Αυτή την περίοδο, ο CEO του κονσόρτσιουμ Eurofighter εξετάζει ως πιθανούς νέους εξαγωγικούς προορισμούς την Αυστρία, την Ελλάδα, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Σαουδική Αραβία και την Τουρκία...
Στο φως έρχονται οι πρώτες μεγάλες ειδήσεις για την Ελλάδα από τη φετινή έκθεση Paris Air Show, καθώς ο ισχυρός άνδρας του κονσόρτσιουμ Eurofighter, Jorge Tamarit Degenhardt, αποκάλυψε σε διεθνή δημοσιογραφικά δίκτυα ότι η χώρα μας συγκαταλέγεται επισήμως στους υποψήφιους πελάτες για το υπερσύγχρονο μαχητικό Eurofighter Typhoon.
Την ίδια στιγμή, ο CEO προειδοποίησε πως η εξαγωγή των «4,5ης γενιάς» αεροσκαφών στην Τουρκία παραμένει μπλοκαρισμένη, δηλώνοντας χαρακτηριστικά ότι «εμποδίζεται ακόμη από ευαίσθητους παράγοντες».
Τι αποκάλυψε ο CEO της Eurofighter για Ελλάδα και Τουρκία
To τελευταίο διάστημα το Eurofighter Typhoon φαίνεται να διανύει τη δική του περίοδο «αναγέννησης».
Το αεροσκάφος 4,5ης γενιάς έχει ήδη αποκτηθεί από χώρες όπως η Αυστρία, η Σαουδική Αραβία, το Ομάν, το Κουβέιτ και το Κατάρ.
Αυτή την περίοδο, ο CEO του κονσόρτσιουμ Eurofighter εξετάζει ως πιθανούς νέους εξαγωγικούς προορισμούς την Αυστρία, την Ελλάδα, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Σαουδική Αραβία και την Τουρκία, όπως αποκάλυψε στο πλαίσιο της έκθεσης Paris Air Show.
Όλες αυτές οι προοπτικές, εάν ευοδωθούν, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε σχεδόν 100 νέα αεροσκάφη για την εταιρεία, όπως επισημαίνει το EurAsian Times που φέρνει στο φως τις δηλώσεις του Degenhardt.
Ως προς την Τουρκία, ενδιαφέρεται για την απόκτηση περίπου 40 Eurofighter, ωστόσο η εξαγωγή τους εξαρτάται από την έγκριση της Γερμανίας — μέλους του κονσόρτσιουμ — η οποία διατηρεί αυστηρούς ελέγχους στις εξαγωγές στρατιωτικού υλικού.
Οι «ευαίσθητοι παράγοντες» που εμποδίζουν την πώληση Eurofighters στην Τουρκία και η περίπτωση της Σαουδικής Αραβίας
Τον Απρίλιο του 2025, η Γερμανία μπλόκαρε την προτεινόμενη πώληση των Eurofighter στην Τουρκία, λόγω της επίμαχης σύλληψης του δημάρχου Κωνσταντινούπολης Ekrem İmamoğlu.
Η σύλληψη έχει χαρακτηριστεί πολιτικά υποκινούμενη, καθώς έγινε λίγο πριν την ανακοίνωση της υποψηφιότητας του İmamoğlu για τις προεδρικές εκλογές του 2028.
Η Γερμανία έχει υιοθετήσει σκληρή στάση απέναντι σε παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο Gareth Jennings, ο CEO του Eurofighter, Jorge Tamarit Degenhardt, δήλωσε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν εμπόδια στην εξαγωγή των αεροσκαφών προς την Τουρκία, περιλαμβανομένου και ενός «πολύ ευαίσθητου ζητήματος».
Παρ' όλα αυτά, τα υπόλοιπα μέλη του κονσόρτσιουμ — με προεξάρχον το Ηνωμένο Βασίλειο — βρίσκονται σε επαφή με την Άγκυρα, εκφράζοντας αισιοδοξία για θετική αντίδραση από το Βερολίνο.
Μια ακόμη χώρα που εξετάζει σοβαρά την απόκτηση των αεροσκαφών είναι η Σαουδική Αραβία.
Όπως και στην περίπτωση της Τουρκίας, η αγορά επιπλέον 48 Eurofighter από τη Σαουδική Αραβία είχε μπλοκαριστεί από τη Γερμανία, λόγω του διαβόητου ιστορικού της χώρας σε ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Ωστόσο,
η απαγόρευση εξαγωγών ήρθη νωρίτερα φέτος, ανοίγοντας τον δρόμο για μια
πιθανή συμφωνία, αν και το βασίλειο δεν έχει ακόμη προχωρήσει σε
επίσημη ανακοίνωση.
Σύμφωνα με τον Degenhardt, η διαχρονική επιθυμία
του Riyadh να υπογράψει νέα παραγγελία μέσω της βρετανικής κυβέρνησης
αποτελεί μια «αποστολή χωρίς περιθώρια αποτυχίας για το Υπουργείο Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου».
Ενώ το Λονδίνο από την πλευρά του, ασκεί διαρκή πίεση για την ολοκλήρωση της πώλησης των αεροσκαφών στο βασίλειο.
Πέραν αυτών, Γερμανία, Ισπανία και Ιταλία έχουν τοποθετήσει νέες συμπληρωματικές παραγγελίες για το αεροσκάφος τους τελευταίους μήνες.
Ο
Tamarit Degenhardt φέρεται επίσης να έχει παροτρύνει τη Γερμανία, την
Ιταλία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο να συμφωνήσουν σε μια σημαντική αναβάθμιση μέσης ζωής (mid-life upgrade) για το πολυλειτουργικό μαχητικό.
Η αναβάθμιση αυτή θα επιτρέψει στο Eurofighter να παραμείνει επιχειρησιακά ικανό μέχρι και τη δεκαετία του 2060, λειτουργώντας ως γέφυρα προς τα μαχητικά έκτης γενιάς.
Eurofighter: Η ιστορία μιας χαμένης (;) ευκαιρίας για την Ελλάδα
Υπενθυμίζεται ότι στα
τέλη της δεκαετίας του '90, η Ελλάδα βρέθηκε μια ανάσα από τη
βιομηχανική συμμετοχή στο κορυφαίο ευρωπαϊκό μαχητικό Eurofighter
Typhoon.
Ο τότε πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης άνοιξε δίαυλο με το ευρωπαϊκό κονσόρτσιουμ, απαιτώντας όμως όχι αγορά, αλλά ουσιαστική συμπαραγωγή.
Για έξι μήνες, ειδική επιτροπή μελέτησε εξαντλητικά όλες τις τεχνικές και οικονομικές πτυχές.
Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία και Ισπανία πέρασαν από ακρόαση στην Αθήνα για να παρουσιάσουν τις γραμμές παραγωγής τους.
Όλοι ήθελαν να πουλήσουν.
Ο Σημίτης, ωστόσο, αμετακίνητος: χωρίς συμπαραγωγή, καμία αγορά.
Οι Γερμανοί ήταν οι πρώτοι που λύγισαν.
Πρότειναν στην Ελλάδα να κατασκευάζει υποσυστήματα για τα τότε 750 Eurofighter, με αντάλλαγμα είσοδο στο πρόγραμμα με 12% συμμετοχή, υπό τον όρο αγοράς 75 αεροσκαφών.
Το deal περιλάμβανε άμεσο ποσοστό 8%, που θα αυξανόταν σταδιακά με την απόκτηση των μαχητικών και μεταφορά τεχνογνωσίας στη ελληνική αμυντική βιομηχανία.
Στις 23 Ιανουαρίου 2001, ο ημερήσιος Τύπος αποκάλυπτε πως η Κυβερνητική Επιτροπή ετοιμαζόταν να συνεδριάσει υπό τον Σημίτη για να εξετάσει κρίσιμες παραμέτρους: κόστος, ελληνική συμμετοχή, αντισταθμιστικά και τη δημιουργία γραμμής τελικής συναρμολόγησης στην Ελλάδα.
Το σχέδιο όμως έμεινε στα χαρτιά.
Η Αθήνα δεν προχώρησε ποτέ σε συμφωνία.
Δεκαετίες μετά, το Eurofighter επανέρχεται στο τραπέζι, αυτή τη φορά με την Ελλάδα μεταξύ των δυνητικών αγοραστών — αλλά χωρίς το πλεονέκτημα της συμπαραγωγής που κάποτε μπορούσε να εξασφαλίσει.
Πηγή: www.bankingnews.gr -Posted by Anexartitos.Ta.Neα
Αν θέλετε να μαθαίνετε παράλληλα όσα σημαντικά διαδραματίζονται στα ελληνικά και ξένα media κάντε like στην σελίδα στο Facebook πατώντας εδώ.click here
Δημοσίευση σχολίου
.Τα σχόλια υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο.
. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του.
. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές.
. Συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και greeklish αφαιρούνται όπου εντοπίζονται.
. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές και μόνον αυτούς.
. Η ταυτότητα των σχολιαστών είναι γνωστή μόνο στην Google.
. Όποιος θίγεται μπορεί να επικοινωνεί στο email μας.
. Περισσότερα στους όρους χρήσης.. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου