Απο τις δεκατρεις Σεπτεμβριου ξεκινα η εφαρμογη του νεου Κωδικα Οδικης Κυκλοφοριας στην Ελλαδα...
Οι αλλαγες ειναι σαρωτικες και στοχευουν στην μειωση των τροχαιων ατυχηματων, την ενισχυση της ασφαλειας και την διαμορφωση νεας οδηγικης κουλτουρας...
Αυστηροτερα προστιμα για επικινδυνες παραβασεις
Χρηση κινητου τηλεφωνου χωρις ατυχημα Προστιμο τριακοσια πενηντα ευρω και αφαιρεση διπλωματος για τριαντα ημερες Υποτροπη πρωτη Προστιμο χιλια ευρω και αφαιρεση για εκατον ογδοντα ημερες Υποτροπη δευτερη Προστιμο δυο χιλιαδες ευρω και αφαιρεση για ενα ετος.
Χρηση κινητου με προκληση ατυχηματος Πρωτη παραβαση Προστιμο δυο χιλιαδες ευρω και αφαιρεση διπλωματος για τεσσερα ετη Δευτερη παραβαση Προστιμο τεσσερις χιλιαδες ευρω και αφαιρεση για οκτω ετη Και στις δυο περιπτωσεις εφαρμοζεται το αρθρο διακοσια ενενηντα α του Ποινικου Κωδικα.
Μη χρηση ζωνης ασφαλειας η κρανους Προστιμο τριακοσια πενηντα ευρω και αφαιρεση διπλωματος για τριαντα ημερες Ποινες επιβαλλονται και στους συνεπιβατες
Υπερβολικη ταχυτητα πανω απο πενηντα χιλιομετρα απο το οριο Προστιμο επτακοσια ευρω και αφαιρεση διπλωματος για εξηντα ημερες Υποτροπη Προστιμο δυο χιλιαδες ευρω και αφαιρεση για ενα ετος
Οδηγηση υπο την επηρεια αλκοολ ανω του ενα και δεκα γραμμαρια ανα λιτρο Προστιμο χιλια διακοσια ευρω, αφαιρεση διπλωματος για εκατον ογδοντα ημερες και φυλακιση
Οδηγηση χωρις διπλωμα Προστιμο χιλια ευρω και φυλακιση εως δυο ετη
Σταθμευση σε θεση για ατομα με αναπηρια Προστιμο εκατον πενηντα ευρω και αφαιρεση διπλωματος για εξηντα ημερες Υποτροπη Προστιμο δυο χιλιαδες ευρω.
Νεες ρυθμισεις κυκλοφοριας
Τα ταξι δεν επιτρεπεται να κινουνται στις λεωφορειολωριδες Εξαιρεσεις ισχυουν για ηλεκτρικα ταξι και οχηματα που μεταφερουν ατομα με αναπηρια Επιτρεπεται συντομη σταση για επιβιβαση η αποβιβαση χωρις εμποδιο στην κυκλοφορια. Παρανομη χρηση επιφερει προστιμο εκατον πενηντα ευρω.
Οι μοτοσυκλετες επιτρεπεται να κινουνται μεταξυ λωριδων κυκλοφοριας Η διηθηση επιτρεπεται μονο σε δρομους με τουλαχιστον δυο λωριδες ανα κατευθυνση. Η ταχυτητα δεν πρεπει να υπερβαινει τα εικοσι χιλιομετρα ανα ωρα Τα υπολοιπα οχηματα πρεπει να ειναι ακινητοποιημενα.
Επιτρεπεται η χρηση καμερων σε οχηματα εκτακτης αναγκης και δημοσιας συγκοινωνιας για την καταγραφη παραβασεων.
Ενοποιουνται οι ποινες για παραβασεις σε πινακιδες στοπ, σηματοδοτες, παρακωλυση σιδηροδρομων και δημοσιας συγκοινωνιας.
Αλλαγες στα ορια ταχυτητας
Μεχρι το ετος δυο χιλιαδες εικοσι εξι διατηρειται το οριο των πενηντα χιλιομετρων ανα ωρα εντος κατοικημενων περιοχων. Απο την πρωτη Ιανουαριου του ετους δυο χιλιαδες εικοσι εξι το οριο μειωνεται στα τριαντα χιλιομετρα ανα ωρα Νεα ορια θα εφαρμοζονται αναλογα με τον τυπο οδου.
Ποινες για υποτροπη και επικινδυνη οδηγηση
Σε τριτη υποτροπη για σοβαρη παραβαση το διπλωμα αφαιρειται για πεντε ετη Σε περιπτωσεις επικινδυνης οδηγησης εφαρμοζεται ο Ποινικος Κωδικας Προβλεπεται αρση του απορρητου επικοινωνιων και ποινες καθειρξης.
Ο νεος Κωδικας Οδικης Κυκλοφοριας δεν στοχευει στην τιμωρια αλλα στην προληψη Ενισχυει την ευθυνη του οδηγου, περιοριζει την ατιμωρησια και θετει νεα δεδομενα για την ασφαλεια στους δρομους.
Ο καθε πολιτης οφειλει να ενημερωθει και να προσαρμοσει την συμπεριφορα του για να προστατευσει τον εαυτο του και τους αλλους.
Μείνετε μπροστά στις εξελίξεις — κάντε Like στο Facebook
Από το newsroom
της Πηνελόπη Μπουρινέζου
-Posted by Anexartitos.Ta.Neα
Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here
Δημοσίευση σχολίου
.Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.
. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
. Περισσότερα στους όρους χρήσης.. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου