Full width home advertisement

Travel the world

Climb the mountains

Post Page Advertisement [Top]


 

 Ο ελληνικός τουρισμός διανύει μια περίοδο εντυπωσιακής άνθησης. Με 41,6 εκατομμύρια αφίξεις το 2024 και πρόβλεψη για περαιτέρω αύξηση 3–5% το 2025, η Ελλάδα κατατάσσεται σταθερά στους 10 κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως...

 

 Όμως, πίσω από τα ρεκόρ, αναδύονται σοβαρές προκλήσεις που απειλούν τη βιωσιμότητα του μοντέλου.

 

 Στατιστικά Στοιχεία – Τουρισμός 2024–2025

Δείκτης20242025 (εκτίμηση)
Αφίξεις τουριστών41,6 εκατ.43–44 εκατ.
Έσοδα από τουρισμό€21,6 δισ.€22–23 δισ.
Συνεισφορά στο ΑΕΠ13%13–14%
Μέση δαπάνη ανά επισκέπτη€520€530–550
Ποσοστό αφίξεων από ΗΠΑ7%8%
Αύξηση αφίξεων από Κίνα+180% (2024 vs 2019)+20% (2025)


 

 Οι Σκοτεινές Πλευρές της Τουριστικής Έκρηξης

1. Υποδομές υπό πίεση

  • Σε νησιά όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, η υπερσυγκέντρωση τουριστών έχει οδηγήσει σε έλλειψη νερού, κορεσμό απορριμμάτων και κυκλοφοριακή συμφόρηση.

  • Το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο Τουρισμού παραμένει σε εκκρεμότητα, δημιουργώντας αβεβαιότητα για επενδύσεις.

2. Βραχυχρόνιες μισθώσεις & στεγαστική κρίση

  • Ο αριθμός των κλινών Airbnb ξεπερνά πλέον τα ξενοδοχεία σε πολλές περιοχές.

  • Οι τιμές ενοικίων για μόνιμους κατοίκους έχουν αυξηθεί έως και 40% σε νησιά και τουριστικά κέντρα.

3. Κλιματική αλλαγή & εποχικότητα

  • Οι καύσωνες και οι πυρκαγιές του 2023–2024 επηρέασαν την τουριστική εμπειρία.

  • Το 80% των Ευρωπαίων δηλώνει ότι αλλάζει μήνες διακοπών για να αποφύγει ακραίες θερμοκρασίες.

4. Έλλειψη προσωπικού

  • Πάνω από 60.000 θέσεις εργασίας στον τουρισμό παραμένουν ακάλυπτες.

  • Οι επιχειρήσεις δυσκολεύονται να βρουν εξειδικευμένο προσωπικό, ειδικά σε νησιωτικές περιοχές.

 

 

 Η Ελλάδα στο σταυροδρόμι τουριστικής στρατηγικής

 

Τι προτείνουν οι ειδικοί:

  • Διεύρυνση της τουριστικής περιόδου με ενίσχυση του χειμερινού και πολιτιστικού τουρισμού.

  • Ανάπτυξη λιγότερο προβεβλημένων προορισμών (π.χ. Δυτική Μακεδονία, Θράκη) για αποσυμφόρηση.

  • Ρύθμιση των βραχυχρόνιων μισθώσεων με φορολογικά και πολεοδομικά κριτήρια.

  • Επενδύσεις σε πράσινες υποδομές και βιώσιμες μεταφορές.

 

 

 Διεθνείς πρακτικές που εξετάζονται:

  • Quota επισκεπτών σε ευαίσθητες περιοχές (όπως εφαρμόζεται στη Βενετία).

  • Τουριστικός φόρος ανά διανυκτέρευση με ανταποδοτικό χαρακτήρα.

  • Ψηφιακή διαχείριση ροών μέσω εφαρμογών και real-time δεδομένων.

 

 Η φωνή των πολιτών

Σύμφωνα με την έρευνα “Ο Τουρισμός στην Ελλάδα” της AboutPeople:

  • Το 72% των πολιτών αναγνωρίζει τη σημασία του τουρισμού για την οικονομία.

  • Όμως, το 61% δηλώνει ότι η ποιότητα ζωής στις τουριστικές περιοχές έχει υποβαθμιστεί.

  • Το 58% ζητά αυστηρότερη ρύθμιση των Airbnb και ενίσχυση των τοπικών υποδομών.


Ο τουρισμός είναι —και θα παραμείνει— ο βασικός πυλώνας της ελληνικής οικονομίας. Όμως, η επιτυχία του δεν μπορεί να μετριέται μόνο σε αφίξεις και έσοδα. Το 2025 είναι η χρονιά που η Ελλάδα καλείται να επιλέξει στρατηγική: θα συνεχίσει να κυνηγά ρεκόρ ή θα επενδύσει σε βιώσιμη, ισόρροπη και ποιοτική ανάπτυξη;

 


 

 

 Check-list Βιώσιμου Τουρισμού:

 

Οδηγός Βιώσιμου Τουρισμού – Πράξεις που κάνουν τη διαφορά

 

 Για επισκέπτες (τουρίστες)

ΠράττωΑποφεύγω
Επιλέγω τοπικά προϊόντα & φαγητόΥποστηρίζω πολυεθνικές αλυσίδες στα νησιά
Διαμένω σε καταλύματα με πράσινες πιστοποιήσειςΚλείνω Airbnb σε περιοχές με οξύ πρόβλημα στέγης
Σέβομαι τις συνήθειες και την ιδιωτικότητα των κατοίκωνΚάνω θόρυβο, σκουπίζω ή φωτογραφίζω αδιάκριτα
Περιορίζω τα απορρίμματα και χρησιμοποιώ επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίεςΑφήνω πλαστικά, φίλτρα τσιγάρων ή απορρίμματα σε παραλίες/μονοπάτια
Χρησιμοποιώ ΜΜΜ, ποδήλατα ή περπάτημαΕνοικιάζω ΙΧ για μικρές αποστάσεις χωρίς λόγο

 

 Για επαγγελματίες (ξενοδόχους, καταστήματα, δήμους)

  • Ενσωματώνω τοπικούς παραγωγούς στις προμήθειες (π.χ. πρωινό, αναμνηστικά)

  • Παρέχω οικολογικές λύσεις (π.χ. αποφυγή πλαστικών μίας χρήσης, ηλιακή ενέργεια)

  • Εκπαιδεύω το προσωπικό μου στην πολιτισμική ευαισθησία και τη φιλική συμπεριφορά

  • Προσφέρω πληροφορίες για ήπια δραστηριότητα, μονοπάτια και τοπικές κοινότητες

  • Υποστηρίζω την έννοια του «τουρίστα-φιλοξενούμενου» και όχι του «καταναλωτή»

 

Μικρές Πράξεις – Μεγάλη Επίδραση

 Μια βιώσιμη εμπειρία δεν είναι λιγότερο απολαυστική — είναι πιο ουσιαστική. > Η προστασία του τόπου ξεκινά από τον σεβασμό του.

 

 

 

 

 

 

 





 

 


pixiz-19-09-2018-03-25-22

 

 

 

 

 

 

Κάντε μας like στο facebook   

 

click-go-back-button

 

 

 

 

 


   newsroom 
Πηγές: ΙΝΣΕΤΕ, PwC, Τράπεζα της Ελλάδος, Εθνική Τράπεζα             -Posted by Anexartitos.Ta.Neα

 

road+news


Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here  

 

 
 Δημοσίευση σχολίου  

 

.Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. 

 
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.


. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές. 

 
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.


. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.


. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.


. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.


. Περισσότερα στους όρους χρήσης.

 

        . Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]