Η Ρόδος, ένα από τα πιο πολύτιμα τουριστικά διαμάντια της Μεσογείου, μονοπώλησε πρόσφατα τα διεθνή πρωτοσέλιδα — όχι όμως για τις παραλίες της ή τον πολιτισμό της, αλλά για το αεροδρόμιό της...
Ο «Διαγόρας», πύλη εισόδου για εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο, κατατάχθηκε προτελευταίος στον κόσμο και τελευταίος στην Ευρώπη, βάσει της ετήσιας αξιολόγησης της AirHelp για το 2025.
Η αναγνώριση αυτή δεν συνοδεύεται από δάφνες, αλλά από σοβαρές ενδείξεις για υστέρηση στην ποιότητα των υπηρεσιών, την ακρίβεια πτήσεων και την εξυπηρέτηση. Για ένα νησί που ζει και αναπνέει από τον τουρισμό, η εικόνα αυτή είναι περισσότερο από ανησυχητική — είναι προειδοποιητική.
Το παρόν άρθρο διερευνά τις αιτίες, παρουσιάζει συγκριτικά παραδείγματα, και αναζητά τις λύσεις που θα μετατρέψουν την πτώση... σε επόμενη απογείωση
Ρεπορτάζ | Χλόη Βουνιώτη
Σε μία κατάταξη που αιφνιδιάζει, το αεροδρόμιο «Διαγόρας» της Ρόδου αξιολογήθηκε ως το χειρότερο αεροδρόμιο της Ευρώπης και προτελευταίο στον κόσμο, σύμφωνα με την έκθεση της AirHelp για το 2025. Μόνο το αεροδρόμιο της Τύνιδας κατατάχθηκε χαμηλότερα, κλείνοντας την παγκόσμια λίστα των 250 αεροδρομίων.
Πού εντοπίζεται το πρόβλημα
Η βαθμολογία του «Διαγόρας» ήταν 6,05/10, η δεύτερη χαμηλότερη παγκοσμίως. Η αξιολόγηση βασίζεται σε τρία βασικά κριτήρια:
Κριτήριο | Βαθμολογία Ρόδου |
---|---|
Ακρίβεια πτήσεων | 5,8/10 |
Εξυπηρέτηση επιβατών | 6,3/10 |
Υποδομές & υπηρεσίες | 6,1/10 |
Ακρίβεια πτήσεων: Μόνο το 58% των πτήσεων φτάνουν ή αναχωρούν στην ώρα τους
Υποδομές: Ελλείψεις σε θέσεις αναμονής, καθαριότητα, κλιματισμό και εστίαση
Εξυπηρέτηση: Παράπονα για καθυστερήσεις, ουρές και αγενές προσωπικό
Συγκριτική εικόνα — Άλλα ελληνικά αεροδρόμια
Αεροδρόμιο | Συνολική Βαθμολογία |
---|---|
Θεσσαλονίκης | 7,38/10 |
Αθήνας (Ελ. Βενιζέλος) | 7,22/10 |
Ηρακλείου | 6,32/10 |
Ρόδου (Διαγόρας) | 6,05/10 |
Παρότι το αεροδρόμιο της Ρόδου είναι κρίσιμος κόμβος τουρισμού, υστερεί εμφανώς σε σχέση με τα υπόλοιπα αεροδρόμια υψηλής επισκεψιμότητας της χώρας.
Παραδείγματα καλής πρακτικής — Τι κάνουν αλλού σωστά
Χίθροου (Λονδίνο): Προηγμένα συστήματα διαχείρισης επιβατών, καθαρές εγκαταστάσεις και γρήγορος έλεγχος
Ζυρίχη: Επένδυση σε αισθητική, άνεση και αμεσότητα εξυπηρέτησης
Κατάρ (Χαμάντ): Εμπειρία αεροδρομίου τύπου luxury — με έργα τέχνης και ψυχαγωγία
Τι μπορεί να γίνει — Βήματα για αναβάθμιση
Αναβάθμιση υποδομών: Τουαλέτες, εστιατόρια, θέσεις αναμονής
Εκπαίδευση προσωπικού: Επικοινωνία, φιλικότητα, διαχείριση κρίσεων
Ψηφιακές λύσεις: Αυτόματοι έλεγχοι εισιτηρίων και αποσκευών
Συνεργασία με φορείς τουρισμού: Για ενιαία εμπειρία ταξιδιώτη στο νησί
Η Ρόδος δεν πρέπει να συμβιβάζεται με την αρνητική πρωτιά. Ως ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς της Μεσογείου, αξίζει ένα αεροδρόμιο αντάξιο της φήμης της. Η αξιολόγηση της AirHelp είναι σήμα κινδύνου αλλά και ευκαιρία αναδιοργάνωσης. Το μέλλον του «Διαγόρας» δεν πρέπει να καθορίζεται από τις ελλείψεις του, αλλά από τη βούληση για βελτίωση.
Μείνετε μπροστά στις εξελίξεις — κάντε Like στο Facebook
Από το newsroom
Ρεπορτάζ | Χλόη Βουνιώτη
-Posted by Anexartitos.Ta.Neα
Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here
Δημοσίευση σχολίου
.Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.
. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
. Περισσότερα στους όρους χρήσης.. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου