Η Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι η καθ’ ύλην αρμόδια να ελέγξει την τήρηση
των κανόνων της αγοράς, και μάλιστα μιας εξαιρετικά ιδιαίτερης αγοράς
όπως αυτή της ακτοπλοΐας. Γι’ αυτό και το Υπουργείο Ναυτιλίας, έχοντας
καταγράψει τις τάσεις των τιμών και τις διαφοροποιήσεις που
καταγράφονται σε αρκετές γραμμές θα ζητήσει, πιθανά και σήμερα, η
αρμόδια Επιτροπή να εξετάσει αν τηρούνται όλοι οι κανόνες και οι νόμοι
με βάση τις τρέχουσες συνθήκες...
Της Αναστασίας Βαμβακά
Γραμμές, οι οποίες εξυπηρετούνται από μία εταιρεία ή ενδονησιωτικά δρομολόγια με πολύ υψηλό κόμιστρο, δυσανάλογο των ναυτικών μιλίων, δηλαδή της απόστασης που εκτελούν τα πλοία, παρακολουθούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας, με τον τελικό λόγο να έχει η επιτροπή Ανταγωνισμού.
Αν και στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι τιμές των εισιτηρίων δεν παρουσιάζουν αυξήσεις σε σχέση με το περσινό καλοκαίρι, καταγράφονται απότομες αυξομειώσεις όταν το ίδιο δρομολόγιο εκτελείται από μία εταιρεία είτε από περισσότερες ανάλογα την ημέρα (χωρίς φυσικά να συντρέχουν αντίστοιχοι οικονομικοί λόγοι). Αυτό που είναι πιθανό να εξεταστεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι για τις αυξήσεις των εισιτηρίων ανάλογα τις ημέρες εκτέλεσης των δρομολογίων. Αν και αυτό έχει μία αντίστροφη ανάγνωση, ότι δηλαδή όπου υπάρχουν αρκετές εταιρείες και "δουλεύει" ο ανταγωνισμός οι τιμές είναι σε χαμηλότερα επίπεδα, την ίδια στιγμή οι διαφοροποιήσεις είναι αρκετά προς τα πάνω. Όπως στο δρομολόγιο Ηράκλειο-Σαντορίνη όπου την μία ημέρα το εισιτήριο της μίας εταιρείας είναι 92 ευρώ και την επόμενη ημέρα που υπάρχει και το ταχύπλοο της άλλης εταιρείας το εισιτήριο μειώνεται στα 59 ευρώ, είτε το δρομολόγιο Πάρος-Σύρος όπου την μία ημέρα το εισιτήριο του μοναδικού ταχύπλοου στη γραμμή είναι 59,70 ενώ την άλλη ημέρα που τα ταχύπλοα είναι δυο η τιμή μειώνεται στα 49 ευρώ
Διαφορετική εικόνα υπάρχει για τα ενδονησιωτικά δρομολόγια. Αν και τα κόστη για την λειτουργία ενός ταχύπλοου σκάφους με ένα συμβατικό πλοίο είναι διαφορετικά και αρκετά αυξημένο ειδικά το κόστος του καυσίμου για το πρώτο, οι αποκλίσεις είναι μεγάλες. Χαρακτηριστικά παραδείγματα, η γραμμή Πάρο- Νάξο, με ταχύπλοο κοστίζει μέχρι και 33 ευρώ (με συμβατικό μεταξύ 7-15 ευρώ), Πάρος – Ίος με ταχύπλοο από 58-64 ευρώ ( με συμβατικό 24), Μύκονο - Σαντορίνη από 82 ευρώ με ταχύπλοο ( 50 ευρώ συμβατικό) και Νάξο- Μήλο από 95 ευρώ με ταχύπλοο ( 16 ευρώ συμβατικό).
Υπενθυμίζεται ότι παρά το γεγονός ότι το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων είναι αρκετά μεγάλο για το ελληνικό κοινό, εταιρείες φαίνεται πως θέλησαν να δοκιμάσουν αυξήσεις χωρίς καν να ενημερώσουν τις αρμόδιες αρχές του Υπουργείου Ναυτιλίας. Σε ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν για περίπου 10 ημέρες (από τις 7 έως τις 16 Ιουνίου) Λιμενικοί, εντόπισαν τουλάχιστον 7 παραβάσεις για ζητήματα τιμολόγησης εισιτηρίων από τους 377 ελέγχους που πραγματοποίησαν, δρομολογώντας τις διαδικασίες για την επιβολή προστίμων. Οι έλεγχοι θα συνεχισθούν καθ΄ όλη τη διάρκεια της θερινής περιόδου.
Πηγή: https://www.capital.gr/oikonomia/3821009/ -Posted by Anexartitos.Ta.Neα
Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here
Δημοσίευση σχολίου
.Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.
. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
. Περισσότερα στους όρους χρήσης.. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου