Η Süddeutsche Zeitung προκάλεσε αίσθηση με άρθρο της που συγκρίνει τη χρήση των social media με την κατανάλωση αλκοόλ, υποστηρίζοντας ότι οι χρήστες δεν αντιμετωπίζονται ως πελάτες, αλλά ως πηγές δεδομένων και προσοχής — σαν «αγελάδες για άρμεγμα» από τις τεχνολογικές εταιρείες...
της Σκεύω Πινότση
Εθισμός και Αλγόριθμοι
Τα social media έχουν σχεδιαστεί για να προκαλούν εθισμό, όπως ακριβώς το αλκοόλ.
Οι αλγόριθμοι στοχεύουν στη διατήρηση της προσοχής του χρήστη για όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο.
Η εφημερίδα προτείνει όριο ηλικίας για την πρόσβαση στα social media, όπως ισχύει για τα οινοπνευματώδη.
Οι χρήστες ως προϊόν
Οι εταιρείες δεν βλέπουν τους χρήστες ως πελάτες, αλλά ως πηγές δεδομένων.
Τα δεδομένα και η προσοχή των χρηστών πωλούνται στους διαφημιστές, που είναι οι πραγματικοί πελάτες.
Ο στόχος είναι η μεγιστοποίηση του χρόνου χρήσης, όχι η ποιότητα της εμπειρίας.
Παιδιά και νέοι στο έλεος των αλγορίθμων
Η SZ τονίζει ότι τα παιδιά δεν πρέπει να αφήνονται ανεξέλεγκτα στα social, όπως δεν επιτρέπεται να καταναλώνουν αλκοόλ.
Ψυχολόγοι και παιδαγωγοί συμφωνούν ότι η ψυχολογική ανάπτυξη επηρεάζεται αρνητικά από την υπερβολική χρήση.
Η ανάγκη για παιδεία ψηφιακής συνείδησης γίνεται πιο επιτακτική από ποτέ.
Η Süddeutsche Zeitung συγκρίνει τα social media με το αλκοόλ, τονίζοντας ότι είναι εθιστικά και επικίνδυνα για την ανάπτυξη των παιδιών.
Οι χρήστες δεν αντιμετωπίζονται ως πελάτες, αλλά ως πηγές δεδομένων και προσοχής — «αγελάδες για άρμεγμα» από τις τεχνολογικές εταιρείες.
Οι αλγόριθμοι έχουν σχεδιαστεί για να παρατείνουν τον χρόνο χρήσης, όχι να προσφέρουν ποιότητα.
Η εφημερίδα προτείνει όριο ηλικίας για την πρόσβαση στα social media, όπως ισχύει για την κατανάλωση οινοπνεύματος.
Η μεταφορά των χρηστών σε «αγελάδες για άρμεγμα» είναι σκληρή αλλά αποκαλυπτική. Μας καλεί να αναρωτηθούμε: ποιος έχει τον έλεγχο της προσοχής μας; Και πώς μπορούμε να επαναδιεκδικήσουμε τον χρόνο, την ελευθερία και την κριτική μας σκέψη στον ψηφιακό κόσμο;
Σε μια εποχή όπου η ανθρώπινη ευαλωτότητα γίνεται αντικείμενο διαχείρισης και όχι προστασίας, δύο φαινομενικά ασύνδετα φαινόμενα αποκαλύπτουν κοινές στρατηγικές: η αναστολή αιτήσεων ασύλου στην Ελλάδα και ο εθισμός των νέων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η πολιτική και η τεχνολογία, αντί να ενδυναμώνουν τον άνθρωπο, συχνά τον αντιμετωπίζουν ως αριθμό, εργαλείο ή εμπόδιο.
Αναστολή Ασύλου στην Ελλάδα
Η ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε τρίμηνη αναστολή εξέτασης αιτήσεων ασύλου για όσους φτάνουν από τη Βόρεια Αφρική.
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε λόγο για προληπτική και αποτρεπτική δράση, ενώ ο Θάνος Πλεύρης δήλωσε πως ο δρόμος για τους παράνομους μετανάστες είναι «είτε η φυλακή είτε η επιστροφή».
Ο γερμανικός Τύπος (Spiegel, taz) και οργανώσεις όπως η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ εκφράζουν ανησυχίες για παραβίαση του Διεθνούς Δικαίου και για την ανθρωπιστική διάσταση της πολιτικής.
Οι μετανάστες φιλοξενούνται προσωρινά σε ακατάλληλες εγκαταστάσεις, με έλλειψη βασικών αγαθών, ενώ η Κρήτη έχει γίνει νέο σημείο εισόδου.
Και στις δύο περιπτώσεις — είτε στα σύνορα της Κρήτης είτε στα ψηφιακά σύνορα της οθόνης — βλέπουμε πώς η πολιτική και η τεχνολογία δεν αντιμετωπίζουν τον άνθρωπο ως πρόσωπο, αλλά ως μονάδα διαχείρισης. Ο μετανάστης γίνεται «εισβολέας» ή «στατιστικό», ο νέος χρήστης γίνεται «δεδομένο» ή «προσοχή προς πώληση».
Το ερώτημα είναι κοινό: Ποιος προστατεύει τον ευάλωτο; Και πώς μπορούμε να διαμορφώσουμε πολιτικές και τεχνολογίες που να βλέπουν τον άνθρωπο — όχι ως πρόβλημα, αλλά ως προτεραιότητα.
Μείνετε μπροστά στις εξελίξεις — κάντε Like στο Facebook
Από το newsroom
της Σκεύω Πινότση
-Posted by Anexartitos.Ta.Neα
Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here
Δημοσίευση σχολίου
.Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.
. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
. Περισσότερα στους όρους χρήσης.. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου