Full width home advertisement

Travel the world

Climb the mountains

Post Page Advertisement [Top]


 

 Αισχροκέρδεια σε ελληνικά νησιά: Από τις ξαπλώστρες των 80€ στο λάδι των 2,5€ – Τουρισμός με πικρή επίγευση...

 

της Χλόη Βουνιώτη

 

Καλοκαίρι 2025 και η Ελλάδα, ενώ υποδέχεται εκατομμύρια τουρίστες, βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα γνώριμο φαινόμενο: την αισχροκέρδεια. Από beach bars με «χρυσές» ξαπλώστρες μέχρι εστιατόρια που χρεώνουν το λάδι ξεχωριστά, οι καταγγελίες πληθαίνουν και προκαλούν αντιδράσεις.

 

 Μύκονος: Ξαπλώστρες με τιμή… πολυτελείας

Σε beach bar της Μυκόνου, influencer κατήγγειλε ότι ενώ είχε ενημερωθεί πως το σετ ξαπλώστρας κοστίζει 80 ευρώ, τελικά χρεώθηκε 80 ευρώ ανά άτομο, δηλαδή 160 ευρώ για δύο. Η επιχείρηση φέρεται να είχε αναρτήσει παραπλανητική ταμπέλα, ενώ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εστίασης και Διασκέδασης Μυκόνου σχολίασε πως πρόκειται για «μεμονωμένο περιστατικό» και έκανε λόγο για «μόδα των influencers».

 

 

 Πάρος: Λάδι με έξτρα χρέωση στη σαλάτα

Σε ταβέρνα της Πάρου, τουρίστρια καταγγέλλει ότι παρήγγειλε χωριάτικη σαλάτα χωρίς ίχνος λαδιού. Όταν ζήτησε να της φέρουν, της προσφέρθηκε συσκευασμένο μπουκαλάκι με χρέωση 2,5 ευρώ, ανεβάζοντας το συνολικό κόστος της σαλάτας στα 17,5 ευρώ. Ο αντιπρόεδρος των καταστημάτων εστίασης του νησιού επικαλέστηκε τη νομοθεσία περί συσκευασμένων προϊόντων και τόνισε ότι «υπάρχει τιμοκατάλογος».

 

 


 Διεθνής δυσφήμιση και επαναλαμβανόμενα φαινόμενα

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Ελλάδα γίνεται στόχος αρνητικής δημοσιότητας για υπερβολικές χρεώσεις:

  • Το 2024, ρεπόρτερ της Daily Mail πλήρωσε 270 ευρώ για δύο μπίρες και ένα πιάτο θαλασσινών στη Μύκονο.

  • Τιμοκατάλογος με μπριζόλα ribeye στα 850 ευρώ/κιλό και σαλάτες από 28 ευρώ.

  • Το 2023, Αμερικανίδα τουρίστρια πλήρωσε 520 ευρώ για δύο κοκτέιλ και δύο ορεκτικά, καταγγέλλοντας την εμπειρία στη The Sun.

 

 


Οι πιο δημοφιλείς αλλά και «ακριβές» νησιωτικές περιοχές

Σύμφωνα με τουριστικά δεδομένα και αναζητήσεις, τα νησιά με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και ταυτόχρονα τις περισσότερες καταγγελίες για υπερβολικές χρεώσεις είναι:

  • Μύκονος – Πρωταθλήτρια στις καταγγελίες για beach bars με εξωφρενικές τιμές (π.χ. 616€ για γεύμα με ψάρι).

  • Πάρος – Στο επίκεντρο λόγω χρέωσης 2,5€ για λάδι σε σαλάτα.

  • Σαντορίνη & Ρόδος – Παρόμοια περιστατικά με υπερτιμημένα ποτά και φαγητά.

  • Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Ζάκυνθος – Αυξημένες τιμές σε airbnb και εστιατόρια, σύμφωνα με διεθνή μέσα.

 

 

 Τιμές που προκαλούν αντιδράσεις

Προϊόν / ΥπηρεσίαΤιμή που καταγγέλθηκεΤοποθεσία
Ξαπλώστρα (ανά άτομο)80€Μύκονος
Χωριάτικη σαλάτα + λάδι17,5€Πάρος
Ποτήρι κρασί11€Κυκλάδες
Γεύμα με ψάρι616€Πλατύς Γιαλός
2 κοκτέιλ + 2 ορεκτικά520€Μύκονος

 

Διεθνής δυσφήμιση και επιπτώσεις

  • AFP: «Ο ελληνικός τουρισμός έχει χάσει τα λογικά του».

  • Daily Mail & The Sun: Επιτόπια ρεπορτάζ με υπερτιμημένα πιάτα και αγενή συμπεριφορά.

  • TikTok & TripAdvisor: Viral βίντεο και αρνητικές κριτικές από influencers και τουρίστες.

  • INSETE & Τράπεζα Ελλάδος: Παρά την αύξηση εσόδων, η φήμη της χώρας επηρεάζεται αρνητικά από τέτοια περιστατικά.

 

Τι ζητούν οι καταναλωτές και οι φορείς

  • Ένωση Καταναλωτών Ελλάδας: Ζητά εντατικούς ελέγχους και διαφάνεια στις τιμολογήσεις.

  • Τοπικοί Σύλλογοι Εστίασης: Καλούν σε αυτορρύθμιση και υπευθυνότητα.

  • Υπουργείο Τουρισμού: Εξετάζει νέες οδηγίες για την προστασία του επισκέπτη και την αποφυγή δυσφήμισης.

 

Η ανάγκη για ελέγχους και διαφάνεια

Με τα περιστατικά να πληθαίνουν, η ανάγκη για εντατικούς ελέγχους, σαφείς τιμοκαταλόγους και σεβασμό προς τον επισκέπτη γίνεται πιο επιτακτική από ποτέ. Οι τουρίστες, Έλληνες και ξένοι, δεν είναι απλώς πελάτες — είναι πρεσβευτές της εμπειρίας που προσφέρει η χώρα.


Η Ελλάδα δεν μπορεί να στηρίζει τον τουρισμό της σε υπερτιμημένες ξαπλώστρες και σαλάτες χωρίς λάδι. Η φιλοξενία δεν είναι μόνο θέα και ήλιος — είναι ειλικρίνεια, διαφάνεια και σεβασμός. Αν θέλουμε να κρατήσουμε τον τουρισμό ζωντανό και βιώσιμο, πρέπει να εξαλείψουμε τις σκιές που τον αμαυρώνουν.

 

 

Συμβουλές για τουρίστες:

 

 Πώς να προστατευθείτε από αισχροκέρδεια στα ελληνικά νησιά

Για να αποφύγετε δυσάρεστες εκπλήξεις και υπερβολικές χρεώσεις κατά τη διάρκεια των διακοπών σας στην Ελλάδα, ακολουθήστε μερικές πρακτικές συμβουλές:

 

 Πριν επισκεφθείτε ένα κατάστημα ή beach bar

  • Ελέγξτε τον τιμοκατάλογο προσεκτικά — και ζητήστε επεξήγηση για «σετ» ή έξτρα χρεώσεις.

  • Ρωτήστε αν οι τιμές είναι ανά άτομο ή συνολικές, ειδικά σε παραλίες με οργανωμένες ξαπλώστρες.

  • Αποφύγετε επιχειρήσεις χωρίς εμφανή τιμοκατάλογο ή με γενικές περιγραφές τιμών («από 20 ευρώ...»).

 

Κατά την παραγγελία

  • Ζητήστε αναλυτική απόδειξη με αναγραφή όλων των προϊόντων.

  • Αν δείτε περίεργες χρεώσεις (π.χ. για λάδι στη σαλάτα), ζητήστε διευκρινίσεις πριν αποδεχθείτε το προϊόν.

  • Μην διστάσετε να αποχωρήσετε αν οι τιμές ή η συμπεριφορά δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες σας.

     

      Χρήση online εργαλείων

  • TripAdvisor, Google Reviews, TikTok: Αναζητήστε πρόσφατες αξιολογήσεις για το μαγαζί ή την παραλία που σας ενδιαφέρει.

  • Check-In με GPS: Βοηθά στην επιβεβαίωση της τοποθεσίας της επιχείρησης σε περίπτωση καταγγελίας.

 

Σε περίπτωση κακής εμπειρίας

  • Υποβάλετε καταγγελία στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή:

  • Μοιραστείτε την εμπειρία σας στις πλατφόρμες αξιολόγησης ή με ταξιδιωτικές κοινότητες — προστατεύετε άλλους τουρίστες.

  • Αν υπάρχει αμφισβήτηση λογαριασμού, ζητήστε να μιλήσετε με υπεύθυνο και κρατήστε αντίγραφο της απόδειξης.



Ο Τουριστικός Δεκάλογος Ευπρέπειας και Προστασίας του Επισκέπτη

Για μια ασφαλή και ευχάριστη εμπειρία στις διακοπές σας στην Ελλάδα, ακολουθήστε τον δεκάλογο που συνδυάζει σεβασμό, πρόνοια και σωστή ενημέρωση:

  1. Μην παρασύρεστε από ωραίες φωτογραφίες — διαβάστε αξιολογήσεις από πρόσφατους επισκέπτες.

  2. Ρωτήστε πριν παραγγείλετε — ειδικά για τιμές χωρίς ξεκάθαρη αναγραφή.

  3. Μην θεωρείτε τίποτα αυτονόητο — ακόμη και το λάδι στη σαλάτα μπορεί να χρεωθεί.

  4. Αποφεύγετε επιχειρήσεις χωρίς επίσημο τιμοκατάλογο — ζητήστε να τον δείτε προτού καθίσετε.

  5. Προτιμήστε τα μαγαζιά με καθαρές τιμολογιακές πολιτικές — κι όχι μόνο λόγω τιμής αλλά λόγω διαφάνειας.

  6. Ζητήστε απόδειξη — είναι δικαίωμά σας και μέσο προστασίας.

  7. Αναφέρετε περιστατικά υπερβολικής χρέωσης στους αρμόδιους φορείς ή στις τουριστικές πλατφόρμες.

  8. Εμπιστευθείτε την κοινότητα — τουρίστες και ντόπιοι μοιράζονται εμπειρίες για να βοηθούν ο ένας τον άλλο.

  9. Μην φοβηθείτε να πείτε «όχι» — αν κάτι δεν σας ικανοποιεί, μπορείτε απλώς να φύγετε.

  10. Να ταξιδεύετε με γνώση, όχι μόνο με ενθουσιασμό — η εμπειρία χτίζεται και προστατεύεται από την ενημέρωση.




Η Ελλάδα φημίζεται για τη φιλοξενία της, τη φυσική ομορφιά και τη γαστρονομία της. Δεν πρέπει όμως να φημίζεται για υπερκοστολογημένα λάδια, beach bars-παγίδες και viral καταγγελίες. Αν το καλοκαίρι του 2025 καταγραφεί ως ένα από τα πιο επικερδή για τον τουρισμό, το ερώτημα είναι: επικερδές για ποιον;

Οι τουρίστες δεν είναι απλώς πελάτες είναι πολιτισμικοί πρεσβευτές. Η εμπειρία τους στην Ελλάδα δεν πρέπει να μετριέται με 850 ευρώ το κιλό μπριζόλα, αλλά με αυθεντικότητα, ποιότητα και σεβασμό. Γιατί στο τέλος, η ακριβότερη τιμή είναι εκείνη που πληρώνει η φήμη μιας χώρας.

Η αισχροκέρδεια δεν είναι απλώς οικονομική παρανομία· είναι κοινωνική φθορά. Και για έναν τόπο που ζει από τη φιλοξενία, είναι και μια μορφή αυτοακύρωσης. Αν η Ελλάδα θέλει να σταθεί ψηλά στη διεθνή αγορά, πρέπει να σταθεί ακόμα πιο ψηλά στην ηθική της τουριστικής συμπεριφοράς.



 


pixiz-19-09-2018-03-25-22

 

 

 

 

 

 

 Μείνετε μπροστά στις εξελίξεις — κάντε Like στο Facebook

 

click-go-back-button

 

 

 

 

 


  Από το newsroom 

  της Χλόη Βουνιώτη

    -Posted by Anexartitos.Ta.Neα

 

road+news


Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here  

 

 
 Δημοσίευση σχολίου  

 

.Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. 

 
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.


. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές. 

 
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.


. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.


. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.


. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.


. Περισσότερα στους όρους χρήσης.

 

        . Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]