Στις 4 Νοεμβρίου 2025, το πρωινό δρομολόγιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα μετατράπηκε σε μια εξαντλητική περιπέτεια για δεκάδες επιβάτες...
Το τρένο παρουσίασε βλάβη στη μηχανή λίγο μετά τη Λεπτοκαρυά, με αποτέλεσμα να επιστρέψει με την όπισθεν στον σταθμό. Εκεί, οι επιβάτες περίμεναν σχεδόν δύο ώρες για την αντικατάσταση της μηχανής.
Η ταλαιπωρία δεν σταμάτησε εκεί.
Μετά βίας έφτασε το τρένο στον σταθμό Λαρίσης, όπου πραγματοποιήθηκε άλλη μία στάση διάρκειας περίπου μισής ώρας.
Η συνολική καθυστέρηση μέχρι εκείνη τη στιγμή είχε φτάσει τα 195 λεπτά. Σαν να μην έφτανε αυτό, στον σταθμό της Οινόης οι επιβάτες αναγκάστηκαν να περιμένουν μία ώρα για μετεπιβίβαση και επιπλέον 20 λεπτά καθυστέρηση για το δρομολόγιο προς Χαλκίδα.
Το εισιτήριο προέβλεπε άφιξη στη Χαλκίδα στις 10:47 π.μ., αλλά η πραγματική άφιξη έγινε στις 15:15 μ.μ. — μια διαφορά σχεδόν 5 ωρών.
Η αγανάκτηση των επιβατών
Η οργή ήταν διάχυτη. Άνθρωποι που είχαν κλείσει ραντεβού σε γιατρούς, εργαζόμενοι που έχασαν το μεροκάματο τους, ταξιδιώτες που βρέθηκαν εγκλωβισμένοι χωρίς εναλλακτικές.
Παρά την ευγένεια και την εξυπηρετικότητα του προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η απογοήτευση ήταν καθολική.
Η αποζημίωση που προσφέρθηκε στους επιβάτες ήταν μόλις 50% της αξίας του εισιτηρίου, δηλαδή 13 ευρώ — ένα ποσό που δεν αντανακλά ούτε στο ελάχιστο την ταλαιπωρία που υπέστησαν.
Τι προβλέπει η πολιτική αποζημιώσεων
Σύμφωνα με την πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς:
Για καθυστέρηση 60–119 λεπτών: επιστροφή 25% της αξίας του εισιτηρίου
Για καθυστέρηση ≥120 λεπτών: επιστροφή 50%
Πλήρης επιστροφή προβλέπεται μόνο σε περιπτώσεις ακύρωσης του δρομολογίου
Ακόμα και σε περιπτώσεις ακραίας ταλαιπωρίας, όπως η κακοκαιρία «Ελπίς» το 2022, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσέφερε έκτακτη αποζημίωση 1.000 ευρώ μόνο μετά από κυβερνητική παρέμβαση. Στην καθημερινότητα όμως, οι επιβάτες μένουν με ένα κουπόνι ή ένα ελάχιστο ποσό που δεν καλύπτει ούτε τα βασικά έξοδα.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Hellenic Train για την ακινητοποίηση του τρένου
«Η Hellenic Train
ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι η αμαξοστοιχία IC 51 (Θεσσαλονίκη – Αθήνα), με 150 επιβάτες, ακινητοποιήθηκε αρχικά στον σταθμό της Κατερίνης, λόγω τεχνικής βλάβης, η οποία αντιμετωπίστηκε προσωρινά από το προσωπικό της Hellenic Train, επιτρέποντας την επανεκκίνησή της με καθυστέρηση.
Ωστόσο, στη συνέχεια της διαδρομής, η αμαξοστοιχία ακινητοποιήθηκε εκ νέου στις 8:10 στον σταθμό της Λεπτοκαρυάς.
Άμεσα αναχώρησε από τη Λάρισα εφεδρική μηχανή, προκειμένου να αντικαταστήσει τη μηχανή της ακινητοποιημένης αμαξοστοιχίας.
Με παρέμβαση του Διαχειριστή Υποδομής εστάλη προσωπικό ελιγμών στους Σταθμούς Λεπτοκαρυάς και Νέων Πόρων, προκειμένου να προχωρήσει σε έκτακτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την ομαλοποίηση της κυκλοφορίας.
Η αμαξοστοιχία IC51 αναχώρησε από την Λεπτοκαρυά με 143 λεπτά καθυστέρησης, ενώ 8 επιβάτες επέλεξαν να συνεχίσουν το ταξίδι τους με λεωφορείο που είχε ήδη δρομολογήσει η Hellenic Train για την εξυπηρέτησή τους.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της αναμονής, το προσωπικό της εταιρείας βρισκόταν κοντά στους επιβάτες, πραγματοποιώντας συνεχείς ενημερώσεις για την εξέλιξη του δρομολογίου, ενώ προσφέρθηκαν νερά και σνακ.
Λόγω της ακινητοποίησης της αμαξοστοιχίας IC51 σε μονής γραμμής κυκλοφορίας στο τμήμα Λιτόχωρο – Νέοι Πόροι, όπου εκτελούνται εργασίες αναβάθμισης της υποδομής, επηρεάστηκαν τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών 1592 (Λάρισα – Θεσσαλονίκη) και 1593 (Θεσσαλονίκη – Λάρισα). Συγκεκριμένα, η αμαξοστοιχία 1592 παρέμεινε στους Νέους Πόρους για 69 λεπτά, ενώ η 1593 στο Λιτόχωρο για 45 λεπτά».
Τα αδιόρθωτα προβλήματα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Η εμπειρία αυτή δεν είναι μεμονωμένη. Οι καθυστερήσεις, οι βλάβες, η έλλειψη εναλλακτικών λύσεων και η ανεπαρκής ενημέρωση αποτελούν χρόνια προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα.
Παρά τις υποσχέσεις για εκσυγχρονισμό, οι επιβάτες συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν:
Απαρχαιωμένο εξοπλισμό
Ανεπαρκή συντήρηση
Κακή διαχείριση κρίσεων
Απουσία ουσιαστικής αποζημίωσης
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπό την ιδιοκτησία του ιταλικού ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane, φαίνεται να αδυνατεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες των Ελλήνων επιβατών, αφήνοντας τους συχνά στο έλεος της τύχης.
Αυτό το άρθρο αποτελεί καταγγελία και κάλεσμα για αλλαγή. Οι επιβάτες αξίζουν ασφάλεια, συνέπεια και σεβασμό.
Η σιδηροδρομική μετακίνηση δεν πρέπει να είναι πηγή ταλαιπωρίας αλλά μέσο αξιοπρεπούς μεταφοράς.
Η εμπειρία της 4ης Νοεμβρίου δεν ήταν απλώς μια ατυχία — ήταν μια υπενθύμιση ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας χρειάζεται άμεση και ουσιαστική αναβάθμιση. Οι επιβάτες δεν ζητούν πολυτέλεια, αλλά αξιοπρέπεια, συνέπεια και σεβασμό.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ οφείλει να ακούσει τις φωνές των ανθρώπων που καθημερινά εμπιστεύονται το τρένο για τις μετακινήσεις τους και να πάψει να αντιμετωπίζει τις καθυστερήσεις ως «συνηθισμένο φαινόμενο».
Γιατί η ταλαιπωρία δεν πρέπει να είναι μέρος του εισιτηρίου.
Δείτε επίσης:
Σοβαρό περιστατικό στη Σίνδο: Τρένο μπήκε σε λάθος γραμμή – Αντιπαράθεση Hellenic Train και ΟΣΕ
Μείνετε μπροστά στις εξελίξεις — κάντε Like στο Facebook
Από το newsroom
Γράφει η Πηνελόπη Μπουρινέζου
-Posted by Anexartitos.Ta.Neα
Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here
Δημοσίευση σχολίου
.Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.
. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
. Περισσότερα στους όρους χρήσης.. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.









Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου