Η Ελλάδα, με 13.000 χιλιόμετρα ακτογραμμής και μοναδική γεωγραφική θέση, διαθέτει ένα ανεκμετάλλευτο δυναμικό στον θαλάσσιο τουρισμό...
Το Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ) αναλαμβάνει πρωτοβουλία για την αξιοποίηση των λιμανιών και μαρινών της χώρας, με στόχο να μετατρέψει τον θαλάσσιο τουρισμό σε ισχυρό επενδυτικό πυλώνα και μοχλό περιφερειακής ανάπτυξης.
Από τη διαχείριση στην ενεργή αξιοποίηση
Η στρατηγική του Υπερταμείου σηματοδοτεί μια αλλαγή φιλοσοφίας: από την απλή εκμετάλλευση των υφιστάμενων υποδομών, στη στοχευμένη ανάπτυξη νέων τουριστικών λιμένων.
Το πρώτο βήμα είναι η πρόσληψη συμβούλου στρατηγικής ανάπτυξης, με έργο τη χαρτογράφηση της υφιστάμενης κατάστασης και την πρόταση νέων επενδύσεων.
Το έργο, διάρκειας τεσσάρων μηνών και προϋπολογισμού 400.000 ευρώ, θα οδηγήσει στη δημιουργία του «Maritime Portfolio» — ενός ενιαίου χαρτοφυλακίου λιμενικών και τουριστικών assets του Δημοσίου.
Έλλειμμα υποδομών, πλεονέκτημα γεωγραφίας
Παρά τη γεωγραφική υπεροχή της, η Ελλάδα υστερεί σημαντικά σε υποδομές:
Μόλις 61 μαρίνες και 15.000 θέσεις ελλιμενισμού
Συγκριτικά: Ιταλία με 961 μαρίνες και 181.000 θέσεις, Ισπανία με 370 μαρίνες και 130.000 θέσεις
Τουρκία: 80 οργανωμένες μαρίνες και ισχυρή παρουσία στο yachting
Μελέτες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος και της ICAP δείχνουν ότι απαιτούνται τουλάχιστον 3.000 νέες θέσεις ελλιμενισμού μέσα στην επόμενη πενταετία. Η προσθήκη 10 νέων μαρινών έως το 2030 θα προσφέρει 2.300 θέσεις — ανεπαρκείς για την αυξανόμενη ζήτηση.
Επενδύσεις υψηλής απόδοσης
Η δημιουργία ή αναβάθμιση μαρινών αποτελεί επένδυση υψηλής προστιθέμενης αξίας:
Για κάθε 1 ευρώ επένδυσης, παράγονται 6 ευρώ οικονομικής δραστηριότητας
Η τουριστική δαπάνη σε μαρίνες είναι 5 φορές υψηλότερη από αυτήν των ξενοδοχείων
Κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού δημιουργούν 6 άμεσες και 100 έμμεσες θέσεις εργασίας
Η Αττική συγκεντρώνει το 40% της κίνησης των σκαφών αναψυχής και φιλοξενεί τις πιο εμβληματικές μαρίνες: Φλοίσβος, Αστέρας, Λαύριο, Ζέα, Άλιμος και Άγιος Κοσμάς.
Έργα-ορόσημα και το Ταμείο Ανάκαμψης
Παράλληλα με το σχέδιο του Υπερταμείου, «τρέχει» το πρόγραμμα «Αναβάθμιση Τουριστικών Λιμένων» του Υπουργείου Τουρισμού, ύψους 150 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Στο επίκεντρο βρίσκονται:
Η μαρίνα Αλίμου (Ελλάκτωρ): 100 εκατ. ευρώ, 1.100 θέσεις και εμπορικές υποδομές
Η μαρίνα Ρόδου: αναβάθμιση σε κόμβο yachting της ΝΑ Μεσογείου
Η μαρίνα Πύλου: σύνδεση με Costa Navarino, υποδομές για σκάφη έως 60 μέτρα
Το νέο ναυτιλιακό στοίχημα
Το Υπερταμείο φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως θεσμικός επιταχυντής για τη μετάβαση σε ένα πιο ώριμο και ανταγωνιστικό μοντέλο θαλάσσιου τουρισμού.
Η στρατηγική αξιοποίησης των λιμανιών και μαρινών θα συνδυαστεί με επενδύσεις σε αεροδρόμια και logistics, δημιουργώντας ένα ενιαίο πλέγμα τουριστικής κινητικότητας.
Με το 20% της ακτογραμμής της Μεσογείου αλλά μόλις το 2% των διαθέσιμων θέσεων ελλιμενισμού, η Ελλάδα έχει μπροστά της μια μοναδική ευκαιρία να επανατοποθετηθεί στον παγκόσμιο χάρτη του yachting και του maritime real estate.
Μείνετε μπροστά στις εξελίξεις — κάντε Like στο Facebook
Από το newsroom
Γράφει η Σοφία Παπανδρέου
-Posted by Anexartitos.Ta.Neα
Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here
Δημοσίευση σχολίου
.Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.
. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
. Περισσότερα στους όρους χρήσης.. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου