αύξηση κατά 6% της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, από Τετάρτη 8 Ιανουαρίου είναι ήδη γεγονός στα νησιά Χίος και Λέσβος...
Αυτή, σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία ήρθε ως αποτέλεσμα της νέας επιβάρυνσης στο κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων, που πια πρέπει να έχουν μειωμένη περιεκτικότητα σε θείο (σσ. από το 3,5% στο 0,5%) από 01/01/2020, σύμφωνα με σχετικό κανονισμό του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ.
Στόχος του νέου Κανονισμού του ΙΜΟ είναι η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και η προστασία της ανθρώπινης υγείας μέσω της χρήσης, από όλα τα πλοία, του συγκεκριμένου τύπου καυσίμου.
Σύμφωνα με τους ακτοπλόους, η επιβάρυνση αυτή αγγίζει περίπου το 25%. Η πρώτη αύξηση στα εισιτήρια η οποία ισχύει ήδη αφορά στα δρομολόγια για Χίο και Λέσβο, νησιά όπου κάτοικοι και τοπικοί φορείς είναι τις τελευταίες ημέρες σε μεγάλο αναβρασμό.
« Οι αυξήσεις προχώρησαν στα νησιά μας κι ανακοινώθηκαν κι επίσημα γιατί δυστυχώς το Βορειοανατολικό Αιγαίο είναι σε καθεστώς μονοπωλίου στα καράβια που έρχονται εδώ, αφού μόνο μια ακτοπλοϊκή εταιρεία εκτελεί τα δρομολόγια» λέει o πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Χίου, Κωνσταντίνος Λίνας και προσθέτει:
« Πριν από δέκα χρόνια, τα καλά, τα πιο γερά και νέα πλοία της εν λόγω εταιρείας (πλοία δεκαετίας) έκαναν το δρομολόγιο γρήγορα, σε 6ώρες , αλλά γρήγορα χαμήλωσαν την ταχύτητα στις μηχανές τους κι αρχίσαμε πάλι να….καβαλάμε τις 9 ώρες για να φτάσει το καράβι Χίο.
Επίσης, σταδιακά απέσυραν τα παραπάνω πλοία και τα τελευταία 6 με 7 χρόνια έριξαν στην γραμμή πολύ παλιά πλοία- και τα 3 της εταιρείας που έρχονται εδώ είναι πάνω από 30 ετών όλα.
Το αποτέλεσμα είναι τα δρομολόγια να ξεπερνούν συχνά ακόμα και τις 9 ώρες ενώ το Σάββατο που τα βαπόρια περνούν από Ψαρά και Οινούσσες φτάνουμε στις 11 ώρες. Για να φτάσουν δε στη Λέσβο, αυτά τα καράβια προσθέστε άλλες 2, 5 ώρες.
Το χειρότερο είναι ότι στο νησί τοπικοί φορείς κι εργαζόμενοι ακούμε ότι η εταιρεία εκτός από αυτές τις αυξήσεις ετοιμάζεται να προχωρήσει και σε κατάργηση των μειωμένων εισιτηρίων στις ευάλωτες ομάδες όπως για παράδειγμα οι άνεργοι ή οι πολύτεκνοι. Όταν είσαι μονοπώλιο, άλλωστε, είναι εύκολο να τα κάνεις αυτά. Σρα υπόλοιπα νησιά κι ειδικά στις Κυκλάδες οι πλοιοκτλητες στριμώχνονται για να πα΄ρουν δρομολόγιο, άρα οι αυξήσεις εκεί στα εισιτήρια δεν είναι εύκολο να γίνουν λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού.
Τέλος, ρωτάμε την εταιρεία αλλά και το Υπουργείο Ναυτιλίας το εξής: θα παρακολουθεί όντως το κράτος ότι τα καράβια θα χρησιμοποιούν το νέο οικολογικό καύσιμο; Δεσμεύονται γι αυτό;» αναρωτιέται ο κος Λίνας.
Όπως τονίζει η Ένωση Τουριστικών - Ταξιδιωτικών και Ναυτικών Πρακτόρων Λέσβου, μέσα από το σύστημα κρατήσεων, διαπιστώθηκε αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από 08/01/2020.
Όσο για τις διοικήσεις των άλλων ακτοπλοϊκών εταιρειών, οι οποίες στα περισσότερα πλοία τους ήδη χρησιμοποιούν το νέο καύσιμο πριν από τη νέα χρονιά, δεν αποκλείουν μία πιθανή αύξηση της τιμής του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου από 7 έως 10% το αμέσως προσεχές διάστημα.
Βέβαια, παράγοντες του κλάδου τόνιζαν ότι οι ακτοπλοϊκές μπορεί τις επόμενες εβδομάδες να ανακοινώσουν σωρηδόν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων.
Στελέχη των ναυτιλιακών εταιρειών μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ δήλωσαν ότι η τιμή ανά τόνο του νέου καυσίμου 0,5% περιεκτικότητας σε θείο, σύμφωνα με τα δεδομένα των τελευταίων ημερών και πριν από το κλείσιμο της χρονιάς, ήταν κοντά στα 575 ευρώ ο τόνος όταν το αντίστοιχο καύσιμο που έκαιγαν μέχρι την 31/12/2019 τα πλοία (3,5% σε θείο) ήταν στα 450 ευρώ ο τόνος.
Οι ακτοπλόοι προκειμένου να καλυφθεί το λειτουργικό κόστος από τη νέα χρήση του ναυτιλιακού καυσίμου χωρίς μία πιθανή αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων, είχαν ζητήσει παλαιότερα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας μείωση των συντελεστών ΦΠΑ.
Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν με τη σειρά τους ότι ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης έχει θέσει το θέμα της επιβάρυνσης του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων στο υπουργείο Οικονομικών. Το θέμα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είναι υπό εξέταση καθώς υπάρχει ενδοιασμός ως προς το γεγονός ότι αν παρθεί μία απόφαση για μείωση του ΦΠΑ στην ακτοπλοΐα θα πρέπει να υπάρξει συνολικά για όλες τις μεταφορές κάτι που θα αυξήσει το συγκεκριμένο κόστος. Σημειώνεται ότι οι εταιρείες με τη εφαρμογή του νέου κανονισμού στα ναυτιλιακά καύσιμα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν και παλαιού τύπου καύσιμα (3,5%, η 1,5% σε θείο) αρκεί να έχουν εγκαταστήσει συστήματα που θα τα καθαρίζουν (scrubbers).
✉️ Κάνε εγγραφή για να λαμβάνεις περισσότερα άρθρα σαν αυτό στο email σου!
Κάντε μας like στο facebook
Πηγή: dikaiologitika.gr Posted by Anexartitos.Ta.Neα
Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου