Η κυβέρνηση προχωρά στην εφαρμογή ενός νέου Κώδικα Δεοντολογίας για να καταπολεμήσει την αισχροκέρδεια, με στόχο τη μείωση των υπερβολικά υψηλών τιμών και την προστασία των καταναλωτών...
Η ανακοίνωση του Κώδικα από το υπουργείο Ανάπτυξης, που αναμένεται να γίνει στις 6 Μαρτίου, φέρνει αλλαγές στη διαχείριση των προσφορών και των εκπτώσεων, οι οποίες όμως ενδέχεται να οδηγήσουν σε αύξηση των τιμών, παρά σε μείωση.
Η βασική καινοτομία του Κώδικα είναι ότι οι προωθητικές ενέργειες στα
σούπερ μάρκετ θα υπολογίζονται με βάση τη χαμηλότερη τιμή στην οποία
πωλήθηκε ένα προϊόν τις τελευταίες 30 ημέρες στο κατάστημα, αντί για την
τιμή που δίνει ο προμηθευτής ως “επίσημη έκπτωση”. Αυτό μπορεί να
επηρεάσει τις πραγματικές εκπτώσεις που βλέπουν οι καταναλωτές, καθώς οι
προσφορές ενδέχεται να φαίνονται μικρότερες από ό,τι πριν.
Επιπλέον, για τις πολυσυσκευασίες (όπως οι προσφορές «1+1 δώρο» ή «2+1 δώρο»), τα προϊόντα θα πρέπει να διατίθενται και μεμονωμένα, προκειμένου οι καταναλωτές να μπορούν να συγκρίνουν τις τιμές. Σε κάποιες περιπτώσεις, δεν απαιτείται ο κωδικός αναφοράς του προϊόντος στο ράφι, αρκεί η τιμή πώλησης του προϊόντος να είναι η ίδια με αυτήν που επικαλείται ο έμπορος στην προσφορά.
Αντίστοιχα, οι εμπορικές πρακτικές, όπως οι εκπτωτικές κάρτες και τα κουπόνια, εξακολουθούν να υπόκεινται σε έλεγχο σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, προκειμένου να διασφαλίζεται ότι δεν παραβιάζονται οι κανόνες.
Ο Κώδικας Δεοντολογίας προβλέπει και αυστηρές ποινές για παραβάσεις, με πρόστιμα που μπορεί να φτάσουν μέχρι 1,5 εκατ. ευρώ, και σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο να διπλασιάζεται. Αυτό αποσκοπεί στη διασφάλιση της τήρησης των κανόνων, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί προβληματισμούς σχετικά με το ενδεχόμενο αύξησης των τιμών λόγω περιορισμού των προσφορών και των εκπτώσεων.
Αν και η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι ο Κώδικας Δεοντολογίας θα βοηθήσει τους καταναλωτές, η ενδεχόμενη εξάλειψη των προσφορών και η αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού των εκπτώσεων ενδέχεται να προκαλέσουν ανατροπές στην αγορά και να οδηγήσουν σε αύξηση των τιμών σε ορισμένα προϊόντα. Η προσοχή στρέφεται λοιπόν στο πώς θα εφαρμοστούν οι νέοι κανόνες και ποια θα είναι η τελική τους επίπτωση στην καθημερινότητα των καταναλωτών.
Πηγή: https://primenews.press/kodikas-deontologias-kindynos-neas-afxisis-timon-apo-tin-katargisi-ton-kryfon-prosforon/ -Posted by Anexartitos.Ta.Neα
Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here
Δημοσίευση σχολίου
.Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.
. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
. Περισσότερα στους όρους χρήσης.. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου