Full width home advertisement

Travel the world

Climb the mountains

Post Page Advertisement [Top]


Μπερδεύεται όταν έχει πολλές επιλογές -Σε πείραμα που έγινε από επιστήμονες, δόθηκαν σε ανθρώπους εννιά διαφορετικά προϊόντα μαρμελάδας για να διαλέξουν να αγοράσουν και σε άλλη ομάδα μόλις τρία ...



διαφορετικά. 

Στην πρώτη περίπτωση, το 3% των ανθρώπων τελικά προχώρησε σε αγορά, ενώ στη δεύτερη περίπτωση, με τις λιγότερες επιλογές, οι δεκαπλάσιοι, δηλαδή το 30% των ανθρώπων. 


Κρίνει κάτι ως αληθές πιο εύκολα αν συμπίπτει με τις απόψεις του
Ο μέσος άνθρωπος τείνει να πιστέψει κάτι ως αλήθεια αν επιβεβαιώνει αυτό που ο ίδιος θεωρεί σωστό. Με άλλα λόγια, ο εγκέφαλός μας δεν είναι πολύ… αντικειμενικός: Επιλέγει να δει και να «εγκρίνει» τα στοιχεία με τα οποία συμφωνεί. 



Αποφαίνεται συχνά από ένα και μόνο κριτήριο
Σύμφωνα με ψυχολογική μελέτη, το πιο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό ενός ανθρώπου/μέρους κλπ που μας μένει στο μυαλό, τείνει να διαμορφώσει τις απόψεις μας για γενικότερα θέματα που σχετίζονται με αυτό. Για παράδειγμα, υπάρχει η γενική άποψη ότι οι μεσογειακές χώρες στην Ευρώπη ή η Καλιφόρνια στις ΗΠΑ είναι πιο ευτυχισμένες, επειδή έχουν πάντα καλύτερο καιρό και πολύ ήλιο, ενώ άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την ευτυχία δεν λαμβάνονται υπόψη. 



Αποδίδει καλύτερα όταν έχουν μεγάλες προσδοκίες από αυτόν
Λέγεται «φαινόμενο του Πυγμαλίωνα» και συνδέει τις προσδοκίες με την απόδοση: Οι μαθητές, για παράδειγμα, τείνουν να έχουν καλύτερη απόδοση στις εξετάσεις όταν οι καθηγητές έχουν υψηλές απαιτήσεις και προσδοκίες για επιτυχία για αυτούς. 



Δεν παίρνονται σοφότερες αποφάσεις όταν συνεργάζονται… πολλά μυαλά
Θα περίμενε κανείς η ομαδική σύσκεψη να καταλήγει πάντα σε καλύτερες αποφάσεις σε σχέση με μια ατομική προσπάθεια. Ωστόσο, οι άνθρωποι συχνά καταπιέζουν τις απόψεις τους όταν βρίσκονται σε σύσκεψη, για να αποφύγουν πιθανές προστριβές με άλλους στην ομάδα, με αποτέλεσμα να επιλέγονται πιο «στρογγυλεμένες» προσεγγίσεις. 



Μπερδεύει το αποτέλεσμα προσπάθειας με τα κριτήρια επιλογής
Λέγεται και «παραίσθηση του σώματος του κολυμβητή»: Νομίζουμε συχνά ότι το τέλειο σώμα ενός κολυμβητή είναι 100% αποτέλεσμα προσπάθειας του κολυμβητή. Στην πραγματικότητα, κάποιοι έχουν εκ του φυσικού τους τις προδιαγραφές να αποκτήσουν τέτοιο σώμα και απλώς το ενίσχυσαν με εντατική προπόνηση. Δεν μπορεί ο καθένας να αποκτήσει σώμα κολυμβητή, όσο σκληρά κι αν προπονηθεί: Απλώς εκείνοι που είχαν το κατάλληλο σώμα και έκαναν την κατάλληλη επιλογή (να γίνουν κολυμβητές), το απέκτησαν. 






Βλέπει «σχέδια» εκεί που δεν υπάρχουν
Το φαινόμενο ονομάζεται παρειδωλία και συμβαίνει όταν ο εγκέφαλος εκλαμβάνει ένα ασαφές ερέθισμα ως ευκρινές και πλήρως αναγνωρίσιμο. Για παράδειγμα αν παρατηρήσουμε για αρκετή ώρα ένα μωσαϊκό, θα δούμε μέσα σε αυτό να σχηματίζονται αντικείμενα που δεν υπάρχουν. Αυτό έχει να κάνει με το κέντρο του εγκεφάλου που είναι επιφορτισμένο με την ανάσυρση από τη μνήμη και την αναγνώριση γνώριμων μορφών, που ήταν πολύ σημαντικό για τον πρωτόγονο άνθρωπο, ώστε να αναγνωρίζει τον κίνδυνο.



Φοβάται την αλλαγή
Πιο σωστά, την απώλεια: Ο εγκέφαλός μας «πονά» περισσότερο όταν χάνει κάτι, απ’ ό,τι χαίρεται όταν βρίσκει κάτι καινούριο. Γι’ αυτό ο μέσος άνθρωπος αντιστέκεται στην αλλαγή – στην ιδέα π.χ. της μετακόμισης σε άλλο σπίτι, της αλλαγής καριέρας, του χωρισμού κ.ο.κ., παρ’ ό,τι το μέλλον του ίσως προδιαγράφεται καλύτερο μετά την αλλαγή.









Κάντε μας like στο facebook
 Πηγή:     Posted by Anexartitos.Ta.Neα
Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here  

 
 Δημοσίευση σχολίου  
  Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. 
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές. 
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.
. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
. Περισσότερα στους όρους χρήσης.

. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Bottom Ad [Post Page]