"Αντιπληθωριστικές" τάσεις εμφάνισε το φετινό καλοκαίρι σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις των ελληνικών σούπερ-μάρκετ...
Του Γιώργου Λαμπίρη
Ο λόγος είναι ότι, ενώ ο πληθωρισμός και η αύξηση των τιμών που αυτός επέφερε, ήταν ο βασικός λόγος για την αύξηση των πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο, η εικόνα κατά τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο άλλαξε, αφενός με αύξηση πωλήσεων σε τζίρο αλλά και με τη βελτίωση της πραγματικής κατανάλωσης που μετριέται σε όγκο πωλήσεων, γεγονός που σημαίνει ότι η επίδραση του πληθωρισμού υποχώρησε τουλάχιστον προσωρινά σε ό,τι αφορά την καταναλωτική ζήτηση.
Θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι η συγκεκριμένη εικόνα είναι κατά πάσα πιθανότητα εποχικού χαρακτήρα και αναμένεται να αντιστραφεί κατά τους επόμενους μήνες, με μία σειρά παραγόντων όπως ο πληθωρισμός, η αποχώρηση των τουριστών και η παρέλευση του καλοκαιριού σε συνδυασμό με το αυξημένο ενεργειακό κόστος, να αποτελούν κύριες αιτίες για έναν κατά πολλούς δύσκολο χειμώνα που θα ακολουθήσει.
Τα σημάδια συγκράτησης και ανάκαμψης της αγοράς προσέφερε η θερινή περίοδος και ο τουρισμός στα ελληνικά σούπερ-μάρκετ είναι εμφανή δεδομένου ότι ο τζίρος των σούπερ-μάρκετ στην 32η εβδομάδα του έτους ήταν αυξημένος, αγγίζοντας το +2,7% σε σχέση με πέρυσι κατά την αντίστοιχη χρονική περίοδο. Σημειώνεται ότι η 32η εβδομάδα είναι το χρονικό διάστημα από την 1η Ιανουαρίου του 2022 έως και τις 14 Αυγούστου.
Βελτιωμένη ήταν στο ίδιο διάστημα και η εικόνα πωλήσεων σε όγκο στα ράφια των ελληνικών σούπερ-μάρκετ, καθώς το ποσοστό πτώσης της κατανάλωσης συρρικνώθηκε στο -3%, έχοντας φτάσει κατά τους προηγούμενους μήνες ακόμα και σε διψήφιο αρνητικό ποσοστό, σύμφωνα με πηγές της αγοράς.
Στο +11% η αύξηση του τζίρου στο τρίμηνο Ιουνίου-Αυγούστου
Για να αντιληφθούμε τον ρόλο που διαδραμάτισε η καλοκαιρινή περίοδος στη συνολική εξέλιξη των πωλήσεων στα σούπερ-μάρκετ, αρκεί να αναφερθεί ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen IQ, ο συνολικός τζίρος της αγοράς για την ηπειρωτική Ελλάδα, την Κρήτη και τα νησιά αυξήθηκε κατά 11% στη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών. Μάλιστα η συγκεκριμένη τάση ανάπτυξης του τζίρου είναι σημαντικά υψηλότερη σε σύγκριση με αυτήν που παρουσιάστηκε στους πέντε πρώτους μήνες του 2022 όπου ο τζίρος ήταν μειωμένος οριακά κατά 0,2%.
Όπως παρατηρεί η Nielsen IQ η ανάπτυξη της αγοράς κατά τους πρώτους 5 μήνες του 2022 ήταν καθαρά πληθωριστική, ενώ τους καλοκαρινούς μήνες καταγράφηκε και αύξηση της ζήτησης.
Τα νησιά ώθησαν την ανάπτυξη του τζίρου
Οι περιοχές που εμφάνισαν τη μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις τους, όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία, ήταν η Κρήτη με ποσοστό 16%, τα νησιά με 15,8% και η Πελοπόννησος με 12%.
Ως προς τα κανάλια διάθεσης των προϊόντων τα καταστήματα χονδρικής πώλησης Cash&Carry εμφανίζονται να καταγράφουν περαιτέρω ανάπτυξη το 2022, με καλύτερη πορεία από εκείνη της λιανικής και των σούπερ-μάρκετ. O λόγος που τα Cash & Carry εμφανίζουν καλύτερη πορεία φέτος σε σχέση με πέρυσι, είναι ότι το 2021 κατά τους πρώτου μήνες βρίσκονταν σε ισχύ περιορισμοί στον τομέα των επιχειρήσεων HORECA (hotel, restaurant, catering), οι οποίοι φέτος είχαν αρθεί ολοκληρωτικά με την αγορά να βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία.
Οι κατηγορίες προϊόντων που έσυραν το άρμα της ανάπτυξης των πωλήσεων στη διάρκεια του καλοκαιριού και συγκεκριμένα κατά τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο ήταν τα παγωτά με αύξηση πωλήσεων κατά 11,5% πανελλαδικά σε σχέση με πέρυσι και ακολούθησαν τα αναψυκτικά με 11,2% και τα προϊόντα προστασίας από τον ήλιο με 6,4%.
Σύγκριση πωλήσεων σε αξία στα ελληνικά σούπερ-μάρκετ (στοιχεία NielsenIQ) |
||
Ιανουάριος-Μάιος ’22 |
Ιούνιος-Αύγουστος ’22 |
|
Σύνολο Ελλάδας +Νησιά |
-0,2% |
11% |
Αττική |
-0,3% |
9,9% |
Θεσσαλονίκη |
-1,1% |
10,1% |
Μακεδονία-Θράκη |
-2,3% |
7,9% |
Κεντρική Ελλάδα |
1,4% |
11,1% |
Πελοπόννησος |
1,6% |
12% |
Κρήτη |
-0,7% |
16% |
Νησιά |
0,4% |
15,8% |
Σύγκριση πωλήσεων αγοράς σε αξία μεταξύ σούπερ μάρκετ και Cash&Carry (στοιχεία Nielsen IQ) – Σύγκριση με αντίστοιχη περίοδο 2021 |
||||
Iαν.-Αύγ. ’22 |
Ιαν.-Μάιος ’22 |
Ιούν.-Αύγ. ’22 |
||
Σούπερ-μάρκετ |
3,9% |
0,2% |
11% |
|
Cash & Carry |
16,4% |
18,3% |
14% |
Τα νησιά εκτόξευσαν την κατανάλωση αντιηλιακών
Εξετάζοντας πιο διεξοδικά τις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων με εποχικό πρόσημο οι οποίες κατέγραψαν την μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων στο τρίμηνο Ιουνίου-Αυγούστου που μας πέρασε, είναι ιδιαίτερα εμφανής η επίδραση του τουρισμού, καθώς διαχωρίζονται τα ακόλουθα στοιχεία σε πωλήσεις στη νησιωτική Ελλάδα και σε πωλήσεις στο σύνολο της χώρας. Στα νησιά, τη μεγαλύτερη όπως είναι λογικό ανάπτυξη πωλήσεων παρουσίασαν τα αντιηλιακά με 26,4% και ακολούθησαν αμέσως μετά με 16,7% τα αναψυκτικά και τα παγωτά με 13,3%.
Οι κατηγορίες εποχικών προϊόντων με τη μεγαλύτερη αύξηση τζίρου Ιούν.-Αύγουστος ’22 (στοιχεία Nielsen IQ) – Σύγκριση με αντίστοιχη περίοδο 2021 |
||
Πελοπόννησος, Κρήτη, Νησιά |
Σύνολο Ελλάδας |
|
Μπίρα |
10,8% |
5,6% |
Αναψυκτικά |
16,7% |
11,2% |
Αντιηλιακά |
26,4% |
6,4% |
Aντικουνουπικά |
12,1% |
5% |
Παγωτά |
13,3% |
11,5% |
Ακολουθήστε τον Ανεξάρτητος Τα Νέα στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.
Πηγή: /www.capital.gr/oikonomia/3661887/antiplithoristiki-auxisi-tzirou-stis-alusides-souper-market -Posted by Anexartitos.Ta.Neα
Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here
Δημοσίευση σχολίου
.Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.
. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
. Περισσότερα στους όρους χρήσης.. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.
Θέλεις να προσφέρεις ;
Κάνοντας σήμερα τη δική σας δωρεά, μας βοηθάτε να συνεχίσουμε τη λειτουργία μας...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου