Η Ελλάδα μπαίνει σε νέα εποχή όσον αφορά τα μέσα αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών, με την έναρξη κατασκευής του πρώτου αεροσκάφους τύπου Canadair ειδικά για τη χώρα...
της Σοφίας Παπανδρέου
Το CL-515, μια αναβαθμισμένη εκδοχή των εμβληματικών πυροσβεστικών αεροσκαφών, συνδυάζει τεχνολογική και επιχειρησιακή καινοτομία για να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες αντιμετώπισης πυρκαγιών και έκτακτων περιστατικών.
Νέο ξεκίνημα με το CL-515
Στις εγκαταστάσεις της De Havilland στον Καναδά, ξεκίνησε η κατασκευή του πρώτου CL-515 που προορίζεται αποκλειστικά για την Ελλάδα. Τοποθετήθηκε η ελληνική σημαία στο wing box του αεροσκάφους, σηματοδοτώντας την απαρχή μιας στρατηγικής επένδυσης στην αεροπυρόσβεση.
Η Ελλάδα συμμετέχει σε ευρωπαϊκή σύμβαση για συνολικά 22 μονάδες, από τις οποίες οι 7 προορίζονται για τον εγχώριο στόλο, με πρώτη παράδοση στις αρχές του 2028.
Καινοτόμες δυνατότητες
Το νέο Canadair θα διαθέτει:
Μεταφορά 6.137 λίτρων νερού και 680 λίτρων επιβραδυντικού υγρού
Επιχειρησιακή δυνατότητα σε θάλασσες με κυματισμό έως 2 μέτρα
Νέο ψηφιακό πιλοτήριο (glass cockpit) με δυνατότητα νυχτερινής όρασης
Δυνατότητα χρήσης σε αποστολές έρευνας και διάσωσης, μεταφορά τραυματιών, και ως ελαφρύ μεταγωγικό αεροσκάφος
Εθνική επένδυση με ευρωπαϊκή προοπτική
Η στρατηγική αυτή επιλογή αντανακλά τη δέσμευση της χώρας για ενίσχυση των υποδομών πρόληψης και αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών. Μέσα από την ευρωπαϊκή συνεργασία, η Ελλάδα αποκτά πρόσβαση σε προηγμένη τεχνολογία και θωρακίζεται ενόψει των ολοένα και πιο δύσκολων θερινών περιόδων.
Τι σημαίνει το νέο Canadair για την Ελλάδα – Παραγωγή & Προοπτικές Εξαγωγών
Η έναρξη κατασκευής του πρώτου ελληνικού Canadair CL-515 δεν είναι απλώς μια αγορά αεροσκαφών — είναι ένα στρατηγικό βήμα που ενισχύει την εθνική ασφάλεια, την τεχνολογική αναβάθμιση και τη διεθνή παρουσία της χώρας.
Παραγωγικές δυνατότητες: Τι ισχύει σήμερα
Η κατασκευή γίνεται στον Καναδά από τη De Havilland, καθώς η Ελλάδα δεν διαθέτει ακόμη δική της γραμμή παραγωγής για τέτοια αεροσκάφη.
Η χώρα συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα rescEU, που χρηματοδοτεί την παραγωγή 22 Canadair για κράτη-μέλη — 7 από αυτά προορίζονται για την Ελλάδα.
Η ελληνική σημαία στο wing box του πρώτου αεροσκάφους δείχνει ιδιοκτησία, όχι απαραίτητα εγχώρια παραγωγή.
Προοπτικές για μελλοντική παραγωγή ή εξαγωγές
Αν και η Ελλάδα δεν κατασκευάζει τα Canadair, υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες:
Συμμετοχή σε εφοδιαστική αλυσίδα: Ελληνικές εταιρείες αεροναυπηγικής θα μπορούσαν να προμηθεύουν εξαρτήματα ή να αναλάβουν συντήρηση.
Δημιουργία τεχνικών βάσεων: Με την απόκτηση 7 αεροσκαφών, η Ελλάδα μπορεί να εξελιχθεί σε περιφερειακό κόμβο συντήρησης και εκπαίδευσης.
Εξαγωγές υπηρεσιών: Αν όχι αεροσκαφών, η χώρα μπορεί να προσφέρει τεχνική υποστήριξη, εκπαίδευση πληρωμάτων, ή συμβουλευτικές υπηρεσίες σε άλλες χώρες που αποκτούν CL-515.
Τι θα χρειαστεί για να γίνει παραγωγός
Για να περάσει η Ελλάδα από χρήστη σε παραγωγό ή εξαγωγέα Canadair, θα απαιτηθούν:
Επενδύσεις σε υποδομές και τεχνογνωσία αεροναυπηγικής
Συμφωνίες με De Havilland ή άλλους κατασκευαστές για μεταφορά τεχνολογίας
Πολιτική βούληση και στρατηγική συνεργασία με ΕΕ και Καναδά
Προοπτική Εθνικής Αυτονομίας
Η έναρξη της κατασκευής του πρώτου CL-515 για την Ελλάδα δεν αποτελεί απλώς τεχνολογική αναβάθμιση, αλλά τοποθετεί τη χώρα σε έναν κρίσιμο γεωστρατηγικό ρόλο για την ασφάλεια της Μεσογείου. Αν και η παραγωγή πραγματοποιείται εκτός συνόρων, η απόκτηση των αεροσκαφών σηματοδοτεί τη δυνατότητα της Ελλάδας να ενισχύσει τις αμυντικές και πολιτικές της υποδομές με διεθνή συνεργασίες.
Με σωστό σχεδιασμό και επενδύσεις, η χώρα μπορεί να μετατραπεί από χρήστη πυροσβεστικών Canadair σε κέντρο τεχνογνωσίας και εξειδίκευσης, συμβάλλοντας στην αεροπυρόσβεση της Ευρώπης και των γειτονικών περιοχών. Η πρόκληση δεν είναι μόνο η επιχειρησιακή αξιοποίηση των νέων μέσων, αλλά και η οικοδόμηση ενός βιώσιμου τεχνολογικού οικοσυστήματος που μπορεί στο μέλλον να γεννήσει εγχώριες λύσεις, και γιατί όχι, ελληνικής παραγωγής αεροσκάφη.
Αυτός ο δρόμος απαιτεί όραμα, στρατηγική συνέπεια και συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Όμως πλέον, η απογείωση έχει ξεκινήσει.
Μείνετε μπροστά στις εξελίξεις — κάντε Like στο Facebook
Από το newsroom
της Σοφίας Παπανδρέου
-Posted by Anexartitos.Ta.Neα
Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here
Δημοσίευση σχολίου
.Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.
. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
. Περισσότερα στους όρους χρήσης.. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου