Full width home advertisement

Travel the world

Climb the mountains

Post Page Advertisement [Top]


 

 Καθώς η Ελλάδα ζει στο ρυθμό των διακοπών, μια διαφορετική «βαλίτσα» γεμίζει: εκείνη της οικονομικής ανασφάλειας...

 

της Χλόη Βουνιώτη

  

Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της Revolut, το καλοκαίρι του 2025 δεν είναι απλώς εποχή ταξιδιών, αλλά και περίοδος έντονων οικονομικών και πρακτικών προβληματισμών για τους Έλληνες.

 

 Οικονομική αγωνία με κάθε εισιτήριο

  • 17% φοβούνται τα απρόβλεπτα έξοδα που μπορούν να τινάξουν τον προϋπολογισμό στον αέρα

  • Άλλο 17% δυσκολεύεται να διαχειριστεί τα έξοδα ενόψει των διακοπών, ενδίδοντας εύκολα στον πειρασμό της υπερκατανάλωσης

Η άνοδος των τιμών και η αβεβαιότητα για τα καθημερινά έξοδα διαμορφώνουν ένα ψυχολογικό «αντίβαρο» στην προσδοκία των διακοπών — ειδικά για τις οικογένειες και τα νοικοκυριά με περιορισμένο εισόδημα.

 

 Ασφάλεια στις αποσκευές... και στην οθόνη

  • 16% των Ελλήνων ανησυχούν περισσότερο για φυσική κλοπή (π.χ. πορτοφόλι, κινητό)

  • Μόλις 9% φοβάται για ηλεκτρονική απάτη ή μη εξουσιοδοτημένες χρεώσεις

 

 Γενεαλογικές διαφοροποιήσεις:

  • Οι μεγαλύτερης ηλικίας ταξιδιώτες (55-64 ετών) ανησυχούν πιο έντονα για φυσική κλοπή (21%)

  • Η Gen Z (18-24 ετών) δηλώνει αυξημένο φόβο για ψηφιακή απάτη (18%), πιθανόν λόγω της τεχνολογικής εξοικείωσης και της πιο ευάλωτης online παρουσίας

Ο Dave Eborne της Revolut προειδοποιεί ότι η χαμηλή ανησυχία για φυσική κλοπή από τις νεότερες γενιές είναι παραπλανητική — καθώς τα smartphones φέρουν πλήθος ευαίσθητων πληροφοριών και εάν κλαπούν, οι συνέπειες μπορεί να είναι σοβαρές.

 


 Τα «όπλα» προστασίας που προσφέρει η Revolut

Για να ανταποκριθεί στις ανάγκες ασφάλειας και ελέγχου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, η Revolut διαθέτει:

ΛειτουργίαΧρήση
Προστασία περιουσίαςΤαυτοποίηση με selfie πριν αναλήψεις από pockets
Σύνδεση από άλλη συσκευήΕιδοποίηση και έλεγχος πρόσβασης για πιθανή παραβίαση
Αναφορά απώλειας συσκευήςΆμεσο κλείδωμα/αλλαγή κωδικών μέσω browser ή φίλου
Όρια συναλλαγώνΠροσωπικά ημερήσια όρια με επιβεβαίωση ταυτότητας
Εικονικές κάρτες και μπλοκάρισμαΓρήγορη ακύρωση ή αντικατάσταση σε περίπτωση υποψίας απάτης
Εργαλεία προϋπολογισμού και ανάλυσηςΠαρακολούθηση δαπανών και στοχοθεσία για περιορισμό υπερκατανάλωσης

 


 Διακοπές χωρίς (πολύ) άγχος

Ο σύγχρονος ταξιδιώτης δεν χρειάζεται απλώς βαλίτσα και διαβατήριο. Χρειάζεται εργαλεία προστασίας και οικονομικό σχεδιασμό που θα του επιτρέψουν να απολαύσει τις διακοπές του με λιγότερο άγχος — και περισσότερη ελευθερία.


 

 

 Η Οικονομική Ψυχολογία του Έλληνα Ταξιδιώτη

Το καλοκαίρι του 2025 αποκαλύπτει μια νέα ταξιδιωτική ταυτότητα για τους Έλληνες: λιγότερη ανεμελιά, περισσότερη στρατηγική. Η οικονομική συμπεριφορά τους δεν είναι απλώς αποτέλεσμα της ακρίβειας — είναι αντανάκλαση μιας βαθύτερης πολιτισμικής στάσης απέναντι στο χρήμα, την ασφάλεια και την εμπειρία.

  • Οι Έλληνες ταξιδιώτες εμφανίζονται συναισθηματικά δεμένοι με την έννοια της "απόδρασης", αλλά ταυτόχρονα προσεκτικοί και επιφυλακτικοί απέναντι στις δαπάνες.

  • Η προτεραιότητα στην καθαρότητα, την ηρεμία και τις προσιτές τιμές δείχνει μια στροφή από την επίδειξη στην ουσία.

  • Η γενεαλογική διαφοροποίηση (π.χ. Gen Z vs. 55+) φανερώνει διαφορετικές αντιλήψεις για τον κίνδυνο και την αξία του χρήματος.

Η οικονομική συμπεριφορά των Ελλήνων στις διακοπές είναι πλέον συνδυασμός επιβίωσης και αξιοπρέπειας. Δεν είναι απλώς θέμα χρημάτων — είναι θέμα ταυτότητας.

 

 Σύγκριση: Ταξιδιωτικές Ανησυχίες στην Ευρώπη

 Χώρα Οικονομικές Ανησυχίες Ανησυχίες Ασφάλειας Κλιματικές Ανησυχίες
 ΕλλάδαΥψηλή ανησυχία για απρόβλεπτα έξοδαΦυσική κλοπή (16%)Μέτρια ανησυχία για καύσωνες
 ΓερμανίαΣταθερή δαπάνη, αύξηση για διαμονήΑνησυχία για απάτες και υπερτουρισμόΑποφυγή Νότου λόγω ζέστης
 ΓαλλίαΜικρότερη πρόθεση για ταξίδιαΑνησυχία για υπερπληθυσμόΣτροφή σε φθινοπωρινές περιόδους
 Ην. ΒασίλειοΑνησυχία για κόστος και ζέστηΑποφυγή Μεσογείου λόγω καύσωναΕνίσχυση staycations
 ΙσπανίαΜείωση δαπανών σε μεσαία κατηγορίαΑνησυχία για υπερτουρισμόΑύξηση επισκεπτών εκτός καλοκαιριού

 

 Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων, το 81% των Ευρωπαίων έχουν αλλάξει τα σχέδια των διακοπών τους λόγω της κλιματικής αλλαγής. Η Ελλάδα, αν και παραμένει δημοφιλής, αντιμετωπίζει προκλήσεις υπερθέρμανσης και υπερτουρισμού, που επηρεάζουν τις επιλογές των ταξιδιωτών.

 

«Ο Έλληνας ταξιδιώτης απέναντι στον Ευρωπαίο: Οικονομία, φόβοι και φιλοσοφία» 

 

Το καλοκαίρι του 2025 δεν χαρακτηρίζεται μόνο από ζέστη και τουριστική κίνηση, αλλά και από βαθιά μετατόπιση στις ταξιδιωτικές συμπεριφορές — ειδικά σε χώρες που έχουν επηρεαστεί περισσότερο από τις πολλαπλές κρίσεις των τελευταίων ετών. Ανάμεσά τους, η Ελλάδα ξεχωρίζει για την ένταση με την οποία οι ταξιδιώτες συνδέουν τις διακοπές με τον έλεγχο, την πρόνοια και την αγωνία.

Οικονομική συμπεριφορά: Αποδράσεις με κομπιουτεράκι Ο Έλληνας ταξιδιώτης διαφέρει από τον μέσο Ευρωπαίο, όχι τόσο ως προς τη διάθεση για ταξίδια, αλλά ως προς την ψυχολογία που τα περιβάλλει. Αντί της ανεμελιάς, εμφανίζεται μια αυξανόμενη τάση αυτοπεριορισμού, που πηγάζει από:

  • τη δυσπιστία απέναντι στις τιμές και τις κρυφές χρεώσεις

  • τον φόβο για απρόβλεπτες καταστάσεις που θα εξαντλήσουν τον προϋπολογισμό

  • την ανάγκη διατήρησης ελέγχου — όχι μόνο στα έξοδα, αλλά και στη γενικότερη «διαχείριση εμπειρίας»

Είναι αξιοσημείωτο ότι ενώ οι Ευρωπαίοι της Βόρειας και Δυτικής Ευρώπης φλερτάρουν περισσότερο με το staycation, οι Έλληνες επιμένουν στην ανάγκη εξόδου — έστω και με μειωμένα μέσα.

 

Φόβοι: Ασφάλεια με ταξιδιωτικά φίλτρα Από την έρευνα της Revolut προκύπτει ότι οι Έλληνες ανησυχούν περισσότερο για φυσική κλοπή και λιγότερο για ψηφιακές απάτες — αντίστροφα απ’ ό,τι συμβαίνει σε χώρες όπως η Ολλανδία ή η Σουηδία, όπου η τεχνολογική ωριμότητα μεταφέρει τον φόβο στον ψηφιακό χώρο.

Η ηλικιακή διαφοροποίηση είναι επίσης εντυπωσιακή:

  • Οι μεγαλύτερης ηλικίας ταξιδιώτες βλέπουν την ασφάλεια μέσα από το πρίσμα της καθημερινότητας (πορτοφόλι, κινητό, αποσκευές)

  • Οι νεότεροι είναι περισσότερο ευαισθητοποιημένοι για τις online απειλές — όχι απαραίτητα λόγω μεγαλύτερης εμπειρίας, αλλά λόγω της συνεχούς έκθεσης

 

Φιλοσοφία ταξιδιού: Αναγκαστική λιτότητα ή συνειδητή επανεκτίμηση; Ίσως η πιο ενδιαφέρουσα διαφοροποίηση του Έλληνα ταξιδιώτη είναι ότι, πίσω από τη σύνεση και τον περιορισμό, αναδύεται ένα νέο ταξιδιωτικό ήθος:

  • Οι διακοπές δεν είναι πλέον συνώνυμο της υπερβολής — είναι ανάγκη ψυχικής ανασύνταξης

  • Η εμπειρία προτιμάται λιτή αλλά ουσιαστική, μακριά από εφήμερα status

  • Ο φόβος, τελικά, λειτουργεί όχι απαραιτήτως ως περιορισμός — αλλά ως εργαλείο για να σχεδιάσει κανείς με σοφία

Ο Έλληνας ταξιδιώτης του 2025 δεν είναι απλώς πιο συγκρατημένος. Είναι πιο συνειδητοποιημένος. Ίσως να ξαναβρίσκει την ουσία του ταξιδιού: τη σύνδεση, τη φύση, τη γαλήνη — όχι την επιβεβαίωση.





 


pixiz-19-09-2018-03-25-22

 

 

 

 

 

 

 Μείνετε μπροστά στις εξελίξεις — κάντε Like στο Facebook

 

click-go-back-button

 

 

 

 

 


  Από το newsroom 

  Χλόη Βουνιώτη – Ειδική σε τουριστικά και περιβαλλοντικά ρεπορτάζ 

     -Posted by Anexartitos.Ta.Neα

 

road+news


Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here  

 

 
 Δημοσίευση σχολίου  

 

.Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. 

 
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.


. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές. 

 
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.


. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.


. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.


. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.


. Περισσότερα στους όρους χρήσης.

 

        . Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]