Εδώ και χρόνια, η Τουρκία αποτελεί αγαπημένο προορισμό για τους ταξιδιώτες με χαμηλό προϋπολογισμό, προσφέροντας ένα μοναδικό μείγμα εκπληκτικών ακτών, πλούσιας ιστορίας και ζωντανής κουλτούρας σε προσιτές τιμές...
Ωστόσο, τελευταία, διαπιστώνεται μια αλλαγή στην ελκυστικότητα της χώρας, ιδίως για όσους ελπίζουν να επιδοθούν στις πολυτελείς εμπορικές και τουριστικές εμπειρίες που κάποτε προσέφερε εύκολα και με χαμηλότερο κόστος. Οι ταξιδιώτες, από εκείνους με χαμηλό προϋπολογισμό μέχρι τους λάτρεις της πολυτέλειας, βρίσκονται αντιμέτωποι με τιμές υψηλότερες από τις αναμενόμενες σχεδόν σε κάθε πτυχή του ταξιδιού τους.
Κάποτε θεωρούνταν παράδεισος ευκαιριών, η σκηνή των πολυτελών αγορών της Τουρκίας έχει γνωρίσει μια σημαντική αλλαγή, με πολλούς διεθνείς επισκέπτες να βιώνουν το “οκ της τιμής”.
Παρά τις ευνοϊκές συναλλαγματικές ισοτιμίες για πολλούς τουρίστες, η διαφορά στις τιμές μεταξύ της Τουρκίας και άλλων χωρών έχει μειωθεί σημαντικά. Οι τουρίστες που συνηθίζουν να επισκέπτονται την Τουρκία για αγορές με χαμηλές τιμές ανακαλύπτουν τώρα ότι οι τιμές σε σημεία όπως τα καταστήματα αφορολόγητων ειδών του αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης μπορεί να είναι σημαντικά υψηλότερες από εκείνες των ευρωπαϊκών χωρών. Για παράδειγμα, ένα δημοφιλές άρωμα στο κατάστημα αφορολόγητων ειδών του αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης κοστίζει διπλάσια από το ίδιο προϊόν στην Ισπανία.
Επίσης, είδη όπως αθλητικά παπούτσια και επώνυμα παλτό, τα οποία κάποτε θεωρούνταν προσιτά, έχουν γίνει πολύ πιο ακριβά. Για παράδειγμα, ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια, που πωλείται στη λιανική προς 600 TL στις ΗΠΑ στην Τουρκία πωλείται προς 1.800 TL.
Παρομοίως, ένα “επώνυμο” παλτό, που κοστολογείται σε 3.000 TL στο εξωτερικό κοστίζει τώρα περίπου 11.000 TL σε τοπικό επίπεδο. Ενώ και οι πολυτελείς τσάντες, που κάποτε θεωρούνταν εξαιρετικές προσφορές στην Τουρκία, έχουν επίσης αυξηθεί σε τιμές, με ορισμένα μοντέλα να κοστίζουν τώρα έως και τρεις φορές τις τιμές τους, σύμφωνα με δημοσίευμα του Travel And Tour World (TTW). Αυτές οι αυξήσεις των τιμών επηρεάζουν όχι μόνο τους τουρίστες, αλλά και τους ντόπιους κατοίκους, οι οποίοι απολάμβαναν επί μακρόν προσιτή πρόσβαση σε premium προϊόντα.
Ο αντίκτυπος στους επισκέπτες των πολυτελών ξενοδοχείων
Ακόμη και οι τουρίστες που έχουν κάνει κράτηση για διαμονή υψηλών προδιαγραφών σε πολυτελή ξενοδοχεία αισθάνονται το “τσίμπημα” της αύξησης του κόστους. Πολλοί επισκέπτες, που περίμεναν ότι η Τουρκία θα παραμείνει ο προσιτός προορισμός που κάποτε γνώριζαν, αιφνιδιάστηκαν από τις αυξανόμενες τιμές για φαγητό, ψώνια και καθημερινές υπηρεσίες. Ακόμη και οι ταξιδιώτες πολυτελείας, οι οποίοι συνήθως ξοδεύουν απλόχερα, αμφισβητούν τις αγορές τους και επανεξετάζουν κατά πόσον εξακολουθούν να προσφέρουν καλή σχέση ποιότητας-τιμής.
Αυτή η αλλαγή δεν περιορίζεται μόνο στα προϊόντα υψηλής ποιότητας. Τα καθημερινά είδη πρώτης ανάγκης, όπως τα τρόφιμα, οι μεταφορές και τα είδη προσωπικής φροντίδας, έχουν επίσης γίνει πιο ακριβά από ποτέ.
Οικονομικοί παράγοντες πίσω από την άνοδο των τιμών
Η άνοδος των τιμών σε ολόκληρη την Τουρκία μπορεί να αποδοθεί σε έναν συνδυασμό οικονομικών παραγόντων. Παρά το γεγονός ότι διαθέτει ισχυρή παραγωγική βάση και εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό, η χώρα παλεύει με την ανταγωνιστικότητα των brands και την ικανότητα παραγωγής προϊόντων προστιθέμενης αξίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα εισαγόμενα προϊόντα και οι διεθνείς μάρκες να ανατιμώνται σημαντικά, δημιουργώντας μια έντονη αντίθεση μεταξύ των τοπικών προϊόντων και εκείνων που προέρχονται από το εξωτερικό. Για τους τουρίστες, η συναλλαγματική ισοτιμία μπορεί να μην είναι αρκετή για να αντισταθμίσει το υψηλό κόστος αυτών των αγαθών.
Ακόμα και αν προσαρμοστούν οι συναλλαγματικές ισοτιμίες, η Τουρκία παραμένει ένας ακριβός προορισμός, σε σύγκριση με πολλούς από τους γείτονές της. Αυτή η μετατόπιση στρεβλώνει την αντίληψη των τουριστών για την οικονομική προσιτότητα, κάνοντας τις καθημερινές αγορές να φαίνονται πολύ πιο ακριβές από ό,τι σε άλλους δημοφιλείς προορισμούς.
Το μοντέλο τιμολόγησης της Τουρκίας αρχίζει έτσι να αποξενώνει τους ταξιδιώτες που κάποτε συνέρρεαν στη χώρα για την οικονομική της αποδοτικότητα, καθιστώντας τον προορισμό λιγότερο ελκυστικό, τόσο για τους ταξιδιώτες πολυτελείας, όσο και για τους ταξιδιώτες με χαμηλό προϋπολογισμό.
Ταυτόχρονα, πολλοί Τούρκοι ταξιδιώτες επιλέγουν πλέον να ψωνίζουν στο εξωτερικό, προτιμώντας να κάνουν τις αγορές τους στην Ευρώπη ή τις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου οι τιμές παραμένουν πιο ανταγωνιστικές. Η τάση αυτή έχει ενταθεί λόγω μιας νέας φορολογικής ρύθμισης για τις ηλεκτρονικές αγορές από το εξωτερικό, καθιστώντας τα εισαγόμενα αγαθά ακόμη πιο ακριβά εντός της Τουρκίας. Ως αποτέλεσμα, πολλοί Τούρκοι ξοδεύουν πλέον σημαντικά ποσά για αφορολόγητες αγορές στην Ευρώπη, συμβάλλοντας περαιτέρω στην αυξανόμενη αντίληψη της χώρας ως λιγότερο ευνοϊκού προορισμού αγορών.
Πόσο βιώσιμο είναι το οικονομικό μοντέλο της Τουρκίας
Με τις οικονομικές προκλήσεις στην Τουρκία να συνεχίζονται, τόσο οι ντόπιοι, όσο και οι τουρίστες αναρωτιούνται αν το σημερινό μοντέλο της είναι βιώσιμο. Καθώς η Τουρκία αυξάνει τις τιμές σε διάφορους τομείς, κινδυνεύει να απομακρύνει τους τουρίστες που την επισκέπτονται εδώ και καιρό λόγω της προσιτής τιμής της. Έτσι, ενώ η πλούσια πολιτιστική κληρονομιά, η ιστορία και η φυσική ομορφιά της χώρας εξακολουθούν να προσελκύουν επισκέπτες, το μεταβαλλόμενο τιμολογιακό περιβάλλον μπορεί να ωθήσει τους ταξιδιώτες να αναθεωρήσουν τα σχέδιά τους.
Οι ανησυχίες για το αν η Τουρκία θα προσαρμόσει την τιμολογιακή της στρατηγική ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική στην παγκόσμια τουριστική αγορά ή αν θα συνεχίσει να κινείται στον δρόμο της αύξησης των τιμών πληθαίνουν. Πολλοί αναρωτιούνται αν η αύξηση των τιμών θα απομακρύνει τους τουρίστες προς όφελος πιο προσιτών εναλλακτικών επιλογών.
Τι μέλλει γενέσθαι με την Τουρκία ως τουριστικό προορισμό
Ενώ η Τουρκία συνεχίζει να αποτελεί δημοφιλή προορισμό για την ιστορία, τον πολιτισμό και τις φυσικές ομορφιές της, η αύξηση του κόστους αρχίζει να επηρεάζει τη φήμη της.
Οι τουρίστες που κάποτε συνέρρεαν στη χώρα για τις μεγάλες προσφορές, τώρα αναθεωρούν τις επιλογές τους. Εμβληματικά σημεία όπως το Μεγάλο Παζάρι της Κωνσταντινούπολης και οι πολυτελείς μπουτίκ του Μπόντρουμ μπορεί να μην έχουν πλέον την ίδια γοητεία για τους ταξιδιώτες που ελπίζουν να βρουν value for money.
Στο πλαίσιο αυτό, το μέλλον της τουριστικής βιομηχανίας της Τουρκίας δείχνει να εξαρτάται από το αν η χώρα θα μπορέσει να προσαρμοστεί σε αυτά τα αυξανόμενα κόστη και αν θα μπορέσει να εξισορροπήσει τις αυξανόμενες τιμές με τις προσδοκίες των παγκόσμιων επισκεπτών της.
Πηγή:money-tourism.gr/ayxisi-ton-timon-stin-toyrkia-allazei-tin-taxidiotiki-empeiria-toys-toyristes/ -Posted by Anexartitos.Ta.Neα
Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here
Δημοσίευση σχολίου
.Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.
. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
. Περισσότερα στους όρους χρήσης.. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου