Full width home advertisement

Travel the world

Climb the mountains

Post Page Advertisement [Top]


 

    Η Ελλάδα προκήρυξε νέο διεθνή διαγωνισμό για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές με τετραετή διάρκεια και αυξημένη χρηματοδότηση ύψους 668 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας τη νησιωτική σύνδεση και τον στόλο...

 

   Τι περιλαμβάνει ο νέος διαγωνισμός

  • Διάρκεια: Από 1η Νοεμβρίου 2025 έως 31η Οκτωβρίου 2029.

  • Προϋπολογισμός: 668 εκατ. ευρώ για την τετραετία, δηλαδή 167 εκατ. ευρώ ετησίως — αυξημένος από τα 148 εκατ. ευρώ προηγουμένων ετών.

  • Αριθμός γραμμών: 73 άγονες γραμμές θα επιδοτηθούν, καλύπτοντας μικρά και απομακρυσμένα νησιά.

  • Στόχοι:

    • Ενίσχυση της αξιοπιστίας και σταθερότητας των δρομολογίων.

    • Διευκόλυνση επενδύσεων σε νεότευκτα πλοία και πράσινο εκσυγχρονισμό.

    • Κοινωνικές παροχές και εκπτώσεις για τους κατοίκους των νησιών.

 

  Τι αλλάζει για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες

  • Τετραετής ορίζοντας αντί για ετήσιες συμβάσεις, επιτρέπει καλύτερο σχεδιασμό και πρόσβαση σε τραπεζική χρηματοδότηση.

  • Δυνατότητα εισαγωγής νεότευκτων πλοίων από το 2027, με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

  • Ρήτρα καυσίμου προστέθηκε στην προκήρυξη, μετά από αίτημα των εταιρειών, για να καλύψει διακυμάνσεις κόστους.

 

  Επιπτώσεις για τις τοπικές κοινωνίες

  • Βελτίωση της νησιωτικής διασύνδεσης με σταθερά και προβλέψιμα δρομολόγια.

  • Ενίσχυση του τουρισμού και της τοπικής οικονομίας, με καλύτερη πρόσβαση και μεταφορές.

  • Προοπτική βιώσιμης ανάπτυξης, με έμφαση στην ποιότητα υπηρεσιών και την ενεργειακή απόδοση.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας δήλωσε ότι «ανοίγουμε τον δρόμο για ένα πιο πράσινο μέλλον στην ελληνική ακτοπλοΐα», ενώ η προκήρυξη θεωρείται βήμα προς ένα πιο σύγχρονο και σταθερό πλαίσιο θαλάσσιων συγκοινωνιών

 

 


 

Ο νέος διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές καλύπτει 73 ακτοπλοϊκές συνδέσεις σε μικρά και απομακρυσμένα νησιά της Ελλάδας, με στόχο τη βελτίωση της διασύνδεσης, της ποιότητας υπηρεσιών και της βιώσιμης ανάπτυξης.

 

 Παραδείγματα άγονων γραμμών που καλύπτονται

Αν και η πλήρης λίστα δεν έχει δημοσιευτεί αναλυτικά, σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας, οι γραμμές περιλαμβάνουν:

  • Καστελλόριζο – Ρόδος – Πειραιάς

  • Αστυπάλαια – Νίσυρος – Κως

  • Αγαθονήσι – Σάμος – Ικαρία

  • Κύθνος – Σέριφος – Σίφνος – Μήλος

  • Ψαρά – Χίος – Λέσβος

  • Σχοινούσα – Ηρακλειά – Νάξος

  • Αντικύθηρα – Κύθηρα – Νεάπολη

  • Δονούσα – Αμοργός – Νάξος

  • Σύμη – Τήλος – Χάλκη – Ρόδος

Αυτές οι γραμμές εξυπηρετούν νησιά με μικρό πληθυσμό, περιορισμένη τουριστική κίνηση ή γεωγραφική απομόνωση.

 

 Επιπτώσεις για συγκεκριμένα νησιά

🔹 Καστελλόριζο

  • Πρόβλημα: Απομόνωση, ειδικά τον χειμώνα.

  • Επίπτωση: Σταθερότερη σύνδεση με Ρόδο και Πειραιά, ενίσχυση του τουρισμού και της ασφάλειας.

🔹 Ψαρά

  • Πρόβλημα: Περιορισμένα δρομολόγια, δυσκολία πρόσβασης.

  • Επίπτωση: Καλύτερη σύνδεση με Χίο και Λέσβο, ενίσχυση τοπικής οικονομίας και μεταφορών.

🔹 Αντικύθηρα

  • Πρόβλημα: Μοναδικό πλοίο, συχνές ακυρώσεις.

  • Επίπτωση: Πιθανή ανανέωση πλοίου, σταθερότερη σύνδεση με Κύθηρα και Πελοπόννησο.

🔹 Δονούσα – Σχοινούσα – Ηρακλειά

  • Πρόβλημα: Εποχικότητα, δυσκολία μετακίνησης κατοίκων.

  • Επίπτωση: Ενίσχυση της ενδοκυκλαδικής σύνδεσης, διευκόλυνση πρόσβασης σε υγειονομικές και εκπαιδευτικές υπηρεσίες.

 

 Τι σημαίνει για τις τοπικές κοινωνίες

  • Αξιοπιστία: Οι τετραετείς συμβάσεις επιτρέπουν καλύτερο προγραμματισμό και σταθερότητα.

  • Επενδύσεις: Οι εταιρείες μπορούν να επενδύσουν σε νεότευκτα πλοία και βελτιώσεις.

  • Περιβάλλον: Προβλέπεται μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος μέσω πράσινων τεχνολογιών.

  • Κοινωνική συνοχή: Οι κάτοικοι αποκτούν καλύτερη πρόσβαση σε υπηρεσίες, αγαθά και ευκαιρίες.


  Από την απομόνωση στη σύνδεση — μια νέα εποχή για τη νησιωτική Ελλάδα

Ο νέος διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές δεν είναι απλώς μια τεχνική προκήρυξη. Είναι μια δήλωση πολιτικής βούλησης: ότι η Ελλάδα δεν αφήνει κανένα νησί πίσω. Με αυξημένη χρηματοδότηση, πολυετείς συμβάσεις και έμφαση στην ποιότητα και τη βιωσιμότητα, το κράτος επιχειρεί να μετατρέψει την ακτοπλοΐα από πρόβλημα σε εργαλείο ανάπτυξης.

Για τους κατοίκους των μικρών νησιών, αυτό σημαίνει πρόσβαση, αξιοπρέπεια και προοπτική. Για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, σημαίνει σταθερότητα και δυνατότητα επένδυσης. Και για την Ελλάδα συνολικά, σημαίνει ένα βήμα πιο κοντά σε μια ισότιμη, πράσινη και λειτουργική νησιωτική πολιτική
.

Η θάλασσα δεν πρέπει να χωρίζει — πρέπει να ενώνει. Και με αυτό το σχέδιο, η Ελλάδα δείχνει ότι μπορεί να χτίσει γέφυρες εκεί που άλλοτε υπήρχαν μόνο κύματα.


 

 

 


 


pixiz-19-09-2018-03-25-22

 

 

 

 

 

 

 Μείνετε μπροστά στις εξελίξεις — κάντε Like στο Facebook

 

click-go-back-button

 

 

 

 

 


  Από το newsroom 

  Γράφει η Χλόη Βουνιώτη 

     -Posted by Anexartitos.Ta.Neα

 

road+news


Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here  

 

 
 Δημοσίευση σχολίου  

 

.Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. 

 
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.


. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές. 

 
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.


. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.


. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.


. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.


. Περισσότερα στους όρους χρήσης.

 

        . Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]