Full width home advertisement

Travel the world

Climb the mountains

Post Page Advertisement [Top]

Σε μια ακόμη αμφισβήτηση των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων και αρμοδιοτήτων στην κρίσιμη περιοχή μεταξύ της Ρόδου και του Καστελόριζου προχώρησε χθες η Τουρκία με αφορμή μάλιστα την Επιχείρηση Έρευνας και Διάσωσης που είχαν αναλάβει οι ελληνικές αρχές για πλοιάριο που βρίσκονταν σε κίνδυνο...

Το συγκεκριμένο επεισόδιο, (είχε προηγηθεί ένα ακόμη τα ξημερώματα της Τρίτης, για το οποίο όμως έσπευσε η Ελληνική πλευρά να «εξαφανίσει» την ΝΟΤΑΜ Α0557/16, ώστε να μην δημιουργήσει τετελεσμένο η απόσυρση της κατόπιν της τουρκικής αντίδρασης) αποκαλύπτει το πόσο προβληματική είναι η συνεργασία για την αντιμετώπιση των μεταναστευτικών ροών, αλλά και η ίδια η Αποστολή του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο η οποία προβλέπει τον «σεβασμό» των υπαρχουσών ρυθμίσεων σε θέματα Έρευνας και Διάσωσης και άλλων Αρμοδιοτήτων στο Αιγαίο.

Οι Ελληνικές αρχές εξέπεμψαν την NOTAM A0574/16 το πρωί της Τρίτης δηλώνοντας ότι αναλαμβάνει τον συντονισμό της επιχείρησης Διάσωσης το Κέντρο του Πειραιά.

Μια ώρα μετα, η Τουρκία με δυο ΝΟΤΑΜ (Α1221/16 και Α1223/16) απορρίπτει την Ελληνική ΝΟΤΑΜ δηλώνοντας ότι δεν αναγνωρίζει την περιοχή ευθύνης και αρμοδιότητας της Ελλάδας, προβάλλοντας την γνωστή θέση ότι η δική της Ζώνη Έρευνας και Διάσωσης αποτυπώνεται στους χάρτες που έχει καταθέσει στον ΙΜΟ και εκτείνεται μέχρι το μέσο του Αιγαίου.

Η Τουρκία επιμένει επίσης ότι η γραμμή που συνδέει ουσιαστικά το Καστελόριζο με τα χερσαία σύνορα της Ελλάδας και της Τουρκίας και αποτελεί το όριο του FIR Κωνσταντινούπολης δεν συνιστά οποιασδήποτε μορφής οριοθέτηση συνόρων μεταξύ των δυο χωρών.

Η Αθήνα απάντησε στους τουρκικούς ισχυρισμούς με τις ΝΟΤΑΜ Α0574/16, Α0583/16 και Α0585/16) δηλώνοντας ότι η Ζώνη Ευθύνης της για SAR ταυτίζεται με το FIR Αθηνών συνεπώς η τουρκική ΝΟΤΑΜ είναι άκυρη και ανεδαφική και δεν μπορεί να παράξει διεθνή νομικά αποτελέσματα σε ότι αφορά το FIR Αθηνών.

Επισημαίνεται ακόμη ότι η γραμμή που χωρίζει τα FIR Αθηνών και Κωνσταντινούπολης έχουν καταγραφεί στον Κατάλογο 7 της Περιφερειακής Συμφωνίας Αεροναυτιλίας (Παρισι 1952) που εγκρίθηκε την ίδια χρονιά από το Συμβούλιο του ICAO.

Σε μια άλλη εξέλιξη πάντως το εξειδικευμένο στην πόντιση καλωδίων σκάφος CV TELIRI που αρχικά είχε ζητήσει την άδεια μόνον των τουρκικών αρχών για πραγματοποίηση εργασιών σε μια μεγάλη περιοχή της ελληνικής υφαλοκρηπίδας που από τα ανατολικά της Ρόδου έφθανε μέχρι νοτιως της Κρήτης, μετα από σειρά διαβημάτων και ενώ είχε κηρυχθεί άκυρη η τουρκική Αναγγελία, ζήτησε άδεια και από τις αρμόδιες ελληνικές αρχές (360/16) για την συνέχιση των εργασιών του από τις 12 Μαρτίου, αν και φυσικά παραμένει ακόμη σε ισχύ η προκλητική τουρκική ΝAVTEX.



Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΕΤΡΑΚΗ





https://www.facebook.com/Anexartitos.Ta.NeaΑν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here 


  Δημοσίευση σχολίου
  Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.
. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
. Περισσότερα στους όρους χρήσης.
. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]