(National Highway Traffic Safety Administration) κάλεσε τους κατασκευαστές να δεσμευτούν ότι θα το συμπεριλάβουν από την 1η Σεπτεμβρίου 2022 στο βασικό εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων τους...
Ο εκδημοκρατισμός της τεχνολογίας αποτελεί ένα από τα ζητούμενα στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς – πέρα από το ABS, το ESP και τους μετωπικούς αερόσακους – ο εξοπλισμός ασφαλείας εξαρτάται από την κατηγορία και την τιμή αγοράς του αυτοκινήτου. Ένα από τα σημαντικότερα συστήματα που έχουν εξελιχθεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι αναμφίβολα το Automatic Emergency Braking (AEB), η αυτόνομη πέδηση που ενεργοποιείται όταν ανιχνευτεί κίνδυνος σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα ή με πεζούς/ποδηλάτες.
Σε μία προσπάθεια να πιέσουν τις εταιρείες να το ενσωματώσουν στον εξοπλισμό των μοντέλων τους, οργανισμοί όπως ο Euro NCAP περιλαμβάνουν πλέον το AEB στις δοκιμές που κάνουν για να δώσουν τα… πολυπόθητα 5 αστέρια. Το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ μέσω του NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) κάλεσε τους κατασκευαστές να δεσμευτούν ότι θα το συμπεριλάβουν από την 1η Σεπτεμβρίου 2022 στο βασικό εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων τους.
Στην πρόσκληση ανταποκρίθηκαν 20 κατασκευαστές, οι οποίες αντιπροσωπεύουν πάνω από το 99% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Πρόκειται για τις Audi, BMW, Fiat Chrysler Automobiles, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Kia, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi Motors, Nissan, Porsche, Subaru, Tesla Motors, Toyota, Volkswagen και Volvo.
Τα συστήματα AEB χρησιμοποιούν κάμερες, λέιζερ και ραντάρ προκειμένου να διαπιστώνουν σταματημένα οχήματα ή πεζούς και ποδηλάτες που διασχίζουν το δρόμο. Αρχικά ειδοποιούν τον οδηγό με οπτικά και ηχητικά σήματα και σε περίπτωση που εκείνος δεν αντιδράσει ενεργοποιούν αυτόματα τα φρένα για να αποτρέψουν τη σύγκρουση ή να περιορίσουν τις συνέπειές της.
Ο NHTSA εκτιμά ότι η συμφωνία θα καταστήσει στάνταρ τα συστήματα AEB τρία χρόνια νωρίτερα απ’ ό,τι θα συνέβαινε μέσω της νομοθετικής οδού. Σε αυτή την περίοδο υπολογίζεται ότι θα αποφευχθούν 28.000 ατυχήματα και 12.000 τραυματισμοί.
Αναμένουμε παρόμοια κίνηση και στην Ευρώπη, προκειμένου να «υποχρεωθούν» οι εταιρείες να συμπεριλάβουν το ΑΕΒ σε κάθε τους μοντέλο, όσο μικρό ή φθηνό κι αν είναι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου