποχώρηση των δυνάμεων της λιβανικής Χεζμπολλάχ και των Ιρανών Φρουρών της Επανάστασης.
Από την πλευρά του το ιρανικό υπουργείο Εξωτερικών δια του εκπροσώπου του Εσμαΐλ Μπαγαεΐ προειδοποίησε ότι η βία στη Συρία θα μπορούσε να προκαλέσει αστάθεια στην ευρύτερη περιοχ και κατέστησε τη μεταβατική κυβέρνηση της Δαμασκού υπεύθυνη για την ασφάλεια όλων των Σύρων πολιτών, καταδικάζοντας τις δολοφονίες αθώων πολιτών από οποιαδήποτε ομάδα ή φυλή¨”.
Ο διεθνής παράγοντας παρακολουθεί αμήχανος. Ο ειδικός απεσταλμένος του ΟΗΕ για τη Συρία Γκέιρ Πέντερσεν δήλωσε “εξαιρετικά ανήσυχος” για τις συγκρούσεις αυτές και κάλεσε όλες τις πλευρές να επιδείξουν αυτοσυγκράτηση, ενώ ο το Γραφείο Συντονισμού Ανθρωπιστικών Υποθέσεων (OCHA) του ΟΗΕ κάλεσε τα μέρη “να σταματήσουν αμέσως τις εχθροπραξίες” και να προστατεύουν τους αμάχους.
Η Υπηρεσία Εξωτερικών Υποθέσεων της Ε.Ε., αρκούντως ασκημένη από την περίπτωση της Γάζας στην επίδειξη ανοχής απέναντι στην γενοκτονική βία, καταδίκασε με ανακοίνωσή της τις “επιθέσεις των καταλοίπων του καθεστώτος Άσαντ στις δυνάμεις της μεταβατικής κυβέρνησης”, αλλά και τις “επιθέσεις” (τίνος;) “εναντίον αμάχων”.
Περισσότερο αυστηρό, το γαλλικό υπουργείο Εξωτερικών “καλεί τις προσωρινές συριακές αρχές να εξασφαλίσουν ότι ανεξάρτητες έρευνες θα μπορέσουν να ρίξουν άπλετο φως σ’ αυτά τα εγκλήματα και ότι αυτοί που τα διέπραξαν θα καταδικασθούν”.
Το Κε ντ’ Ορσέ “επαναλαμβάνει την υποστήριξή του σε μια ειρηνική και συμπεριληπτική πολιτική μετάβαση, χωρίς ξένες επεμβάσεις, η οποία να εγγυάται τη διαφύλαξη του εθνοτικού και θρησκευτικού πλουραλισμού της Συρίας ως μόνο μέσο για να μη βυθιστεί η χώρα στον κατακερματισμό και τη βία. Δεν θα φεισθεί προσπαθειών προς αυτή την κατεύθυνση”.
Τα καταριανών συμφερόντων μέσα ενημέρωσης είτε αγνοούν πλήρως τις σφαγές (Middle East Eye) είτε αναφέρουν (αραβόφωνο Al Jazeera) ότι οι αντάρτες χρησιμοποιούν αμάχους ως “ανθρώπινες ασπίδες”, καταφεύγοντας σε μία ρητορική που θυμίζει το ισραηλινό Γενικό Επιτελείο.
Το μεγαλύτερο μετά την πτώση του Άσαντ κύμα βίας στη Συρίας προορίζεται, ακόμη και αν με οποιονδήποτε τρόπο σταθεροποιηθεί η κατάσταση στα παράλια, να επιδράσει καταλυτικά σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο. Το υπογραμμίζουν άλλωστε αυτό οι δηλώσεις των ξένων ιθυνόντων και των εκκλησιαστικών ηγετών.
Η κυβέρνηση Τραμπ στις ΗΠΑ είναι πολύ πιο επιφυλακτική από τους Ευρωπαίους ιθύνοντες απέναντι στο καθεστώς του (προερχόμενου από την τζιχαντιστική οργάνωση “Χαγιάτ Ταχρίρ αλ Σαμ”) Τζολάνι και για τον λόγο αυτό δεν έχει χαλαρώσει τις κυρσεις κατά της Συρίας που διαιωνίζουν την τραγική οικονομική κατάσταση της χώρας. Προφανώς η κατάσταση των τελευταίων ημερών δεν διευκολύνει την καλλιέργεια των σχέσεων των δύο πλευρών, ούτε άλλωστε γεννά προθυμία στους Κούρδους που ελέγχουν (πλαισιωμένοι και από Αμερικανούς πεζοναύτες) τα βορειοανατολικό τρίτο της Συρίας για υπαγωγή τους στον έλεγχο της Δαμασκού.
Το βάθεμα του ρήγματος ανάμεσα στην αλαουιτική κοινότητα και την Δαμασκό συμπίπτει άλλωστε με τις προσπάθειες του Ισραήλ να προσεταιρισθεί την έτερη μειονότητα των Δρούζων στα νοτιοανατολικά της χώρας, την ώρα που το εβραϊκό κράτος έχει προωθηθεί στρατιωτικά σε απόσταση αναπονοής από τη Δαμασκό και συνεχίζει τις επιδρομές για την καταστροφή της εναπομείνασας στρατιωτικής υποδομής της Συρίας, χωρίς την παραμικρή αντίδραση από το καθεστώς Τζολάνι.
Το σχέδιο του Ισραήλ για κατακερματισμό της Συρίας με βάση εθνοθρησκευτικές διαχωριστικές γραμμές και οι φιλοδοξίες από την άλλη πλευρά της Τουρκίας για διατήρηση ενός ενιαίου κράτους, που το φαντάζεται ως προτεκτοράτο της υπό τον Τζολάνι, έρχονται όλο και πιο κοντά στη σύγκρουση.
Πηγή: https://primenews.press/to-islam-os-provlima/ -Posted by Anexartitos.Ta.Neα
Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here
Δημοσίευση σχολίου
.Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.
. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
. Περισσότερα στους όρους χρήσης.. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου